برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

معاون وزیر بهداشت: کرونا در فرد مبتلا بیش از ۵ بار تکثیر می‌شود

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
معاون وزیر بهداشت: کرونا در فرد مبتلا بیش از ۵ بار تکثیر می‌شود

باشگاه خبرنگاران/ معاون درمان وزير بهداشت گفت: ويروس در بدن فرد مبتلا بين ۵ تا ۷ بار تکثير مي‌شود و در هر تکثير احتمال جهش وجود دارد.

قاسم جان بابايي معاون درمان وزير بهداشت و محمد رضا شانه ساز رييس سازمان غذا و دارو امشب ۷تيرماه با حضور در برنامه گفتگوي ويژه خبري به بررسي آخرين وضعيت کرونا در کشور و واکسيناسيون پرداختند.

جان بابايي معاون درمان وزير بهداشت با اشاره به اينکه کساني که در مسند سياست‌گذاري هستند بايد ويروس را بشناسند، در حدي که تصور آن‌ها بايد درست باشد؛ بيان کرد: ويروس کرونا با همه نسل‌هاي قبلي خود متفاوت است، ويروس کرونا کشندگي مرس و سارس را ندارد و براي همين ماندگار است، اين ويروس ساختمان بزرگي دارد به طوري که از ساختمان‌هاي ژني کوچکي تشکيل شده است که هر کدام مي‌توانند جهش پيدا کنند.

او با اشاره به اينکه ويروس دائم مي‌تواند تغيير جهش پيدا کند، افزود: به طور متوسط هر فردي که مبتلا به بيماري مي‌شود بين ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ ويروس در بدنش است، ويروس در بدن فرد مبتلا بين ۵ تا ۷ بار تکثير مي‌شود و در هر تکثير احتمال جهش وجود دارد.

معاون درمان وزير بهداشت با اشاره به اينکه اکثر جهش‌هايي که در دنيا و ايران اتفاق افتاده جهش‌هاي ناموثر بوده است، ادامه داد: جهش‌هايي اتفاق افتاده که سازمان بهداشت جهاني آن‌ها را به عنوان جهش‌هاي پر اهميت تلقي کرده است، ويروس انگليسي، آفريقاي جنوبي و برزيل از ويروس‌هاي شناخته شده هستند.

او با اشاره به اينکه هند طولاني‌ترين پيک را داشته است، گفت: وقتي ويروس در يک منطقه به صورت طولاني مدت و با تکثير بسيار بالا قرار مي‌گيرد جهش‌ها بيشتر مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره