logo

پیش بینی درباره وضعیت کرونا در تابستان

منبع
ايلنا
بروزرسانی
پیش بینی درباره وضعیت کرونا در تابستان

ايلنا/  رئيس بيمارستان شهداي تجريش گفت: اگر واکسيناسيون به همين شکل جلو رود، روند مراجعه‌ها کاهش پيدا مي‌کند و تابستان آرامي در پيش رو خواهيم داشت.


رضا جليلي خشنود، رئيس بيمارستان شهداي تجريش، با اشاره به وضعيت ورودي بيماران مبتلا به کرونا به اين بيمارستان، بيان کرد: در حال حاضر پنج بخش عادي و چهار بخش آي‌سي‌يو را به بيماران کرونايي اختصاص داديم و همچنان تعداد بيماران و مراجعان کرونايي با شيب ملايمي رو به افزايش است.

وي ادامه داد: در اين موج نسبت به موج‌هاي قبلي هم سن درگيري پايين آمده و هم ميانگين سني افرادي که فوت مي‌کنند، کم‌تر شده که اين نشان دهنده‌ي آن است که جهش‌هاي جديدي که اتفاق مي‌افتد براي سن‌هاي پايين‌تر و نسل جوان و افراد بدون بيماري زمينه‌اي هم خطرات زيادي دارد.

خشنود در رابطه با علائم ويروس هاي جهش يافته، افزود: علائم اين ويروس‌ها شديدتر است، ولي اين طور نيست که علائمي از خود نشان دهند که در ويروس قبلي نبوده است، در واقع همان علائم است اما اغلب در سنين پايين‌تر و با شدت بيشتر خود را نشان مي‌دهد.

وي در مورد وضعيت کرونا در تابستان، ادامه داد: اگر واکسيناسيون طبق همين وضعيتي که الان انجام مي‌شود، پيش رود و در کنارش تا چند هفته‌ي آينده واکسن‌هاي توليد داخل هم وارد بازار شود و واکسن‌هاي وارداتي هم رو به افزايش رود يک تابستان آرام خواهيم داشت.

خشنود گفت: در اين صورت روند مراجعه و بستري‌ها با شيب کاهشي رو به رو مي شود و مردم با اميدواري و آزادي بيشتر مي‌توانند به فعاليت‌هاي اقتصادي، مالي و رفت و آمدهاي خانوادگي خود بپردازند. 

وي با اشاره به تاثير واکسيناسيون نيروهاي کادر درمان بر روحيه‌ي اين افراد، ادامه داد: به طور کلي هر قشري در هر شغلي که زحمت مي‌کشد، اگر ببيند، ديده مي‌شود و تلاش مي‌شود تا حداکثر خدمت رساني به او انجام شود، قطعا با روحيه بهتري به کارش ادامه مي‌دهد.

خشنود افزود: بخش اعظم کادر درمان بيمارستان ما واکسينه شده است و تعداد محدودي مانده که ظرف يک الي دو روز آينده لکه گيري‌هاي آنها هم انجام خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره