برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار پلیس فتا به رفتارهای غیراخلاقی ورزشکاران و حامیانشان در فضای مجازی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار پلیس فتا به رفتارهای غیراخلاقی ورزشکاران و حامیانشان در فضای مجازی

ايسنا/ رييس پليس فتاي تهران بزرگ از برخورد با پست‌ها و محتواهاي توهين‌آميز و غيراخلاقي برخي از ورزشکاران و حاميان آنان در فضاي مجازي خبر داد.

سرهنگ داوود معظمي گودرزي، به انتشار برخي پست‌ها و محتواها در شبکه‌هاي اجتماعي و به خصوص اينستاگرام اشاره کرد و گفت: در سال‌هاي اخير فضاي مجازي و به ‌ويژه شبکه اجتماعي اينستاگرام به بستري براي طرح ديدگاه‌ها و مواضع شخصي فوتباليست‌ها، مربيان، پيشکسوتان و ديگر عوامل  ورزشي  از جمله مديران، هواداران و خبرنگاران در موضوعات مختلف تبديل‌شده است و متاسفانه شاهد آن هستيم که در اين فضا بعضا متن‌ها،تصاوير و جملاتي منتشر مي‌شود که انتشار و منعکس کردن آن‌ در فضاي رسانه‌اي و رسمي مغاير با اخلاق و قانون است.

وي ادامه داد: متاسفانه برخي از اشخاص مطرح در فوتبال و ساير رشته هاي ورزشي در صفحات اجتماعي خود به اين محدوديت‌ها و معذوريت‌هاي اخلاقي، عرفي و قانوني توجهي ندارند و آن را ناديده مي‌گيرند. از اين رو اقدام به انتشار محتوايي مي‌کنند که  حاوي توهين، تهمت و تخريب ديگران بوده و باعث تحريک جامعه و هواداران فوتبال مي‌شود. متاسفانه برخي هم از اين فضا براي دعوا و درگيري و شاخ و شانه کشيدن براي يکديگر و تهديد استفاده مي‌کنند.

وي با بيان اينکه پليس فتا به اين فضاي آشفته ورود کرده و طبق قانون با برخي از اين افراد برخورد کرده است، گفت: اين روند که منطبق بر قانون است، در صورت مشاهده موارد اينچنيني ادامه خواهد داشت.

رييس پليس فتاي تهران بزرگ در همين راستا به چهره‌هاي ورزشي و هواداران آنان توصيه کرد فعاليت خود را در چارچوب قانون انجام داده و با انتشار مطالب توهين‌آميز و اتهام زني، موجب زير پا گذاشتن قانون و تشويش اذهان عمومي نشوند زيرا در اين‌صورت با آن‌ها مطابق قانون برخورد مي‌شود.

گودرزي تاکيد کرد: پليس از هر نوع رقابت سالم ورزشي حمايت مي‌کند، اما اگر افرادي بخواهند از فضاي مجازي براي توهين ، تخريب ديگران و تشويش اذهان عمومي استفاده کنند، قطعاً پليس هم طبق قانون اقدام کرده و با افراد متخلف برخورد قانوني انجام مي‌دهد.  پيگيري اينگونه موارد از دو جنبه صورت مي گيرد،اول وجود شاکي خصوصي که مطابق با قانون برخورد مي‌شود و دوم جنبه عمومي جرم که نماينده مدعي العموم طبق قانون مراحل رسيدگي به جرم را تا نتيجه گيري پرونده دنبال مي کند.

 رييس پليس فتاي پايتخت با بيان اينکه همه در برابر قانون برابر هستند، گفت: براي پليس تفاوتي بين افراد مشهور و معروف از جمله چهره هاي ورزشي و... با ديگر شهروندان وجود ندارد و فوتباليست، غير فوتباليست،معروف و غير معروف براي پليس تفاوتي ندارد و طبق قانون هيچ ‌فردي حق تخريب و توهين به ديگران و تشويش اذهان عمومي را ندارد که اين موضوع علاوه بر فضاي حقيقي ، فضاي مجازي را نيز شامل مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar