نماد آخرین خبر

نگرانی پلیس راهور از قطعی برق و خاموشی معابر

منبع
فارس
بروزرسانی
نگرانی پلیس راهور از قطعی برق و خاموشی معابر

فارس/ معاون اجتماعي پليس راهور ناجا با اشاره به تجربه خاموشي و قطعي برق در سال گذشته که افزايش تصادف وسايل نقليه با عابران پياده را در تهران بدنبال داشت از دست اندرکاران صنعت برق و شهرداري‌ها درخواست کرد براي برق تقاطع‌ها و چراغ‌هاي راهنمايي تدبيري بينديشند.

سرهنگ عين‌الله جهاني معاون اجتماعي پليس راهور ناجا در خصوص قطعي برق و خاموشي چراغ هاي راهنمايي و تأثير‌ آن بر روند مديريت ترافيک و تسهيل در تردد شهروندان اظهار داشت: اکثر تقاطع هاي اصلي در تهران و کلانشهرها مجهز به سيستم برق اضطراري بوده و در صورت قطعي برق بلافاصله برق اضطراري متصل مي شوند اما بقيه تقاطع ها و چهارراه ها در همين تهران يا کلانشهرها نيز وجود دارند که به اين سيستم وصل نبوده و در صورت قطعي برق، خاموش مي شوند. 

معاون ‌اجتماعي پليس راهور ناجا تصريح کرد: سيستم چراغ هاي راهنمايي در بسياري از شهرها‌ و شهرستان‌ها داراي سيستمUPS و برق اضطراري نبوده و به محض قطعي برق , دچار اخلال مي شوند.

وي گفت: در چند روز اخير اگر چه مشکل خاصي با قطعي برق رخ نداده اما مسئولان پليس راهنمايي و رانندگي از وضع موجود گلايه داشته و نگران ايجاد اختلال در رفت و آمد خودروها و اتلاف وقت هموطنان هستند.

معاون اجتماعي پليس راهور ناجا تصريح کرد: مسئوليت چراغ هاي راهنمايي و رانندگي در شهرها با شهرداري هاست بنابراين از شهرداريها تقاضا مي کنيم که اگر خاموشي ها ادامه دار باشند براي برق تقاطع‌ها تدبيري انديشيده شود.

سرهنگ جهاني به تجربه خاموشي و قطعي برق در سال گذشته در معابر تهران اشاره و اظهار داشت: در سال گذشته در خاموشي ها شاهد افزايش تصادف وسايل نقليه با عابران پياده بوديم و با توجه به اينکه يکي از روشهاي پيشگيري وضعي از بروز تصادفات وجود چراغها و روشنايي معابر در شب هاست بنابراين از دست اندرکاران حوزه برق و شهرداريها تقاضا داريم در اين خصوص تدابير ويژه‌اي بيانديشيد تا مانع از وقوع تصادفات جرحي و خسارتي شده و آرامش و ايمني را در معابر شاهد باشيم. 

سرهنگ جهاني در ادامه با تاکيد دوباره بر نگراني مأموران پليس راهور از‌ اتلاف وقت، ايجاد ترافيک و وقوع تصادفات به دنبال خاموشي چراغ ها در تقاطع ها و معابر به خصوص در شب هنگام، خاطرنشان کرد: تعداد تقاطع ها و خيابان هايي که در سطح کشور بوسيله چراغ کنترل مي‌شوند آنقدر زياد است که نمي توان به صورت فيزيکي و با حضور ماموران پليس راهور کنترل کرد چرا که تعداد ماموران پليس راهنمايي و رانندگي آنقدر نيست که بتوان سر هر چهار راه يا تقاطع يک مامور راهور مستقر کرد؛ بنابراين بايد براي اين موضوع تدبيري خاص اتخاذ شود تا گره ترافيکي پيش نيايد و تصادفي به وقوع نپيوندد و مردم دچار سردرگمي نشوند.

سرهنگ جهاني از رانندگان درخواست کرد که در مواجهه با خاموشي ها در معابر و در ميادين و چهارراه‌ها با سرعت مطمئنه رانندگي کرده و دقت بيشتري به خرج دهند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره