برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بیش از ٢۵ میلیون دانش‌آموز پس از کرونا به مدرسه باز نمی‌گردند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بیش از ٢۵ میلیون دانش‌آموز پس از کرونا به مدرسه باز نمی‌گردند

باشگاه خبرنگاران/ زالي اظهار کرد: مراجع بين المللي پيش بيني مي‌کنند که با اتمام کامل کرونا بيش از ٢۵ ميليون دانش آموز، ديگر به مدرسه باز نمي‌گردند.

فرمانده مديريت مقابله با کرونا در تهران در جشنواره پويش سپاس از مدافعان و سفيران سلامت اظهار کرد: سفيران سلامت مي‌توانند موجب ارتقاي سواد سلامت مردم ايران شوند. شعار هر دانش آموز يک سفير سلامت به منظور تحقق و رسيدن به اين اهداف است. او افزود: بررسي ها نشان داده  جوامعي که از سواد سلامت بالاتري برخوردار بودند، ميزان آسيب‌هاي ناشي از کرونا در آنها کمتر بود.

زالي ادامه داد: مراجع بين المللي پيش بيني مي‌کنند که با اتمام کامل کرونا بيش از ٢۵ ميليون دانش آموز، ديگر به مدرسه باز نمي‌گردند. ماندن در خانه و تغيير سبک آموزشي دانش آموزان عوارض بسياري دارد. نوع تغذيه و تنقلات و افزايش بي تحرکي، دانش آموزان را مستعد چاقي و ابتلا به بيماري‌هاي غير واگير مي‌کند.

فرمانده مديريت مقابله با کرونا در تهران گفت: اضطراب و سردرگمي و غوطه ور شدن در فضاي مجازي به دليل عدم تسلط کافي والدين مي‌تواند اختلالات اضطرابي، از هم گسيختگي رواني، افت تحصيلي و از اين قبيل آسيب‌ها را به دنبال داشته باشد؛ براين اساس بايد عوارض رواني کرونا را در دانش آموزان بررسي کنيم.

زالي بيان کرد: ١٣۵ کشور مدارس را بازگشايي کردند و ١٠۵ کشور استراتژي‌هاي خوبي در بازگشايي مدارس داشتند. بررسي روش‌هاي آموزشي کشور‌هايي مانند تايوان، سنگاپور، آلمان و کره جنوبي در اين دوران قابل تامل است.

فرمانده مديريت مقابله با کرونا در تهران درباره اولويت‌هاي سلامت و آموزش و پرورش در دولت بعدي گفت: اين روز‌ها دولت آينده شکل مي‌گيرد و مطالبات آموزش و پرورش بايد اين روز‌ها به گوش کانديدا‌ها برسد. شايد کرونا بيش از هر زمان ديگر آسيب‌هاي بنيادين و ساختاري آموزش و پرورش را هويدا کرد که بايد از آن درس گرفت. در نظام آموزش و پرورش نيازمند بازنگري اساسي هستيم؛ بايد دانست متوسط سرانه دانش آموزي به زير ٢٠٠ دلار رسيده در حالي که اين عدد در دنيا ١٣٠٠ دلار است.

او ادامه داد: مدرسه ما در زمينه تکنيک‌هاي جديد يادگيري، بهينه سازي فضاي فيزيکي و بهداشتي و استفاده از تکنولوژي هوشمند نيازمند اعتبار است. بايد سرويس‌هاي بهداشتي مجهز شوند و وسايل ضدعفوني در دسترس باشند؛ براي مثال ما در کشور ترکيه که جمعيت دانش آموزي مانند ايران دارد، سرانه دانش آموزي ٣١٠٠ دلار است و اصلا با ايران قابل قياس نيست. با اين عدد‌ها آينده ايران ساخته نمي‌شود و اين درد بزرگي در آموزش و پرورش است.

در استان‌هاي محروم با کمبود معلم رو به رو هستيم

زالي گفت: ما در استان‌هاي محروم با کمبود معلم رو به رو هستيم و اين واقعيت تلخي است. بايد دولت جديد براي رفع کاستي‌هاي اعتباري آموزش و پرورش فکري کند. در سال ١۴٠٠ بالاترين آمار بازنشستگي مدارس را داريم و بيش از ١١٠ هزار معلم بازنشسته مي‌شوند. بازگشايي مدارس فرصت خوبي است که مطالبات آموزش و پرورش در زمينه فضاي فيزيکي و اعتبارات و ... مطرح شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره