برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شکایت از باغ وحش صفادشت به خاطر تلفات حیوانات

منبع
تسنيم
بروزرسانی
شکایت از باغ وحش صفادشت به خاطر تلفات حیوانات

تسنيم/ محمد کرمي رئيس اداره نظارت بر امور حيات وحش استان تهران با اشاره به آخرين وضعيت بررسي علت تلف شدن اين گور خر نر آفريقايي، اظهار کرد: مجموعه باغ وحش صفادشت مجوزهاي لازم را به عنوان مرکز نگهداري از حيات وحش را داراست، بنابراين مي‌بايست استانداردهاي نگهداري از حيات وحش نيز در اين مرکز رعايت شود.

وي با بيان اينکه مرکز نگهداري از حيات وحش در صفادشت، صرفا "مرکز نگهداري است" و "باغ وحش" محسوب نمي‌شود، تصريح کرد: محيط زيست براي اعطاي مجوز به مراکز نگهداري از حيوانات ضوابط خاصي دارد و با توجه به اينکه در نزديکي مرکز نگهداري از حيوانات در صفادشت، يک مرکز آموزشي نيز قرار دارد، بنابراين به اين مرکز مجوز باغ وحش اعطا نشده است و اين مرکز چنين مجوزي ندارد.

رئيس اداره نظارت بر امور حيات وحش استان تهران همچنين به بازديد اخير کارشناسان محيط زيست تهران از مرکز نگهداري از حيات وحش در صفادشت اشاره و تأکيد کرد: در بازديدي که از مرکز داشتيم، مطلع شديم که وضعيت جسمي دو گورخر ماده ديگر که به همراه گورخر نر به اين مرکز منتقل شده بودند، مناسب است.

کرمي با بيان اينکه طبق ضوابط محيط زيست، مراکز نگهداري و باغ‌هاي وحش مي‌بايست در نگهداري و حفظ وضعيت سلامت جسمي حيوانات اهتمام لازم را به‌ کار بگيرند، گفت: اين مراکز و باغ‌هاي وحش مي‌بايست از نيروهاي آموزش ديده در زمينه برخورد با حيوانات استفاده کنند و حيوانات نيز تحت نظر دامپزشکان مجرب و متخصص به طور دوره‌اي از نظر سلامت جسمي و سلامتي مورد آزمايش قرار گيرند.

وي همچنين به تلف شدن يک شامپانزه در مرکز نگهداري حيات وحش صفادشت در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: اين مرکز در سال گذشته به دليل تلف شدن يک شامپانزه اخطاريه‌هايي دريافت کرده بود.

رئيس اداره نظارت بر امور حيات وحش استان تهران ادامه داد: سازمان دامپزشکي هنوز پاسخي به استعلام‌هاي محيط زيست درباره علت تلف شدن اين گورخر نر آفريقايي در مرکز نگهداري از حيوانات صفادشت نداده است، اما در صورت مشخص شدن هرگونه خطا و کوتاهي در جريان نقل و انتقالات اين حيوانات از سوي مرکز نگهداري حيات وحش صفادشت، برخوردهاي قانوني انجام مي‌شود.

کرمي در پايان خاطرنشان کرد: اقدامات حقوقي و قانوني از سوي اداره کل محيط زيست شهرستان ملارد درباره علت تلف شدن اين گورخر نر آفريقايي از مرکز نگهداري از حيوانات صفادشت انجام شده است و شکايت‌هايي از سوي دوستداران محيط زيست از اين مرکز صورت گرفته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar