logo

مرگ خاموش یکی از خروشان‌ترین رودخانه‌های کشور

منبع
مهر
بروزرسانی
مرگ خاموش یکی از خروشان‌ترین رودخانه‌های کشور

مهر/ يک کارشناس منابع طبيعي از خشک شدن رودخانه چالوس خبر داد و گفت: سدهاي انحرافي انتقال آب براي کشاورزي باعث مرگ يکي از خروشان ترين رودخانه‌هاي کشور شده‌اند.

هادي کيادليري عضو هيأت علمي دانشکده منابع طبيعي و محيط زيست دانشگاه علوم تحقيقات از خشک شدن رودخانه چالوس خبر داد و گفت: سدهاي انحرافي انتقال آب که به منظور تأمين آب مورد نياز کشاورزي در شرق مازندران ايجاد شده‌اند، باعث مرگ يکي از خروشان‌ترين رودخانه‌هاي کشور شده‌اند.
وي با تاکيد بر اينکه چنين اتفاقي در استان پربارشي مثل مازندران نمي‌تواند نتيجه خشکسالي باشد، ابراز داشت: اين خشکيدگي يقيناً ناگهاني و به دليل انتقال آب براي مصارف کشاورزي است.
اين استاد دانشگاه با اشاره به اينکه قدمت اين رودخانه به اندازه قدمت جنگل‌هاي شمال بوده و با خشک شدن اکوسيستم منطقه تحت تأثير قرار مي‌گيرد. ادامه داد: اين رودخانه محل تخم‌ريزي ماهيان ارزشمندي بوده که متأسفانه با خشک شدن آن، نسلشان از بين رفته است.
اين استاد دانشگاه گفت: در شمال کشور به اندازه کافي جنگل‌ها تخريب شده‌اند، و از بين بردن منابع آبي آن ديگر شوخي بردار نيست.
وي با انتقاد از سکوت سازمان محيط زيست و سازمان جنگل‌ها و منابع طبيعي گفت: آنقدر اين سازمان‌ها منفعل هستند که به نظر مي‌رسد چشمشان را روي فجايع زيست محيطي بسته‌اند و تنها به ماشين صدور مجوز تبديل شده‌اند.
کيادليري افزود: شدت تخريب منابع طبيعي در شمال کشور آنقدر زياد شده است که به نظر مي‌رسد اين دو سازمان ديگر قادر به مديريت آن نيستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره