برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیام وزیر فرهنگ به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
پیام وزیر فرهنگ به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»

خبرآنلاين/ سيدعباس صالحي، در پيامي به مناسبت «روز ملي خليج فارس»، همزماني اين روز با آغاز هفته هرمزگان را تبريک گفت.


 سيدعباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به مناسب دهم ارديبهشت، «روز ملي خليج فارس»، نوشت: «روز ملي خليج فارس روز افتخار، اقتدار، شادابي و ميمنت ايرانيان است و امسال پيشوازي اين روز خجسته را با هفته هرمزگان به فال نيک بايد گرفت.»

متن پيام او به شرح زير است: 

«روز ملي خليج فارس امتداد هويت تاريخي و تمدن ديرپاي ايران زمين است، تمدني که بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنيان نهاده شده تا خليج نيلگون هميشه فارس آن غيرقابل انکارترين سند هويتي در جهان باشد.

کرانه‌هاي اين مرز نيلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متاثر از فرهنگ عميق و اصيل برخاسته از اين خطه است، اشتراکات فرهنگي بسيار در تجارت و داد و ستد تا عرصه‌هاي متنوع هنر از معماري تا موسيقي و حوزه گردشگري و خوراک و پوشاک شواهدي بر اين واقعيت هستند.

در اين ميان وجه برجسته و ارزشمند تنگه هرمز و خليج فارس، زيست فرهنگي و هنرمندانه مردمان اين ديار است که با قدرت راهبردي مرزداري ايشان عجين شده تا جلوه‌هاي ديرپاي تمدني را باشکوه‌تر و نمودهاي تازه آن را غني‌تر به نمايش گذاشته و به جهانيان عرضه کنند.

«روز ملي خليج فارس» روز افتخار، اقتدار، شادابي و ميمنت ايرانيان است و امسال پيشوازي اين روز خجسته را با هفته هرمزگان به فال نيک بايد گرفت،  گزاره‌ها و رخدادهايي  که همدلي و هم‌افزايي مردمي را پوياتر و فرهنگ عمومي را بالنده‌تر مي‌کند.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar