برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جهانپور: در فضای‌مجازی درخواست واردات واکسن نکنید

منبع
تسنيم
بروزرسانی
جهانپور: در فضای‌مجازی درخواست واردات واکسن نکنید

تسنيم/ سخنگوي سازمان غذا و دارو با بيان اين‌که هر شرکتي که قصد واردات واکسن کرونا را دارد بايد مدارک خود را به سازمان غذا و دارو ارائه کند، گفت: ما جايي سراغ نداريم که از طريق فضاي مجازي يا نامه يک سازمان، تقاضاي واردات واکسن کرونا بدهند.

دکتر کيانوش چهانپور در واکنش به ادعاي رضا رشيدپور مبني بر آمادگي جزيره کيش براي واردات واکسن‌هاي کرونا، اظهار داشت: هر شرکتي که قصد واردات واکسن کرونا را دارد بايد مسير مشخص را طي کند و با ارائه پروفرم و مدارک مورد نياز به سازمان غذا و دارو، مجوز را دريافت کند؛ ما جايي سراغ نداريم که از طريق فضاي مجازي يا نامه يک سازمان، تقاضاي واردات واکسن کرونا بدهند و هر شرکتي که مي‌خواهد اقدام به واردات واکسن کرونا کند بايد مدارک مورد نياز واکسني که قرار است وارد کند را در سامانه غذا و دارو ثبت و با مراجعه به سازمان غذا و دارو مجوز واردات را اخذ کند تا بتواند واکسن کرونا وارد کند.

وي افزود: چند روز پيش نخستين محموله واکسن کرونا توسط يکي از شرکت‌هاي بخش خصوصي وارد کشور شد و بقيه شرکت‌هايي که توان واردات واکسن را دارند نيز با طي کردن مراحل اداري مي‌توانند اين اقدام را انجام دهند.

جهانپور ادامه داد: ما نگاه مثبتي به بحث واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصي داريم و شرکت‌هاي زيادي هم پيش از اين ادعاي واردات واکسن کرونا را داشته‌اند و موفق به اين کار نشدند؛ مسير واردات مشخص است و بايد مراحل اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو طي شود و راه ميانبري براي اين مسئله وجود ندارد.

شرط واردات واکسن‌هايي که در ايران مجوز مصرف ندارند

سخنگوي سازمان غذا و دارو همچنين در واکنش به ادعاي آمادگي برخي شرکت‌ها براي واردات واکسن فايزر از مبدأ آلمان نيز تصريح کرد: اگر يک شرکت خصوصي تقاضاي واردات واکسن کرونايي را دارد که در ايران مجوز مصرف اورژانسي ندارد؛ بايد درخواست واردات اين واکسن را به همراه مدارک فني به سازمان غذا و دارو ارائه کند و مجوز مصرف را دريافت کند.

بين شرکت‌هاي خصوصي تبعيض قائل نيستيم

رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت با بيان اين‌که هيچ تبعيضي ميان شرکت‌هاي بخش خصوصي براي واردات واکسن کرونا وجود ندارد، يادآور شد: برداشت ما از برخي اقدامات اين است که بيش از آن‌که برخي افراد، قصد واردات واکسن کرونا را داشته باشند، قصد اقدامات تبليغاتي را دارند؛ اما ما فضايي براي اين اقدامات نمي‌بينيم و بيشتر تمرکز ما بر واکسيناسيون، واردات و توليد واکسن کرونا است. مسير واردات واکسن کرونا، اخذ مجوز براي مصرف و واردات واکسن مشخص است و در اين مسير چيزي به نام درخواست واردات واکسن کرونا از طريق فضاي مجازي وجود ندارد.

گفتني است اخيراً رضا رشيدپور در صفحه اينستاگرامش با انتشار فيلمي از خود، گفته بود: جمعي از نهادهاي سرمايه‌گذار در جزيره کيش با همراهي امام جمعه، آمادگي خود را براي واردات 5 ميليون دوز واکسن کرونا به کشور اعلام کرده‌اند تا مردم بتوانند با سفر به جزيره کيش واکسن‌هايي نظير واکسن فايزر ساخت کشور آلمان(!)، آسترازنکا، سينوفارم و ... دريافت کنند!

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar