نماد آخرین خبر

وقوع شدیدترین بارندگی قرن در ایران صحت دارد؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وقوع شدیدترین بارندگی قرن در ایران صحت دارد؟

ايسنا/ مديرکل هواشناسي فارس در واکنش به انتشار مطالبي در شبکه‌هاي اجتماعي مبني بر اينکه طي هفته‌هاي آينده برخي نقاط ايران شديدترين بارندگي قرن را تجربه مي‌کند، گفت: اين مطلب را قويا تکذيب مي‌کنم.
مهرداد قطره‌ساماني بيان کرد: انتشار چنين مواردي معمولا مربوط به شيطنت‌هايي است که از سوي رسانه‌هاي بيگانه در دستور کار قرار مي‌گيرد.
او مجددا تصريح کرد که چنين موضوعي واقعيت ندارد و اگر قرار باشد اطلاعيه و اخطاريه‌اي صادر شود، توسط سازمان هواشناسي کشور و به تبع آن اداره کل هواشناسي استان‌ها اعلام خواهد شد.
طي دو روز گذشته متني مبني بر نقشه بارندگي کشور با موضوع ايران، پرباران ترين کشور آسيا واروپا در ۱۶ روز آينده در شبکه‌هاي اجتماعي در حال انتشار است.
در اين متن مطرح شده که شديدترين بارندگي‌هاي چند قرن اخير را در ايران به خصوص جنوب غرب و غرب کشور در پيش رو داريم و براي برخي مناطق بيش از ۲۰۰ ميليمتر بارندگي و در هسته بارش تا ۹۰۰ ميلي‌متر باران وجود دارد.
در اين متن که يک نقشه هم پيوست آن شده، رنگ بنفش را  مورد توجه قرار داده و اعلام شده که براساس آن، پيش‌بيني بارش آسيب زا در مناطقي از کشور از جمله کهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال بختياري، لرستان، دامنه‌هاي زاگرس در خوزستان، اصفهان و شيراز مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره