logo

بستری شدن کرونایی‌ها روی برانکاردهای اورژانس

منبع
ايلنا
بروزرسانی
بستری شدن کرونایی‌ها روی برانکاردهای اورژانس

ايلنا/ رئيس بيمارستان شهيد لواساني از بستري شدن خيلي از بيماران کرونايي روي برانکارد اورژانس در شرايط نامناسب خبر داد.

سيدعلي جماليان رئيس بيمارستان شهيد لواساني با اشاره به وضعيت شيوع کرونا در تهران گفت: در تهران حدود ۹۰۰۰ بيمار بستري داريم که خيلي از آنها شرايط‌شان به صورتي است که روي تخت‌هاي موقت برانکارد در اورژانس‌ها بستري هستند و شرايط مناسبي ندارند، اگر اين اتفاق ادامه پيدا کند قطعاً نمي‌شود اين مشکل را جمع کرد.

رئيس بيمارستان شهيد لواساني گفت: با تداوم اين شرايط با کمبود دارو، تخت اکسيژن و تجهيزات ديگر رو به رو مي‌شويم و خيلي بحران‌ها بيشتر خواهد شد.

جماليان ادامه داد: با اين وجود استدعاي من اين است که رسانه‌ها از هر راه که مي‌توانند براي اطلاع رساني استفاده کنند و هموطنان را به رعايت پروتکل‌ها دعوت کنند، چون الان رعايت پروتکل‌ها  ۶۰ درصد شده و اين باعث بحران و دامن زدن به اين شرايط خواهد شد.

وي ادامه داد: در کنار اين شرايط، محرم و مراسم‌هاي عزاداري طبق سنت‌هايي که داريم در پيش است و فکر مي‌کنم با اين شرايطي که الان داريم اگر پروتکل‌ها را رعايت نکنيم و آن مسائل مربوط به برگزاري مراسم محرم را داشته باشيم قطعاً يک بحران غير قابل پيش‌بيني و عجيب و غريب براي کشور اتفاق مي‌افتد.

او با اشاره به خطر برگزاري مراسم‌هاي ماه محرم و عدم کنترل رعايت پروتکل‌ها در اين مراسم‌ها و تاثير آن بر گسترش ابتلا به کرونا بيان کرد: با توجه به وضعيت پيش گفته خواهش من از رسانه اين است که حتما اطلاع رساني کنند، اگر مثل گذشته ايام محرم و برگزاري مراسم‌ها و هيئت‌ها را داشته باشيم، اين بحران غيرقابل کنترل خواهد شد.

رئيس بيمارستان شهيد لواساني بيان کرد: وضعيت کرونا در اين پيک بي‌سابقه است و در هيچ يک از پيک‌هاي قبل ما چنين بحراني به خصوص در بيمارستان‌ها حس نکرديم.

وي با اشاره به محدوديت توان کادر درمان گفت:  اگر اين وضعيت ادامه پيدا کند، کادر درمان خسته‌تر از آنچه که تا الان بوده، مي‌شود و اگر پروتکل‌ها رعايت نشود واقعا در يک کلمه فاجعه رخ مي‌دهد.

جماليان با اشاره به خطر جهش‌هاي ويروس و بي‌اثر شدن پلتفرم‌هاي واکسن ادامه داد: همين الان هم اين اتفاق افتاده و اکثر افرادي که واکسينه شده‌اند، در برابر ويروس دلتا ايمني کامل ندارند، ممکن است از مرگ و مير و خطرات پيشرفته‌ي آن جلوگيري کنند، اما جلوي ابتلا را نمي‌گيرد و درصد قابل توجهي از بيماران کرونايي بخش ويژه‌ي ما افرادي هستند که واکسينه‌ي کامل شدند.

وي افزود: اگر در محرم پروتکل‌ها را رعايت نکنيم قطعاً موج بعدي را خواهيم داشت و توجه کنيد موج بعدي خطر بيشتري نسبت به موج پنجم خواهد داشت چون ويروس در حال تغيير است.

جماليان گفت: در اين صورت داروها کارساز نخواهد بود، بدن‌ها ضعيف‌تر مي‌شود و جهش‌ها قوي‌تر، در اين شرايط خيلي از داروهاي موجود ديگر روي فرد اثر نمي‌گذارد و فکر مي‌کنم خيلي اين موضوع تهديدکننده زندگي مردم باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره