نماد آخرین خبر

جریمه احتمالی ۱۵ هزار کرونایی که مسافرت رفتند

منبع
ايلنا
بروزرسانی
جریمه احتمالی ۱۵ هزار کرونایی که مسافرت رفتند

ايلنا/ معاون مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت گفت: ۱۵ هزار کرونايي که سفر کرده بودند، شناسايي شدند و از ادامه‌ي تردد آنها ممانعت به عمل آمد که احتمالا هم مشمول جريمه هم مي‌شوند.

«محسن فرهادي» معاون مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت، با اشاره به ۱۵ هزار مبتلا به کرونايي که در ايام عيد سفر کردند، بيان کرد: اين ۱۵ هزار نفري که به ويروس کرونا مبتلا بودند و سفر کردند، همه در سامانه ثبت شده بودند، وقتي که فرد آزمايش کرونا مي‌دهد چه در بخش دولتي و چه در بخش خصوصي به محض اين که نتيجه تست pcr يا تست سريع مثبت شود، کد ملي فرد در سامانه مشخص مي‌شود.

وي ادامه داد: حال زماني که آن فرد بخواهد بليط قطار يا هواپيما بگيرد، شناسايي مي‌شود و اين افراد احتمالا طبق مصوبات ستاد کرونا مشمول جريمه خواهند شد.

فرهادي افزود: از مسيرهاي مختلفي اين افراد شناسايي مي‌شوند، به طور مثال در هنگام رزرو هتل و يا استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي براي سفر اين اتفاق مي‌افتد، يک فرد آلوده از طريق گوشي، تبلت، گيت فرودگاه و ترمينال و يا امکانات مشابه شناسايي مي‌شود، به طور مثال اگر من با آلودگي ويروس کرونا در ترمينال جنوب باشم، مشخص خواهد شد و از سفر من ممانعت مي‌شود، ولي در نظر بگيريد که همين تردد من تا ترمينال هم تخلف بوده چون من پروتکل شکني کردم و باعث ايجاد خطر شدم.

وي گفت: اين ۱۵ هزار نفر هم شناسايي شدند و از ادامه‌ي تردد آنها ممانعت شده، ولي با وجودي که جلوي تردد آنها گرفته شده، ولي در هر حال قرنطينه را شکستند و بيرون از خانه آمدند و همه‌ي اينها مشکلاتي است که اتفاق افتاده است.

فرهادي با اشاره به تشديد محدوديت‌ها در زمان افزايش شيوع کرونا و موج چهارم، افزود: مصوبه ستاد ملي در ماه‌هاي قبل يعني در اواسط سال ۹۹ و تجديدنظرهاي بعدي که دي ماه ۹۹ انجام و با امضاي رئيس قرارگاه ابلاغ شد، چهار گروه شغلي تحت عنوان محدوديت‌هاي هوشمند ابلاغ شد که چگونگي محدوديت مناطق مختلف بر اساس شرايط‌شان نيز تعيين شد.

وي تصريح کرد: در يک منطقه‌ي نارنجي، مثل تهران گروه‌هاي شغلي يک و دو مي‌تواند فعاليت کند و گروه‌هاي شغلي سه و چهار بايد تعطيل باشد که شرکت‌هاي دولتي و خصوصي بر اين اساس دورکارهاي خود را افزايش دهند.

فرهادي در پايان در مورد وضعيت پروتکل‌هاي فرودگاه‌ها و ترمينال‌ها در ايام نوروز گفت: هنوز گزارش وضعيت به دست ما نرسيده و طي دو الي سه روز آينده مشخص مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره