برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رئیس سازمان حج و زیارت: آماده اعزام زائر به حج هستیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رئیس سازمان حج و زیارت: آماده اعزام زائر به حج هستیم

ايرنا/ رئيس سازمان حج وزيارت گفت: آمادگي‌هاي لازم براي اعزام زائر با رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي را داريم و مقدمات کار نيز انجام شده اما عليرغم اين امر و نيز کشف و توزيع واکسن کرونا و سيستم‌هاي غربالگري مناسب، تا کنون وزارت حج و عمره عربستان آمادگي خود براي خدمت به زائران اعلام نکرده است.

علي رضا رشيديان به مناسبت آغاز هفته حج و ايام دهه کرامت و ميلاد حضرت معصومه(س) در پيامي اظهار کرد: اينک ذي الحجه؛ موسم حج و اينجا کعبه؛ اولين و آخرين خانه است آنجا که به وقت طواف حضرت آدم، فرشتگان الهي ندايش دادند که دو هزار سال قبل از تو اين خانه طواف و حج انجام مي شده است.

وي افزود: با همه اينها شناسه حج، ابراهيم(ع) است که حجي خالصانه، حقيقي و واقعي را از براي تحقق فلسفه مهم آن يعني حلق علقه هاي نفساني، بريدن از خويشتن خويش، سعي اظهار عبوديت و حرکت براي رسيدن به قله کمال و سعادت است. حجي که در عين خودسازي، تکامل روحيه انساني و اخلاق فردي، تمرين عطوفت و مهرباني؛ جلوه اي بي نظير از اتحاد و انسجام امت اسلامي و مظلومان جهان از هر رنگ و نژاد و مذهب است، آنجا که در تعاملات گسترده افراد، اقوام، ملت ها و فرهنگ ها در اين کنگره عظيم چه بسيار نقاط افتراق به حاشيه رفته و وجوه اشتراک قوت مي يابد تا انسان به دور از حب و بغض، کينه و عداوت، تزوير و ريا، رذيلت و منيت خود را در سيل خروشان وحدانيت رها سازد، جاري شود و از براي خدا قيام و قعود کند و در درياي لايتناهي عبوديت صافي شود. به راستي آنگونه که بنيانگذار کبير انقلاب امام خميني (ره) اين بزرگ احياگر حج ابراهيمي در عصر کنوني گفت: «حج بي روح، بي تحرک و قيام، حج بي برائت، حج بي وحدت وحجي که از آن هدم کفر و شرک برنيايد حج نيست».

رشيديان گفت:‌ اينک به سالي و ذي الحجه اي ديگر به انتظاريم تا شايد در اين دنياي رنگ رنگ کرونايي متوليان اين سرزمين مقدس (دولت عربستان ) وظيفه ميزباني شان را عهده دار شوند و دوباره فرصتي مغتنم آيد تا زائران حريم امن الهي دعوت حق را لبيک گفته و به سيل خروشان معنويت و اتحاد، يکصدايي و هم آوايي در سرزمين وحي بپيوندند.

وي افزود:‌ آنجا که به پيماني دوباره با رب عالميان در طواف کهکشان انساني بر گرد خانه خدا چون ذره اي ناچيز در چرخش دوباره و چند باره هيچ مي شوي و رجم شياطين مي کني و به فطرت خود بازمي گردي و چونان ذره اي ناچيز در کهکشاني انساني، خود را به جا و به ياد نمي آري و همه تن، او مي شوي.

رئيس سازمان حج و زيارت تصريح کرد:‌ اينک در آستانه هفته حج که به دهه کرامت و ميلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، معصوم ترين دختران تاريخ، اين تجلي آفتاب و باران مهر متبرک است بانويي که وجودش رحمت واسعه، مهر بي انتها، عشق سرشار و محبت بي پايان به برادر امام علي ابن موسي الرضا (ع) است اميد است تا انتظارها براي برگزاري حج ابراهيمي امسال به سر آيد و با توجه به وجود واکسن کرونا و تدوين دستورالعمل هاي بهداشتي مربوطه هم از سوي کشور ميزبان و هم توسط کشورهايي نظير جمهوري اسلامي ايران حج برقرار شود.

دهه کرامت از اول ذي‌القعده همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولادت ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا (ع) در ۱۱ ذي‌القعده به پايان مي‌رسد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره