نماد آخرین خبر

آزمون وکالت ۱۳۹۹ برگزار می‌شود؟!

منبع
تسنيم
بروزرسانی
آزمون وکالت ۱۳۹۹ برگزار می‌شود؟!

تسنيم/ سازمان سنجش آموزش کشور و اتحاديه سراسري کانون‌هاي وکلاي دادگستري ايران از برگزاري آزمون کارآموزي وکالت ۱۳۹۹ در بيستم فروردين ۱۴۰۰ خبر داده‌اند.

اطلاعيه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره‌ تاريخ پرينت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاري آزمون پذيرش متقاضيان پروانه کارآموزي وکالت کانون‌هاي وکلاي دادگستري ايران در حالي منتشر شده است که فضاي مجازي خبر از تلاش‌هاي عده‌اي براي لغو اين آزمون خبر مي‌دهد.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون ‌کارآموزي وکالت سال 1399 صبح جمعه 20 فروردين‌ ماه جاري در 84 شهرستان برگزار خواهد شد. پيش از اين قرار بود آزمون وکالت 1399 در آذرماه پارسال برگزار شود که به دليل شيوع بيماري کرونا به تعويق افتاد.

پس از آن اعلام شد اين آزمون  22 اسفندماه سال گذشته برگزار مي‌شود و حتي پرينت کارت شرکت در آزمون منتشر شد و در اختيار داوطلبان قرار گرفت؛ اما با تصميم ستاد ملي مقابله با کرونا و به دليل کم بودن تعداد محل برگزاري لغو و به زمان ديگري موکول شد.

جعفر کوشا، رئيس اتحاديه سراسري کانون‌هاي وکلاي دادگستري ايران (اسکودا) پس از لغو آزمون 1399 زمان برگزاري اين آزمون را 20 فروردين 1400 اعلام کرده بود که اين وعده با اطلاعيه يازدهم فروردين سازمان سنجش همخواني دارد.

با اين حال در فضاي مجازي موجي به‌راه افتاده و در آن از تعويق سه‌ باره آزمون وکالت سخن به ميان مي‌آيد. اما پيگيري‌هاي خبرنگار تسنيم از اسکودا حاکي از اين است که آزمون کارآموزي وکالت کانون‌هاي وکلا 1399 طبق برنامه‌ريزي و اعلام قبلي سازمان سنجش آموزش کشور روز جمعه 20 فروردين برگزار خواهد شد.

هر چند جليل مالکي، رئيس کانون وکلاي دادگستري مرکز در گفت‌وگوي کوتاه با خبرنگار تسنيم از وجود برخي فشارها براي لغو اين آزمون خبر داد؛ اما شواهد حاکي از آن است که بيستم فروردين اين آزمون برگزار خواهد شد.

سازمان سنجش در اطلاعيه خود اعلام کرده است؛ فرآيند برگزاري آزمون ساعت 8 صبح 20 فروردين آغاز مي‌شود. همچنين کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه 17 فروردين بر روي درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org در دسترس متقاضيان است

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره