نماد آخرین خبر

ثبت رکورد جدید بستری‌های کرونایی در تهران

منبع
تسنيم
بروزرسانی
ثبت رکورد جدید بستری‌های کرونایی در تهران

تسنيم/ فرمانده ستاد مديريت کرونا در کلانشهر تهران با بيان اينکه تعداد بستري‌ها در استان تهران از ۳۷۱۲ نفر گذشته گفت: حدود ۷۰ درصد مرگ و ميرها در افراد بالاي ۶۰ سال اتفاق افتاده است.

دکتر عليرضا زالي روز گذشته درباره وضعيت کروناي استان تهران اظهار کرد: در هفته دوم فروردين‌ماه به طور چشمگيري آمار ما در همه شاخص‌ها افزايش يافته و بيشترين ميزان مرگ و مير در دوهفته اول فروردين ماه مربوط به روزهاي هشتم، نهم و دوازدهم است.

وي ادامه داد: بالاترين ميزان بستري نيز مربوط به روزهاي 12 و 13 فروردين است و متاسفانه بالاترين ميزان مراجعين سرپايي، در سه روز اخير رخ داده است که براي اولين بار در سه ماه گذشته يک رکورد شکني اتفاق افتاده است.

فرمانده عمليات مديريت بيماري کرونا در کلانشهر تهران افزود: البته بازتوزيع جغرافيايي اين افزايش بستري و مراجعان سرپايي در استان تهران تاحدي ناهمگن است؛ به طور مثال در حوزه افزايش مرگ و مير در اسلامشهر، بهارستان، شرق و مرکز تهران بالاترين ميزان فوت را در هفته دوم فروردين ماه داشته‌ايم.

زالي يادآور شد: همچنين مراجعان سرپايي در پاکدشت، مرکز و بخش‌هايي از شمال تهران نسبت به ساير مناطق افزايش بيشتري داشته است. وي با بيان اين‌که در روزهاي آينده ممکن است وضعيت بازتوزيع شاخص‌ها در تهران همگن‌تر شود، گفت: در حال حاضر تعداد بستري‌ها در استان تهران از عدد 3712 نفر گذشته که در طول پنج ماه اخير يک رکورد عجيب است.

زالي ادامه داد: در مورد مراجعان سرپايي نيز اين ميزان بين 5 تا 7 هزار نفر در روزهاي گذشته در نوسان بوده است. فرمانده عمليات مديريت بيماري کرونا در کلانشهر تهران يادآور شد: به نظر مي‌رسد با فعال شدن مطب‌ها و درمانگاه‌هاي عمومي در طول روزهاي آينده ممکن است بازتوزيع مراجعان بخش سرپايي تغيير يابد که به معناي کاهش مراجعان سرپايي نخواهد بود بلکه الگوي مراجعه تغيير خواهد کرد.

وي تاکيد کرد: با توجه به اينکه کماکان گروه‌هاي مسن، پرخطر محسوب مي‌شوند، در طول دو هفته اخير 43 درصد مراجعان بستري بيمارستاني ما و حدود 70 درصد مرگ و ميرها در افراد بالاي 60 سال اتفاق افتاده است و در طول دو هفته آينده نيز اين افراد، گروه پرخطر در حوزه مرگ و مير محسوب مي‌شوند.

زالي با اشاره به ازدحام‌هاي پايان اسفند يادآور شد: ازدحام‌هاي مربوط به چهارشنبه آخر سال، خريدهاي هفته آخر اسفند و همچنين مسافرت‌ها يک فرصت سوزي براي کنترل بيماري محسوب مي‌شود در حالي که مي ‌وانستيم برعکس عمل کرده و در دو هفته اول فروردين ماه به افول اين بيماري در کشور کمک کنيم.

 فرمانده عمليات مديريت بيماري کرونا در کلانشهر تهران با بيان اينکه دو هفته آتي يعني هفته سوم و چهارم فروردين ماه نيز فرصتي حساس براي کنترل بيماري است، رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي، خودداري از سفرهاي غير ضروري درون شهري و جلوگيري از دورهمي‌هاي خانوادگي را راهي موثر براي جلوگيري از گسترش بيشتر بيماري عنوان کرد.

وي با اشاره به افزايش چشمگير جواب‌هاي مثبت در تست‌هاي پي سي آر و تست‌هاي سريع استان تهران، گفت: اين بدان معناست که ويروس به شدت در شهر فعال شده و هرگونه تردد غيرضروري در شهر به معناي به استقبال مرگ رفتن تلقي مي‌شود.  

زالي در پايان گفت: اگر در دو هفته آتي بتوانيم پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت کنيم ممکن است بتوانيم از مرگ و مير بيشتر جلوگيري کنيم اما در غير اين صورت با يک فاجعه در سطح استان تهران رو به رو خواهيم شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره