نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار وزارت بهداشت قرار ندارد

منبع
ايلنا
بروزرسانی
واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار وزارت بهداشت قرار ندارد

ايلنا/ مدير کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره نوبت دريافت واکسن براي معلمان و دانش‌آموزان گفت: واکسيناسيون معلمان در مرداد ماه انجام خواهد شد، اما واکسيناسيون دانش آموزان در برنامه وزارت بهداشت نيست و فقط آنهايي که شرايط ويژه‌اي دارند، در برنامه زماني خود واکسن را دريافت خواهند کرد.

«محمد محسن بيگي» مدير کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در واکنش به‌ عدم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي در حوزه‌هاي امتحاني بيان کرد: ما در گزارش‌ها و بازديدهايي که داشته‌ايم با اين موضوع مواجه نشده‌ايم که پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي رعايت نشده باشد. ما فقط به يک حوزه سرکشي نمي‌کنيم و بلکه حوزه‌هاي امتحاني متعددي مورد بازرسي قرار گرفته‌اند.

وي خاطرنشان کرد: ما همچنين گزارش‌هايي از حوزه‌هاي امتحاني در استان‌ها گرفته‌ايم، به خصوص در زمينه رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي و چيدمان صندلي‌ها تاکنون مشکلي مشاهده نشده است.

مدير کل دفتر سلامت آموزش و پرورش گفت: البته در اين ميان ممکن است، زماني که افراد بعد از اتمام امتحانات از حوزه خارج مي‌شوند، در محوطه يا پشت درب مدرسه تجمع کنند، اين در حوزه اختيارات مدير مدرسه نيست، زيرا عملا در حوزه امتحاني حضور ندارند، اما طبق گزارش‌هايي که ما و وزارت بهداشت از داخل حوزه امتحاني داريم، در مجموع رضايت مندي مطلوب بوده و مشکل خاصي وجود ندارد.

محسن بيگي در پاسخ به اين سوال که با مدارس و حوزه‌هاي امتحاني که پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري صندلي‌ها را رعايت نکرده‌اند، چه برخوردي خواهد شد؟ گفت: اگر موردي مشاهده شود، به آن‌ها تذکر داده خواهد شد تا نقص‌هاي موجود در زمينه پروتکل‌هاي بهداشتي را اصلاح کنند.

وي در خصوص حضور بازرس و مراقب بهداشت در حين برگزاري امتحانات گفت: در تمام حوزه‌هاي امتحاناي پايه دوازدهم يک نفر به عنوان مراقب سلامت حضور دارد.همچنين بازرس‌هاي وزارت بهداشت نيز به صورت سيار و پراکنده حوزه‌ها را بازديد مي‌کنند.

مدير کل دفتر سلامت آموزش و پرورش بيان کرد: من فکر مي‌کنم با افزايش حوزه‌هاي امتحاني که وجود داشته و کاهش تراکم جمعيت دانش‌آموزان در حوزه‌هاي امتحاني، وضعيت برگزاري امتحاناتي حضوري تاکنون مطلوب بوده است.گزارش وزارت بهداشت نيز در مجموع وضعيت امتحانات را مطلوب قلمداد کردند.

وي در پاسخ به اين سوال که اتاق‌هاي ايزوله مدارس براي برگزاري امتحان دانش‌آموزان کرونايي معمولا چقدر مورد استفاده قرار گرفتند؟ گفت: تعداد افراد مبتلا و مشکوک بسيار محدود و ممکن است در يک حوزه امتحاني که ۱۰۰ نفر حضور دارند، فقط يک نفر شرايط به خصوصي داشته باشد و آن‌ها نيز ترجيحا از فضاي آزاد استفاده مي‌‎کنند، اما اگر شرايط آب و هوايي مناسب نباشد از اتاق‌هاي ايزوله استفاده خواهد شد.

محسن بيگي افزود: به طور کلي مبنا براي بحث جداسازي دانش آموزان خوداظهاري است و اگر علائمي داشته باشند يک فضاي جداگانه براي آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد، اما در حال حاضر به دليل اينکه حوزه‌هاي ما پراکنده هستند، آمار تجميعي از تعداد دانش آموزان مشکوک و يا مبتلا را نداريم. آمار دقيق از خوداظهاري دانش‌آموزان مبتلا يا مشکوک از سوي وزارت بهداشت به استان‌ها ارسال شده است.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا آماري از ابتلا معلمان و مراقبان امتحاني داريد يا خير؟ گفت: اگر از گروه مراقبان کسي هم مشکوک به کرونا باشند در حوزه امتحاني حضور پيدا نخواهند کرد. تا اين لحظه هم گزارشي مبني بر ابتلا در حوزه امتحاني نداشتيم.

مدير کل دفتر سلامت آموزش و پرورش در پايان درباره واکسيناسيون معلمان گفت: طبق مکاتبات و مذاکراتي که داشتيم، وزارت بهداشت اعلام کرد که واکسيناسيون معلمان در مرداد ماه انجام خواهد شد. در عين حال واکسيناسيون دانش آموزان در برنامه وزارت بهداشت نيست، اما دانش آموزان با شرايط ويژه در برنامه زماني خود واکسن را دريافت کرده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar