برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شعار حج ۱۴۰۰ اعلام شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شعار حج ۱۴۰۰ اعلام شد

ايرنا/ شعار حج ۱۴۰۰ با عنوان «حج؛ خودسازي، انسجام، اقتدار اسلامي و دفاع از مسجدالاقصي»، ‌پس از بررسي‌هاي کارشناسي و تأييد نماينده‌ ولي فقيه در امور حج و زيارت، اعلام شد.

در نشست امروز شوراي برنامه‌ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت که به رياست حجت‌الاسلام والمسلمين سيد عبدالفتاح نواب نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني تشکيل شد «حج؛ خودسازي، انسجام، اقتدار اسلامي و دفاع از مسجدالاقصي» به عنوان شعار حج آينده انتخاب و اعلام شد.

در اين نشست نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ضمن تبيين محورهاي شعار حج آينده اظهار داشت: کليد واژه‌هاي اين شعار از ميان پيشنهادهاي دريافتي از واحدهاي مختلف و پس از کار کارشناسي با عنايت به توصيه هاي مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب و مسايل روز امت اسلامي و بين‌المللي انتخاب شده است.

نماينده ولي فقيه خودسازي را يکي از اهداف حج عنوان کرد و همبستگي و اقتدار اسلامي را راه حل مهمترين چالش هاي جهان اسلام دانست. وي با اشاره به اينکه درانسجام و اقتداراسلامي به وحدت و عظمت اسلامي نيز توجه شده است، تصريح کرد: با توجه به اتفاقات اخيردرصحنه فلسطين حج فرصت بي‌نظيري براي همفکري امت اسلامي در دفاع از مسجدالاقصي و فلسطينيان است.

وزارت حج عربستان تاکنون به صورت شفاف و قطعي درمورد حج آينده اظهارنظر نکرد

علي رضا رشيديان رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص حج پيش رو بار ديگر تصريح کرد: وزارت حج عربستان تاکنون به صورت شفاف و قطعي درمورد حج آينده اظهارنظر نکرده است وهمچنان کشورهاي اسلامي در انتظار روشن شدن تکليف حج هستند.

وي همچنين با اشاره به اينکه سازمان حج و زيارت براي راه اندازي محدود سفر به عتبات عاليات در قالب کاروان هاي زيارتي تحت پوشش اين سازمان و با رعايت موازين و دستورالعمل هاي بهداشتي آمادگي دارد، خواستار آن شد که موضوع صدور مجوز مراجع ذي ربط براي اينگونه سفرها همچنان از طريق نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت پيگيري شود.

در اين نشست حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين رکن الديني معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري درباره کارشناسي انجام شده درخصوص راهکارهاي تحقق شعار سال ۱۴۰۰ در اين معاونت و معاونت هاي  امور بين الملل و توسعه مديريت و منابع همچنين پژوهشکده حج و زيارت، موسسه فرهنگي هنري مشعر و ديگر واحدهاي تابعه بعثه مقام معظم رهبري با نگاه به توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها گزارش داد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت نيز تصريح کرد: هر يک از معاونت ها و مديريت ها بايد تلاش کنند با توجه به امکانات، نيروي انساني و بودجه موجود،   در ارتباط با برنامه ها و فعاليت هايي که اجرا مي شود پشتيباني ها افزايش و موانع کاهش يابد و گزارش اقدامات انجام شده براي اسفند ماه امسال آماده و ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين نواب درآغاز اين نشست طي سخناني به فرارسيدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و ارتحال امام خميني (قدس سره) و قيام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: آنچه از بعد فقهي اسلام در اختيار داريم از امام صادق (ع) و شاگردان آن حضرت منتقل شده است.

وي همچنين انديشه و افکار امام امت را فراتر از زمان خود دانست و گفت: ما بايد نسبت به فکر، انديشه، نگاه تيزبين و دستورات امام راحل (قدس سره) توجه بيشتري داشته و در اين ايام همه به ياد اين بزرگوار باشيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره