برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

زمان حذف کامل دفترچه‌های کاغذی درمان اعلام شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
زمان حذف کامل دفترچه‌های کاغذی درمان اعلام شد

ايسنا/ مديرعامل سازمان تامين اجتماعي از حذف کامل نسخ کاغذي از ارديبهشت ماه خبر داد.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با اشاره به روند مطلوب اجراي طرح نسخه الکترونيک گفت: اميد است در ارديبهشت با توجه به وعده اي که با ساير بيمه هاي درماني و وزارت بهداشت داشته ايم به طور کامل نسخ کاغذي در کشور حذف شود و دفترچه ديگر مورد استفاده قرار نگيرد که با همکاري وزارت بهداشت در حال پيگيري است.

مصطفي سالاري درباره آخرين وضعيت اجراي طرح توقف صدور دفترچه بيمه درمان و نسخه نويسي الکترونيک اظهار کرد: روند کار خوب است، از اسفندماه سال گذشته اعلام کرديم که ديگر دفترچه جديدي چاپ نمي کنيم و اگر بيمه شده اي برگه هاي دفترچه اش به اتمام رسيد با کارت ملي و يا جلد دفترچه بيمه اش به پزشک و يا مراکز درماني مراجعه کند.

وي افزود: به اين ترتيب استحقاق درمان در همان مرکز درماني استعلام مي شود و فرد مي تواند از امکانات درماني با پوشش بيمه اي استفاده کند. مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با بيان اينکه طبيعتا در روزهاي ابتدايي به لحاظ نياز به اطلاع رساني و تغيير يک روال قديمي، نارسايي هايي وجود داشت گفت: هم ما بايد زيرساخت هاي فني سازمان تقويت مي شد و هم اطلاع رساني و آموزش ها، تا فرد غيرمطلعي باقي نماند.

سالاري ادامه داد: امروز شرايط نسبت به هفته اولي که کار را شروع کرديم بسيار بهتر شده و اميد است در ارديبهشت با توجه به وعده اي که با ساير بيمه هاي درماني و وزارت بهداشت داشته ايم، به طور کامل نسخ کاغذي در کشور حذف شود و دفترچه ديگر مورد استفاده قرار نگيرد که با همکاري وزارت بهداشت در حال پيگيري است.

وي با اشاره به اينکه امکان گزارش موارد تخلف از سوي مراکز درماني طرف قرارداد در نپذيرفتن بيمه شدگان بدون دفترچه با استفاده از سامانه تلفني ۱۴۲۰ وجود دارد گفت: البته شمار مراکز درماني که همکاري نمي کنند نسبت به هفته اول اجراي طرح بسيار کمتر شده است. طرحي به اين بزرگي که منشاء تحولات اساسي بود در حال اجراست و نارسايي ها کمتر از حد پيش بيني ماست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar