برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وزیر نیرو: نگران تامین آب آشامیدنی هستیم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
وزیر نیرو: نگران تامین آب آشامیدنی هستیم

تسنيم/ وزير نيرو با بيان اينکه تابستان ۱۴۰۰ "خشک‌ترين" سال‌‌ در پنج دهه اخير خواهد بود، گفت: نگران اوج بار و تامين آب آشاميدني هستيم که اميد است ‌همه دستگاه‌هاي دولتي و اجرايي ‌در صرفه‌جويي مصرف انرژي اهتمام ورزند.

 ‌رضا اردکانيان‌ پيش از ظهر امروز ‌در آئين بهره‌برداري از 10 پروژه صنعت برق در استان‌هاي کرمان، فارس و کرمانشاه با اعتبار 336 ميليارد تومان که در هفته هفتم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران به صورت ويدئوکنفرانسي برگزار شد، اظهار داشت: اميد است پيشاپيش همه دستگاه‌هاي دولتي و اجرايي کشور در صرفه‌جويي مصرف انرژي، پيش‌رو بوده و مردم نيز در بخش‌هاي مختلف به ويژه خانگي سهم و نقش خود را در اين زمينه ايفا کنند‌.

وي افزود: اميدوارم با رعايت ملاحظات بهداشتي، ديگر پيک يا موج پنجمي در موضوع کرونا نداشته باشيم و همگي مواظبت کنيم از اين که به ويژه در فصل انتخابات با احتراز از شرايطي که ممکن است ما را گرفتار اوج مجدد کند انتخابات باشکوه و فراموش نشدني را با حضور گسترده همه مردم برگزار کنيم.

اردکانيان همچنين گفت: با افتتاح پروژه‌هاي امروز، از ابتداي سال 1400 تاکنون 35 پروژه از مجموعه طرح‌هاي وعده داده شده در قالب اين پويش به ثمر رسيده و حدود 8 هزار ميليارد تومان براي اين پروژه‌ها از منابع مختلف سرمايه‌گذاري شده است.

وزير نيرو اظهار داشت: اين مسير مطابق برنامه هفتگي تا پايان سال بدون وقفه ادامه خواهد يافت، به‌ويژه در هفته‌هاي باقي‌مانده از فعاليت دولت دوازدهم، اين افتخار را خواهيم داشت که طرح‌هاي برنامه‌ريزي شده از جمله 4 سد مخزني و تعدادي نيروگاه‌هاي عمده و بزرگ اعم از حرارتي و تجديدپذير، تصفيه‌خانه‌هاي آب و فاضلاب و آبرساني روستايي را به نتيجه برسانيم و مراسم افتتاحيه اين پروژه‌ها مطابق برنامه برگزار شود.

وي گفت: اين فعاليت‌ها در کنار کار مستمر و شبانه‌روزي است که توسط همکاران صنعت در پهنه کشور و با حمايت و پشتيباني همه دستگاه‌ها براي عبور موفق از تابستان 1400 که يکي از خشک‌ترين سال‌ها در پنج دهه اخير است انجام خواهد شد.

اردکانيان گفت: اميد است مجموع برنامه‌هايي که براي مديريت اوج بار در تابستان و همچنين براي تامين آب آشاميدني کافي و مطمئن در اين سال تدارک ديده شده با حمايت همگي به‌ويژه با همراهي و همکاري مردم به ثمر برسد.

وي تاکيد کرد: دولت همه گونه پشتيباني و همکاري از اين طرح‌ها را داشته و هفته جاري هم پيشنهاد مشترک وزارت نيرو و وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه به منظور اختصاص بيش از 3200 ميليارد تومان منابع براي طرح‌هاي آبرساني فوري و اضطراري در مناطق تحت تنش در همه استان‌هاي کشور به تصويب هيئت وزيران رسيد.

وي با اشاره به اينکه اين طرح‌ها در حال اجرا هستند، اظهار داشت: اين تصميم و تصويب‌نامه ايجاد اطمينان براي تامين منابع مالي مورد نياز است و اميد است با اتمام به موقع آنها بتوانيم موضوع تامين آب شرب را به نحو مناسبي به ثمر برسانيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره