نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

فرجام گوشی قاپ!

منبع
خراسان
بروزرسانی
فرجام گوشی قاپ!

خراسان/ از مدتي قبل که گوشي قاپي از شهروندان را در کوي طلاب به همراه دوستانم آغاز کرديم تاکنون از حدود 80 شهروند سرقت کرده‌ايم اما آخرين بار ناگهان ...

جوان 20 ساله اي که هنگام گوشي قاپي دستگير شده است پس از پاسخ به سوالات تخصصي افسر تجسسي، درباره سرگذشت خود نيز به کارشناس اجتماعي کلانتري گفت: 11 ساله بودم که پدر و مادرم از يکديگر جدا شدند.

پدرم که مردي اهل افغانستان بود به  دنبال سرنوشت خودش رفت و من نزد مادرم ماندم اما در همان سال مادرم با مرد ديگري که کشاورز است ازدواج کرد و من نزد ناپدري بزرگ شدم با وجود اين ناپدري ام بيشتر اوقاتش را در منزل همسر اولش مي گذراند و کمتر به ما سر مي زد.

در همين شرايط من در يک کارگاه کاپشن دوزي مشغول کار شدم و هزينه هاي خودم را تامين مي کردم. اوقات فراغتم را نيز با ناصر مي گذراندم، او در محله مادربزرگم سکونت داشت و هم بازي دوران کودکي ام بود. ارتباط من و ناصر در دوران نوجواني و جواني نيز ادامه داشت تا اين که روزي ناصر نزد من آمد و از درآمد اندک شغل کاپشن دوزي انتقاد کرد و به من گفت فقط عمرت را در کارگاه تلف مي کني چرا که درآمد آن بسيار اندک است.

او سپس درباره کاري نان و آبدار سخن گفت و مرا تشويق به دزدي کرد ابتدا مخالفت کردم اما ناصر چنان از درآمدهاي ميليوني سرقت گوشي حرف زد که بالاخره متقاعد شدم فقط با آن ها همراه شوم! در اولين روزهاي سرقت ،من فقط راکب موتورسيکلت بودم و ناصر سرقت ها را انجام مي داد اما وقتي دوست ديگرمان نيز وارد گروه ما شد من هم ترس را کنار گذاشتم و خودم نيز سرقت مي کردم .

بيشتر گوشي قاپي ها را من و وحيد انجام مي داديم و ناصر گوشي هاي سرقتي را به فردي به نام «آيت» مي فروخت و سهم مرا نيز مي داد. آرام آرام دامنه سرقت هايمان را گسترش داديم به طوري که حدود 80 فقره گوشي قاپي را به خاطر دارم .

خلاصه با تشويق مالخر، تلاش مي‌کرديم سرقت هاي بيشتر انجام بدهيم تا اين که چند روز قبل ناصر و وحيد به دنبالم آمدند و گفتند که فردي را زير نظر گرفته اند.

ناصر هدايت موتورسيکلت را به عهده گرفت و من هم پشت سر وحيد نشستم تا سرقت را انجام بدهم اما زماني که دستم را براي قاپيدن گوشي دراز کردم ناگهان جوان مذکور متوجه ماجرا شد و در يک حرکت غافلگيرانه مرا از پشت موتورسيکلت پايين انداخت در حالي که وحيد و ناصر با موتورسيکلت گريختند.

او با پليس تماس گرفت و نيروهاي کلانتري مرا دستگير کردند و ... شايان ذکر است تحقيقات بيشتر براي دستگيري همدستان فراري متهم و کشف سرقت هاي ديگر اين باند با صدور دستوري ويژه از سوي سرگرد مهدي کسروي (رئيس کلانتري ) ادامه دارد.



به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره