نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

پرواز به پایتخت گردشگری ترکیه فقط با ۷۰۰ هزار تومان!

منبع
مهر
بروزرسانی
پرواز به پایتخت گردشگری ترکیه فقط با ۷۰۰ هزار تومان!

مهر/ به رغم اينکه ترکيه در بحراني‌ترين شرايط در رابطه با شيوع ويروس جهش يافته قرار دارد اما نه تنها پروازها به اين کشور متوقف نشده بلکه با ارزان‌ترين قيمت انجام مي‌شود.

۸۵ مرکز استان در کشور ترکيه در وضعيت بحراني از لحاظ شيوع ويروس کرونا هستند و روز به روز به تعداد مبتلايان به کرونا افزوده مي‌شود. به عنوان مثال آمار مبتلايان ترکيه به ويروس جهش يافته در يک روز به ۳۲ هزار نفر رسيد با وجود اينکه تعداد قربانيان آن نسبت به تعداد مبتلايان زياد نيست اما درگيري افراد با ويروس جهش يافته اتفاق ناخوشايندي است.

همچنين با وجود قرمز بودن اين مقصد اما همچنان سفر به ترکيه در ايام نوروز انجام مي‌شد و هنوز هم ادامه دارد چون سفر به اين کشور هنوز جزو سفرهاي ارزان قيمت خارجي است.

در تازه‌ترين اخبار نسبت به سفرهاي خروجي مسافران ايراني به مقصد ترکيه، تنها واکنش‌ها به آن واکنش وزير بهداشت بوده که از اين سفرها ابراز نگراني کرده است و با وجود آنکه مديران در اين وزارت خانه هشدار داده بودند اما نه تنها پروازها به مقصد ترکيه متوقف نشد بلکه بليت هواپيما براي مقصدي مثل استانبول در ارزان‌ترين نرخ خود قرار گرفته است!

به عنوان مثال براي پرواز از تهران به استانبول نرخ بليت هواپيما در تاريخ امروز تنها ۷۱۹ هزار تومان است اين رقم با اختلاف ۲۰ هزار تومان فردا به ۷۴۰ هزار تومان خواهد رسيد. مسافران اين مقصد کرونايي بنا به آنچه که دولت ترکيه اعلام کرد، تنها لازم است تست منفي کرونا به همراه داشته باشند.

از آن طرف ترددهاي بين استاني نيز در داخل ايران بنابر گزارش وزارت راه و شهرسازي ۱۴۴ درصد رشد داشته است و مسافران مبتلا به کرونا آزادانه به سفر رفتند. مسافران ورودي به ايران نيز در حال برگشت هستند.

در اين راستا وزير بهداشت در نامه‌اي به وزير کشور نوشته که با توجه به شيوع گسترده بيماري کوويد ۱۹ در کشور ترکيه با ويروس موتاسيون يافته، ضروري است حداکثر تا ۴۸ ساعت آينده به مدت يک هفته اياب و ذهاب از طريق مرزهاي هوايي و زميني با کشور مذکور متوقف شود. بديهي است شهروندان ايراني که در ترکيه به سرمي برند و قصد ورود به کشور را دارند و همچنين اتباع کشور ترکيه که در ايران بوده و قصد خروج از کشور را دارند، مي‌توانند با رعايت پروتکل‌هاي مربوطه و انجام تست پي‌سي‌آر و اطمينان از عدم آلودگي اقدام به ورود و خروج کنند.

با وجود اينکه اين نامه آني در روز يازدهم فروردين ۱۴۰۰ نوشته شده اما با گذشت چهار روز همچنان اين سفرها پا برجاست. از سوي ديگر آژانس‌هاي مسافرتي نيز اقدام به برپايي تورهاي گردشگري به مقصد ترکيه مي‌کنند و در برخي ديگر با تبليغ تورهاي ترکيه اعلام مي‌کنند که با پايان ايام نوروز اين نرخ‌ها براي سفر به ترکيه کمتر شده است. اين در واقع تبليغ ديگري براي سفر گردشگران ايراني به مقصد کرونايي ترکيه است. اقدامي که وزارت بهداشت را براي آمار قربانيان و مبتلايان به ويروس نگران‌تر کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره