نماد آخرین خبر

سهم چهارده درصدی خودروها از تصادفات شهری تهران

منبع
ميزان
بروزرسانی
سهم چهارده درصدی خودروها از تصادفات شهری تهران

ميزان/ رئيس اداره تصادفات پليس راهور تهران بزرگ گفت: اين طور نيست که مثلا گفته شود فقط خودرو پرايد در تصادفات شهري تهران آسيب مي‌بيند. اتفاقا آن دسته از خودروهاي خارجي که در سطح شهر تردد مي‌کنند هم در اين آمار سهم دارند.

احسان مومني رئيس اداره تصادفات پليس راهور تهران بزرگ درخصوص اينکه کدام نوع خودروها در فضاي شهري تهران لطمه بيشتري از تصادفات مي‌بينند، گفت: ما در شهري مثل تهران چنين وضعيتي را نداريم که بيشتر حوادث رانندگي از آن خودروها باشد. چون در اين شهر چهل و دو درصد تصادفات مربوط به عابران پياده است.

چهل و چهار درصد هم مربوط به موتورسواران است. يعني در مجموع هشتاد و شش درصد از حجم تصادفات در سطح شهر تهران متعلق به موتورسواران و عابران پياده است؛ بنابراين تنها چهارده درصد تصادفات سهم خودروهاست. در اين چهارده درصدي هم که متعلق به خودروهاست همه جور خودرويي را مي‌شود رديابي کرد.

وي ادامه داد: اين طور نيست که مثلا گفته شود فقط خودرو پرايد در تصادفات شهري تهران آسيب مي‌بيند. اتفاقا آن دسته از خودروهاي خارجي که در سطح شهر تردد مي‌کنند هم در اين آمار سهم دارند. اين نوع خودروها هم به دلايل گوناگون از جمله ناهشياري راننده بارها اتفاق افتاده که دچار واژگوني شده اند و تلفات جاني هم به بار آورده اند. اما در کل نکته‌اي که وجود دارد فضاي دروني شهر تهران با وضعي که در جاده‌هاي برونشهري حاکم است متفاوت است.

مومني افزود: من به خاطر دارم چند سال پيش آماري منتشر شد که طبق آن پرايد بيشترين حجم تصادفات را به خود اختصاص مي‌داد درصورتي که همان سال ما براي تصادفات سطح شهر تهران نتوانستيم يک خودروي خاصي را شناسايي کنيم. چون مثلا ما آمارهاي زيادي داريم که نشان مي‌دهد تخلف خود راننده به دليل ناهشياري باعث واژگوني خودرو در سطح شهر شده است. هر خودرويي که در اين موقعيت قرار بگيرد دچار حادثه خواهد شد.

رئيس اداره تصادفات پليس راهور تهران در واکنش به اينکه اعمال خاموشي‌هاي شبانه در تهران طي چند ماه گذشته چه تاثيري بر روي تصادفات داشته گفت: کاملا اين مساله بر روي تصادفات خياباني تهران اثر گذاشته بود. در آن مدت هم من و هم ديگر همکاران ما درباره اين مساله چندين مصاحبه با رسانه‌هاي مختلف داشتيم و اين مشکل را متذکر شديم. بايد بدانيم ترافيک شب نسبت به طول روز به شکل قابل توجهي کمتر است. در آن ايامي که خاموشي‌هاي شبانه در محورهاي بزرگراهي اعمال شد در آن تاريکي رانندگان به کلي ديد نداشتند. بايد در نظر بگيريم که عده‌اي شب‌ها مشغول کار مي‌شوند. از جمله رانندگان تاکسي‌ها و رانندگان آژانس‌ها که روزها مي‌خوابند و شب‌ها کار مي‌کنند و همه درآمدشان هم مربوط به ساعات شبانه است.

وي بيان کرد: همه اين افراد به ما مراجعه مي‌کردند و معترض بودند که ما به دليل اعمال خاموشي‌هاي شبانه هيچ امکاني براي ديد جلو نداريم. اين رانندگان به ما مي‌گفتند در ساعت خاموشي شبانه نور چراغ خودروهايي که از مقابل مي‌آمدند نمي‌گذارد ما چيزي ببينيم. خودروهايي که از طرف مخالف مي‌آمدند مي‌خواستند مسير خودشان را روشن کنند، اما باعث ممانعت از ديد راننده خودرو مقابل مي‌شدند و همين عاملي براي واژگوني خودروها و تصادف مي‌شد.

مومني با اشاره به اينکه در وضعيت عادي که خاموشي‌هاي شبانه هم اعمال نمي‌شود باز ترافيک شبانه کمتر است گفت: شب‌ها حجم ترافيک کاهش پيدا مي‌کند، اما به موازات آن سرعت خودروها بالا مي‌رود که همين مي‌تواند عامل افزايش حجم تصادفات بشود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar 

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره