logo

جزئیات برگزاری امتحانات ابتدایی ها؛ ۳۱ اردیبهشت، روز آخر کلاس ها

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جزئیات برگزاری امتحانات ابتدایی ها؛ ۳۱ اردیبهشت، روز آخر کلاس ها

ايسنا/ معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه ۳۱ ارديبهشت پايان زمان آموزش در دوره ابتدايي است گفت: با توجه به اينکه در دوره ابتدايي، ارزشيابي کيفي توصيفي است معلمان فرصت دارند تا ۱۰ خرداد نتايج ارزشيابي دانش آموزان را ثبت کنند.

رضوان حکيم زاده درباره نحوه ارزشيابي دانش آموزان در پايان سال تحصيلي جاري اظهار کرد: سال تحصيلي جاري از سه بستر فضاي مجازي، مدرسه تلويزيوني ايران و توزيع بسته هاي آموزشي براي تداوم آموزش استفاده شد و البته در  مناطق دورافتاده و دوردست هم آموزش ها حضوري بودند.

وي افزود: دستورالعمل ارزشيابي بر اساس اقتضائات هر دوره تحصيلي تدوين شده و اين هفته براي مدارس ارسال خواهد شد. ۳۱ ارديبهشت پايان زمان آموزش در دوره ابتدايي است و با توجه به اينکه در دوره ابتدايي، ارزشيابي کيفي توصيفي است، معلمان فرصت دارند تا ۱۰ خرداد نتايج ارزشيابي نهايي دانش آموزان را ثبت کنند.

ارزيابي غيرحضوري درس «ادبيات» اول و دوم ابتداييها در مناطق زرد، نارنجي و قرمز

تاکيد بر ارزيابي عملکرد دروس فارسي، رياضي و علوم ششمي ها

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه البته براي دانش آموزان پايه هاي اول و دوم ابتدايي به دليل اهميت تضمين کيفيت پيش بيني کرديم با نظارت مدير مدرسه ارزيابي عملکردي از درس ادبيات فارسي انجام شود که در مناطق قرمز، زرد و نارنجي از طريق فضاي مجازي خواهد بود گفت: همچنين براي پايه ششم ابتدايي ارزيابي عملکردي سه درس ادبيات فارسي، رياضي و علوم مورد تاکيد است.

حکيم زاده ادامه داد: پيش بيني شده است معلمان بر اساس مقياس هاي موجود در ارزشيابي کيفي توصيفي، شواهد يادگيري را بررسي کنند.

وي با اشاره به آن دسته از دانش آموزان که به دلايلي از جمله عدم همراهي موثر والديني که به عنوان مثال سطح سواد موثري نداشتند و نتوانستند از آموزش هاي امسال بهره کامل ببرند گفت: تفاهم نامه اي با بسيج دانشجويي دانشگاه فرهنگيان منعقد و آنها اعلام آمادگي کردند که در دوران تابستان براي آنها دوره آموزشي برگزار کنند.

ابلاغ دستورالعمل ثبت نام مدارس تا هفته دوم ارديبهشت

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه ابلاغ ستاد ثبت نام مدارس نيز صادر شده است و امسال مسئوليت ستاد ثبت نام مدارس با معاونت ابتدايي است گفت: اقدامات مقدماتي انجام شده است و طبق روال هرسال ثبت نام ها در زمان مقرر شروع مي شود. تا هفته دوم ارديبهشت دستورالعمل ثبت نام را ابلاغ و نهايي مي کنيم.

حکيم زاده درباره مشکلات دانش آموزان در مناطق محروم که به تجهيزات هوشمند براي آموزش مجازي دسترسي نداشتند گفت: اطلس يادگيري را در همه مناطق تهيه کرديم و مي دانيم در هرمنطقه چه تعداد امکان دسترسي دارند و کدام ها ندارند. بر اساس دستورالعمل مربوط، برنامه هاي جايگزين درنظر گرفته شده است که توزيع درسنامه يکي از راهکارها بوده است.تا جايي که امکان داشت اجازه نداديم دانش آموزي به علت عدم دسترسي به تجهيزات آموزشي از آموزش باز بماند.

وي ادامه داد: مدرسه تلويزيوني هم کمک خوبي به دانش آموزان در اين مناطق کرده است. بر اساس ارزيابي هاي دقيق تلويزيون و ما، اکثريت از اين آموزش ها استقبال و استفاده کرده اند؛ به ويژه در مناطق محروم.

بنابر اقتضائات براي نحوه آموزش در مهر ۱۴۰۰ تصميم مي گيريم

پيش بيني تداوم آموزش مجازي در صورت بحران کرونا

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش که در شبکه خبر حضور يافته بود در پاسخ به اينکه اگر وضعيت کرونا به همين شکل تداوم يابد آموزش ها در فضاي مجازي ادامه مي يابد؟ گفت: فضاي مجازي انتخاب ما نبود، اجبار بود  و ما تصميم نگرفتيم به سراغ فضاي مجازي برويم. اين بحران ايجاد شد و واکنش ما در قبال آن خوب بود. متناسب با اقتضائات درباره نحوه آموزش در اول مهر۱۴۰۰ تصميم مي گيريم.

اميد است تا مهرماه، مشکلات رفع شده باشد. اما اگر همچنان درگير بحران بيماري باشيم پيش بيني کرديم کار را در بستر فضاي مجازي ادامه دهيم و از بسترهاي مکمل استفاد کنيم اما اگر کرونا نباشد تاکيد ما بر آموزش حضوري است و مايليم براي تنوع يادگيري و غني سازي آن، از فضاي مجازي به عنوان مکمل استفاده کنيم.

به گفته حکيم زاده، در حوزه ابتدايي ۹۸ درصد مديران، بالاي ۹۰ درصد معلمان و به طور ميانگين ۷۰ درصد دانش آموزان ابتدايي عضو شبکه شاد هستند.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar