برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قطع برق حوزه‌ امتحانی دانش‌آموزان ممنوع شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
قطع برق حوزه‌ امتحانی دانش‌آموزان ممنوع شد

باشگاه خبرنگاران/ قطع برق، اما و اگرهايي را در خصوص برگزاري حضوري امتحانات دانش‌آموزان همراه با رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي مطرح کرده است.

در دستورالعمل مراقبت و کنترل بيماري کرونا ويروس در حوزه‌ها و کانون‌هاي برگزاري امتحانات (ويژه امتحانات حضوري آموزش و پرورش) آمده است که موارد زير به منظور کاهش انتقال ويروس در ساختمان محل برگزاري امتحانات توصيه مي‌شود:

-کاهش تعداد افراد در محل برگزاري امتحان، يکي از بهترين راه‌ها جهت تأمين فاصله اجتماعي ايمن و کاهش خطر انتقال ويروس است. حداقل فاصله بين دانش آموزان از هر طرف، ۲ متر الزامي است. کاهش ميزان اشغال فضا توسط افراد، اصلي‌ترين و موثرترين روش براي کاهش خطر است.

- حداقل ۲۰ درصد از مساحت سطح محل برگزاري امتحان، پنجره بازشونده به ميزان ۴۵ درجه باشد. بيشترين تهويه طبيعي در زماني که پنجره‌ها در ۲ طرف کلاس باز باشند، فراهم مي‌شود. جهت کلي جريان هوا در ساختمان بايد از محيط‌هاي تميز به سمت محيط آلوده‌تر باشد. هواي تميز بايد به طريق مؤثر وارد هرکلاس شده و آلاينده‌هاي توليد شده در هر اتاق به نحو مؤثري خارج شود، بگونه‌اي که مانع از انتشار عفونت‌هاي منتقله از هوا بين افراد حاضر در فضاي داخلي شود.

- شرايط به گونه‌اي فراهم شود که امکان حداقل ۶ بار تعويض هوا در فضاي برگزاري امتحان دانش آموزان فراهم شود. افزايش برقراري تهويه با استفاده از هواي بيرون باعث کاهش انتقال بيماري‌هاي منتقله از طريق هوا از طريق کاهش غلظت ذرات عفوني در هوا مي‌شود.

-همچنين با تعبيه فن‌هاي مکانيکي به تعداد و توان مناسب مي‌توان هواي داخل محل برگزاري امتحان را خارج نمود. تعداد فن‌هاي مکشي بايد متناسب با مساحت سطح محل برگزاري امتحان باشد. فن‌ها مي‌توانند به طور مستقيم در پنجره‌ها يا ديوارها، يا در کانال هوا براي تأمين هوا يا خروج هوا از اتاق نصب شوند.

- در صورت استفاده از کولر آبي و گازي پنجره‌ها و در‌ها به ميزان ۲۵ درصد جهت خروج هوا باز باشند.

- به منظور افزايش افزايش حرکت هوا در داخل اتاق مي‌توان از پنکه يا پنکه سقفي استفاده شود.

در صورت استفاده از سيستم تهويه مطبوع، سيستم به گونه‌اي تنظيم شود که حداکثر جريان ورودي از هواي آزاد تأمين شود.

گلايه‌هاي متعدد درباره قطع برق حوزه‌هاي امتحاني و پيگيري وزير آموزش و پرورش از وزير نيرو موجب شد که عدم اعمال خاموشي حوزه‌هاي امتحاني، ابلاغ شود.

در نامه مسعود صادقي خمامي مديرکل نظارت بر توزيع شرکت توانير به مديران‌عامل شرکت‌هاي توزيع نيروي برق کشور درباره عدم اعمال خاموشي در حوزه‌هاي امتحان نهايي، آمده است: «احتراماً عطف به نامه شماره ۳۶۰.۳۴۰۸۹ مورخ ۱۴۰۰.۳.۱ وزير آموزش و پرورش و با عنايت به تأکيدات وزير نيرو در خصوص پايداري برق مراکز آزمون و حوزه‌هاي امتحانات نهايي پايه‌هاي دوازدهم و نهم، خواهشمند است دستور فرماييد ضمن هماهنگي کامل با ادارات آموزش و پرورش منطقه تحت مسؤوليت، ترتيبي اتخاذ شود تا از اعمال خاموشي مديريت بار در ساعات برگزاري امتحانات اکيداً خودداري شود».

بر اين اساس قرار است که برق حوزه‌هاي امتحاني دانش‌آموزان قطع نشود و اين موضوع حداقل استرس امتحان حضوري را کم مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar