نماد آخرین خبر

برای این گروه تزریق یک دوز واکسن کرونا کافی‌ است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
برای این گروه تزریق یک دوز واکسن کرونا کافی‌ است

ايسنا/ متخصصان علوم پزشکيِ آمريکا در آزمايشات جديد خود با تاييد يافته هاي قبلي تاکيد کردند براي کساني که از بيماري کوويد۱۹ بهبود يافته‌اند، يک دوز واکسن به اندازه دو دوز آن براي جلوگيري از ابتلاي دوباره موثر است و به اين ترتيب شمار واکسيناسيون افزايش خواهد يافت.

نتايج يک مطالعه جديد از سوي متخصصان آمريکايي روي ۱۰۰۰ نفر از کارکنان يک مرکز درماني کاليفرنيا نشان مي‌دهند، سيستم دفاعي بدن افرادي که از عفونت شديد به کوويد ۱۹ جان سالم به‌در برده‌اند پس از تزريق يک دوز واکسن به همان نسبت مقاوم است که پس از دريافت دوز دوم آن.

براي اين مطالعه واکسن بيوان‌تک/فايزر بررسي شده است. متخصصان در مقاله‌اي که در مجله علمي "نيچر مديسين"  (Nature Medicin) منتشر شده نوشته‌اند، ۳۵ نفر از ۱۰۰۰ داوطلبي که واکسن دريافت کرده‌اند پيش‌تر به کوويد ۱۹ مبتلا شده بودند.

آنها ميزان پادتن (آنتي بادي) افراد مورد مطالعه را به مدت ۲۱ روز پس از تزريق دوز نخست واکسن اندازه گرفته‌اند و به ۲۲۸ نفر دوز دوم را هم تزريق کرده‌اند. نتيجه اين که، ميزان ايمني بدن ۳۵ نفري که بيماري کوويد۱۹ را پشت سر گذاشته بودند پس از دريافت يک دوز واکسن با ايمني افرادي که آلوده نشده و هر دو دوز را دريافت کرده بودند به يک اندازه بوده است.

در حال حاضر يکي از بزرگ‌ترين مشکلات مقابله با ويروس کروناي جديد (سارس‌کوو۲) کمبود واکسن است. اگر نتايج تحقيق پژوهشگران آمريکايي تاييد شود براي بهبوديافتگان تنها مصرف يک دوز کافي خواهد بود و به اين ترتيب واکسن‌هاي موجود براي شمار بيشتري از شهروندان به‌کار خواهد رفت.

به گزارش دويچه وله، البته مطالعات پيشين هم نشان داده‌اند که يک بار واکسيناسيون، ايمني بدن را در برابر ويروس به ميزان قابل توجهي افزايش مي‌دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره