نماد آخرین خبر

قطعی برق، چالشی جدی برای امتحانات آنلاین

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
قطعی برق، چالشی جدی برای امتحانات آنلاین

خبرآنلاين/ هم‌زمان با آغاز امتحانات دانش‌آموزان در سراسر کشور،‌ که فقط در دو پايه به صورت حضوري و بقيه امتحانات آنلاين برگزار مي‌شود،‌ قطعي برق به چالش جديدي تبديل شده است.

بجز پايه نهم و دوازدهم، امتحانات ساير دانش‌آموزان آنلاين برگزار مي‌شود، شروع آزمون‌ها با قطعي برق در بسياري از مناطق کشور همراه شده و اعتراض دانش‌آموزان و خانواده‌ها را در پي داشته است.

يک دانش‌آموز پايه هشتم مي‌گويد: صبح ديروز پنج دقيقه مانده به ساعت يازده صبح برق قطع شد و امتحان ما راس ساعت ۱۱ شروع مي‌شد، با قطعي برق امکان استفاده از کامپيوتر را نداشتم و از طرفي اينترنت گوشي هم بسيار ضعيف بود.

اين دانش‌آموز وضعيت پيش آمده را استرس‌زا توصيف مي‌کند و مي‌گويد:«واقعا دقايق سختي بر من گذشت و متاسفانه در تماسي که با مدرسه داشتيم اعلام کردند، اين مشکل را بايد خودتان حل کنيد.»

يکي از معلمان که پدر دو فرزند است، اين مشکل را به شکل ديگري توضيح مي‌دهد:«هم‌زمان که من بايد براي دانش‌آموزانم سوالات امتحاني‌شان را مي‌فرستادم، و امتحان فرزندم هم شروع مي‌شد، برق قطع شد،‌ نه من مي‌توانستم از دانش‌آموزانم امتحان بگيرم و نه فرزندم مي‌توانست هم‌زمان با همکلاسي‌هايش امتحان دهد.»

مشکلي که خيلي از دانش‌آموزان علاوه بر قطعي برق با آن مواجهه هستند،‌ بي‌نظمي در برنامه قطعي برق مناطق است، در بسياري از استان‌ها قطعي برق از پيش اعلام نمي‌شود و حتي تهران هم که امروز جدول قطعي برق اعلام شده، جدول درست نبوده و قطعي برق متفاوت با برنامه اعلام شده بود. با اين تفاسير هنوز وزارت آموزش و پرورش درباره اين مشکلات واکنشي نشان نداده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره