برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رئیسی: نگران کرونای آفریقایی هستیم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
رئیسی: نگران کرونای آفریقایی هستیم

باشگاه خبرنگاران/ سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا با بيان اينکه ما نگران کروناي آفريقاي جنوبي هستيم چرا که واکسن گريز است و اين مي تواند خطرناک باشدتوضيحاتي را  درباره واکسيناسيون خبرنگاران و خبرنگاراني که در اولويت تزريق واکسن در فاز سه قرار دارند ارائه کرد.
 
عليرضا رييسي سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا گفت: واکسيناسيون خبرنگاران در فاز سه صورت مي‌گيرد و خبرنگاران ميداني و خبرنگاراني که در نشست‌ها و برنامه‌هاي خبري حضور پيدا مي‌کنند و مصاحبه نزديک با افراد انجام مي‌دهند در فاز سوم اولويت واکسيناسيون کرونا قرار دارند و انجمن و نهاد‌هاي متولي بايد ليست خبرنگاران در معرض خطر را به ما اعلام کنند تا اين خبرنگاران در فهرست واکسيناسيون فاز سه قرار گيرند.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا ادامه داد: اين احتمال وجود دارد که مديران تخلف کنند و اسامي افرادي خارج از ليست و خبرنگاران دورکار را که در معرض خطر  نيستند، در فهرست قرار دهند اما نبايد اسم اين خبرنگاران هم رديف افراد پرخطر اعلام شود.

جزييات شناسايي مبتلايان به کروناي هندي و آفريقاي جنوبي در ايران
رييسي در ادامه درباره شناسايي موارد ابتلا به کروناي جهش يافته هندي و آفريقاي جنوبي در کشور بيان کرد: يک سري کارگر و مسافرهندي در جنوب شناسايي شدند و نيروهاي بهداشت در گشت شهري يک سري اتباع هندي مشاهده و بررسي کردند که 18 نفر در يک هتل اسکان دارند که 4 نفر آنها علامت داشتند و بعد از تست گرفتن از اين گروه مشخص شد که اين اتباع به کرونا مبتلا هستند و بعد اين افراد قرنطينه شدند.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا ادامه داد: در پارسيان و عسلويه در هرمزگان و آذربايجان غربي موارد ابتلا به کروناهاي جهش يافته همين گونه رصد شد و همه مبتلايان به سرعت قرنطينه شدند و خوشبختانه اين دوره در رصد و پايش اتباع خارجي مشکوک دانشگاه هاي علوم پزشکي به سرعت عمل کردند و افراد مبتلا و مشکوک شناسايي شدند و از آنها تست گرفته شد.

هيچکدام از مبتلايان به کروناي هندي و آفريقاي جنوبي بستري نشده‌اند
رييسي با تاکيد بر قرنطينه سريع مبتلايان به کروناي جهش يافته  و اطرافيان اين افراد گفت: خيلي سريع مبتلايان و تمام اطرافيان آنها در اين دوره سفت و سخت قرنطينه شدند و نکته جالب اين بود که تاکنون از 40 تا 50 نفري که به کروناي هندي و آفريقاي جنوبي مبتلا شده اند، کسي بستري نشده است.

احتمال جهش ويروس کرونا در ايران
وي با اشاره به احتمال جهش کرونا در ايران گفت: ما نبايد فکر کنيم قرار است ويروس از هند، آفريقاي جنوبي و برزيل به ايران بيايد و اين احتمال وجود دارد که در ايران ويروس کرونا جهش پيدا کند البته بايد توجه داشت زماني مي گوييم کروناي ايراني داريم که ويروس جهش يافته اي در کشور شناسايي کنيم که سوش غالب باشد؛ ويروس انگليسي و هندي و آفريقاي جنوبي چون سوش غالب اين کشورها بودند به کروناي انگليسي و هندي مشهور شدند و بايد دانست که ما هنوز چيزي به نام کروناي ايراني نداريم و سوش غالب کشور کروناي انگليسي است.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا بيان کرد: ما نگران کروناي آفريقاي جنوبي هستيم چرا که واکسن گريز است و اين مي تواند خطرناک باشد و بايد دانست که ويروس هندي قدرت سرايت بالاتري دارد و به طور کلي جهش در ويروس کرونا قدرت چسبندگي و نفوذپذيري آن به سلول را بالا مي برد و مي تواند ميزان کشندگي ويروس افزايش پيدا کند.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar