نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

عضو ستاد کرونا: همه بیمارستان های تهران به حالت آماده باش درآمده اند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
عضو ستاد کرونا: همه بیمارستان های تهران به حالت آماده باش درآمده اند

ايرنا/ معاون درمان ستاد فرماندهي مديريت بيماري کرونا در کلان شهر تهران اظهار داشت: شيوع بيماري کرونا در روزهاي اخير سبب شده که همه بيمارستان هاي تهران به حالت آماده باش درآيند.

دکتر نادر توکلي بيان داشت: اين موضوع به همه بيمارستان ها ابلاغ شده تا کاستيي در ارايه خدمت رساني به بيماران کرونايي به وجود نيايد.
وي ادامه داد: سعي شده بيمارستان ها وارد فرايند فعاليت هاي غير اورژانسي،نشوند تا امکان پذيرش بيماران کرونايي به صورت حداکثري فراهم شود.
وي گفت: مراقبت در بيمارستان نسبت به قبل بهتر شده است، کادر درمان ورزيده تر شده اند و به همين دليل مراقبت از بيماري و روند بهبودي آنان تسريع شده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت در طول شبانه روز گذشته منتهي به ظهر امروز يک شنبه ۱۶۱ بيمار کوويد۱۹ جان خود را از دست دادند.

کرونا در سراسر کشور اوج گرفت
توکلي ادامه داد: در هفته دوم فروردين ۱۴۰۰ بيماري کرونا در سراسر کشور از جمله تهران اوج گرفته و شاهد روند صعودي اين بيماري و به دنبال آن افزايش بستري در اغلب مناطق مانند تهران هستيم.تعداد بستري کرونايي در تهران ۲ برابر شده، به اين معنا که تعداد اين افراد از حدود ۳۰۰ نفر در روز به حدود ۶۰۰ نفر رسيده است.
او به افزايش مراجعات سرپايي در تهران اشاره کرد و گفت: بخشي از اين مراجعات به تعطيلي مطب و سرويس دهي کمتر مراکز درماني خصوصي برمي گردد و مردم به مراکز دولتي بيشتر مراجعه مي کردند.
وي ادامه داد: تعداد مراجعات سرپايي روزانه تا ۵ هزار و ۵۰۰ نفر و بستري هاي روزانه تا ۶۰۰ نفر، سبب شد آمار تجميعي بستري ها در استان تهران افزايش پيدا کند.
معاون درمان ستاد فرماندهي مديريت بيماري کرونا در کلان شهر تهران، ازدحام هاي اسفند ماه در مناطقي مانند مراکز خريد، و انجام سفرهاي نوروزي را مهمترين عامل روند افزايشي بيماري کرونا اعلام کردو گفت: مرگ و مير ناشي از بيماري کرونا نيز نسبت به هفته هاي آخر اسفند ماه ۱۳۹۹ در تهران افزايش يافته است.
توکلي با اشاره به اينکه ابتلا به بيماري کرونا خانوادگي شده است، گفت: با توجه به بالا بودن بيماري زايي، به محض ابتلا يکي از اعضاي خانواده، ساير اعضا هم مبتلا مي شوند.
سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در گزارش آمار امروز گفت: تاکنون يک ميليون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر در کشور به طور قطعي به ويروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۱ نفر از بيماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسيده است.
سيما سادات لاري روز يکشنبه درباره آخرين آمار مبتلايان قطعي به ويروس کرونا و موارد فوت ناشي از ابتلا به کوويد ۱۹ در کشور بيان کرد: از ديروز تا امروز ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، ۱۱ هزار و ۶۸۰ بيمار جديد مبتلا به کوويد۱۹ در کشور شناسايي شد که يک هزار و ۵۷۲ نفر از آنها بستري شدند.
وي افزود: تاکنون سفرهاي نوروزي تاثير اصلي خود را بر گسترش شيوع بيماري در کشور به طور کامل به جا نگذاشته و مطمئنا بسياري از افراد آلوده به کرونا که فاقد علائم بيماري هستند، با حضور در جامعه در حال تکثير و انتقال بيماري به ديگران هستند.
لاري تاکيد کرد: از همه افرادي که در ايام نوروز به سفر رفته‌اند خواهشمنديم حداقل تا پنج روز پس از بازگشت از سفر از هرگونه حضور در مهماني و پذيرش مهمان در منزل به طور جدي خودداري کنند، زيرا اين کار به منزله انتشار احتمالي ويروس کرونا به ديگران خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar