نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

نمکی: دستاوردهای مدیریت موج چهارم کرونا برای داخل و خارج از کشور تبیین شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نمکی: دستاوردهای مدیریت موج چهارم کرونا برای داخل و خارج از کشور تبیین شود

ايرنا/ وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در نامه اي به دکتر عاطفه عابديني، دبير کميته علمي کشوري کوويد۱۹، ماموريت داد تا دستاوردهاي مديريت موج چهارم مقابله با بيماري کوويد۱۹ را جمع‌آوري کند تا براي داخل و خارج از کشور به ويژه سازمان جهاني بهداشت تبيين شود.

در متن نامه دکتر سعيد نمکي خطاب به عابديني آمده است: خوشبختانه عليرغم يورش سهمگين موج چهارم کرونا با ويروس سرکش انگليسي که توانست نظام سلامت کشورهاي برخوردار جهان را با زيرساخت هاي مناسب و وضعيت اقتصادي مطلوب دچار سردرگمي و در نتيجه بيماران زيادي را دچار آوارگي خارج از بيمارستانها کند، همکارانمان در تمام دانشگاه‌هاي علوم پزشکي با لطف الهي و بهره جوئي از شيوه هاي عالمانه توانستند ميزان بستري ها را کمتر، تخت هاي خالي را بيشتر و مرگ و ميرها را عليرغم قدرت سرايت و بيماريزائي و مرگ و مير اين ويروس نسبت به ويروس ووهان بنحو قابل ملاحظه اي در مقايسه با تعداد موارد ابتلا و بستري کاهش دهند. ضروريست دست آورد اين مرحله از مديريت کروناي کشور بنحو مطلوب در داخل و خارج از کشور و بخصوص براي سازمان جهاني بهداشت تبيين شود.

وزير بهداشت تصريح کرد: لذا به جنابعالي مأموريت داده مي شود تا بعنوان دبير کميته علمي با مساعدت معاونين محترم درمان، بهداشت، تحقيقات و فناوري و همچنين جمع آوري اطلاعات دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور در اسرع وقت به اين امر مهم بپردازيد. بي ترديد اين رويکرد عالمانه و هوشمندانه مي تواند بعنوان مدل موفق جمهوري اسلامي ايران در اختيار ديگران قرار گيرد. علاوه بر معاونين ذيربط همکاران ارجمند آقايان دکتر تبريزي، دکتر سوري، دکتر طالبيان و همکاران روابط عمومي با سرکارعالي همکاري خواهند کرد.

 
 
  
  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره