نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

رئیسی: خیز چهارم از خیزهای قبلی بسیار شدیدتر خواهد بود

منبع
مهر
بروزرسانی
رئیسی: خیز چهارم از خیزهای قبلی بسیار شدیدتر خواهد بود

مهر/ سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا گفت: خيز چهارم از خيزهاي قبلي بسيار شديدتر خواهد بود و اثر سفرها و دورهمي‌ها را ۵ تا ۱۰ روز آينده خواهيم ديد.

دکتر عليرضا رئيسي در برنامه تيتر امشب شنبه شب شبکه خبر افزود: تهران هم اکنون وضع نارنجي دارد، اما با توجه به بالا رفتن تعداد بيماران سرپايي و بستري‌ها پيش بيني اين است که تا هفته آينده تهران هم قرمز شود.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا با بيان اينکه اين وضع پيش بيني مي‌شد گفت: با توجه با افزايش بيماران سرپايي و بستري‌ها و همچنين گردش ويروس جهش يافته که انفجاري افراد را مبتلا مي‌کند اين شرايط قابل پيش بيني بود.

وي افزود: ما بيشتر از سفرها از دورهمي‌ها مي‌ترسيديم و شرايط پيش آمده هم ناشي از همين سفرها و دورهمي‌هاي عيد است که با وجود منع سفر از و به شهرهاي نارنجي و قرمز، سفرها انجام شد.

معاون وزير بهداشت با بيان اينکه رفتار ويروس جهش يافته انگليسي با رفتار ويروس چيني متفاوت است گفت: سرعت انتقال ويروس جهش يافته و ميزان مرگ و مير آن خيلي بالاتر است و فرصت اتخاذ تصميمات تازه را گرفت و آنچه هم عمل شد بر اساس دستور العمل‌هاي ويروس چيني بود.

رئيسي از اينکه ترس مردم کمتر شده است ابراز ناخشنودي کرد و افزود: وزير بهداشت در جلسه‌اي که با رؤساي بيمارستان‌هاي علوم پزشکي داشتند خواستند که همه آماده باش باشند، زيرا فکر مي‌کنيم که بيشتر ابتلاها از ويروس جهش يافته باشد و به تخت‌هاي بستري بيشتري نسبت به پيک‌هاي قبل نياز خواهيم داشت.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا گفت: خيز چهارم از خيزهاي قبلي بسيار شديدتر خواهد بود و اثر سفرها و دورهمي‌ها را ۵ تا ۱۰ روز آينده خواهيم ديد.

وي درباره آخرين وضع واردات واکسن کرونا هم توضيح داد: تا الان حدود ۷۹۰ هزار دُز واکسن وارد کشور شده است و حدود ۷۸۰ هزار دُز هم در همين هفته وارد خواهد شد.

معاون وزير بهداشت با بيان اينکه کشورها به تعهداتشان در کواکس عمل نکردند افزود: به ۲۵۰ هزار نفر واکسن تزريق شده است و ۵۵ هزار نفر هم دُز دومشان را دريافت کرده اند.

وي با بيان اينکه ۸۶ درصد واکسن‌ها را فقط ۷ کشور زده اند گفت: واکسن به يک عامل سياسي و اختلاف کشورها بدل شده است و ما روي واکسن‌هاي خارجي حساب نمي‌کنيم و به واکسن‌هاي داخلي اميد داريم که تا تيرماه قطعي به توليد نيمه صنعتي مي‌رسيم و تا آخر تير هم به توليد صنعتي خواهيم رسيد.

دکتر رئيسي همچنين از مردم خواست که مقررات را دقيق رعايت کنند و اگر سفر رفته اند از دورهمي و ديد و بازديد جدي خودداري کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره