نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

علت مشاهده لاشه گربه ماهی‌ها در سواحل جاسک مشخص شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
علت مشاهده لاشه گربه ماهی‌ها در سواحل جاسک مشخص شد

ايرنا/ مديرکل حفاظت محيط‌زيست استان هرمزگان، علت مشاهده لاشه گربه ماهي‌ها در ساحل جاسک را واژگوني قايق‌هايي دانست که حجم زيادي از اين آبزي را صيد کرده بودند. 

حبيب مسيحي تازياني با بيان اينکه در شب دوازدهم فروردين ماه، حدود ۵ تا ۶ تُن گربه ماهي در ساحل مقسا در استان هرمزگان پراکنده شدند، افزود: مردم در روز ۱۳ فروردين با مشاهده گربه ماهي ها، موضوع را به اداره محيط زيست اطلاع دادند.

وي اظهار داشت: همکاران به سرعت در محل حاضر شدند، موضوع را بررسي و از گربه ماهي ها نمونه برداري کردند. در بررسي ها، ابتدا به موضوعات مختلف از جمله بيماري گربه ماهي ها يا مساله آلودگي نفتي مشکوک بوديم.

مديرکل حفاظت محيط‌زيست استان هرمزگان ادامه داد: بيشتر از همه احتمال مي رفت که اين اتفاق مربوط به صيد باشد، پرس و جوي محلي صورت گرفت، موضوع بررسي و در نهايت مشخص شد که تعدادي از صيادان مشغول صيادي بودند که هنگام بازگشت، يکي از قايق ها در اثر توفان و موج شديد، واژگون و تعداد زيادي گربه ماهي صيد شده، پخش شدند.

مسيحي تازياني درباره احتمال صيد ترال و انتشار اين خبر که احتمال مي رود يکي از صيادان صيد غيرقانوني داشته و به دليل نبود مشتري گربه ماهي ها را در دريا رها کرده، گفت: ابزار صيد اعلام نشده اما معمولا صيد ماهي در آن منطقه به صورت محاصره اي صورت مي گيرد، در عين حال از گربه ماهي در توليد پودر ماهي استفاده مي شود و امکان صادرات آن نيز وجود دارد بنابراين بدون مشتري نيست، همچنين با صيادي که قايق او غرق شده تلفني صحبت کرديم و مساله صيد و واژگوني قايق را تاييد کرد، بر اين اساس از آنجا که قايق بار زيادي داشته پس از وقوع توفان و موج شديد واژگون شده است.

وي در پاسخ به اينکه آيا پس از تاييد اتفاق واژگوني قايق صيادي، بررسي آلودگي نفتي همچنان صورت مي گيرد، گفت: نمونه ها ارسال شده و با وجود تاييد موضوع صيد گربه ماهي ها و واژگوني قايق صياد، اما بررسي درباره آلودگي نفتي درحال انجام است؛ نتيجه بررسي ها پس از ۴۸ ساعت اعلام مي شود.

روز جمعه ۱۳ فروردين خبري از مرگ و مير تعداد زيادي گربه ماهي در سواحل شهرستان جاسک در فضاي مجازي منتشر شده بود که بلافاصله کارشناسان و محيط بانان اداره حفاظت محيط زيست شهرستان جاسک بررسي موضوع و پايش منطقه را آغاز کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره