نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

وقوع انفجار در یک کارخانه تولید کربنات سدیم استان فارس؛ ۱۰۵نفر مصدوم شدند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
وقوع انفجار در یک کارخانه تولید کربنات سدیم استان فارس؛ ۱۰۵نفر مصدوم شدند

آخرین خبر/ بر اثر انفجار و نشت گاز یک منبع در یکی از مخازن کارخانه تولید کربنات سدیم در فیروز آباد استان فارس ۱۰۵ نفر مسموم شدند. 

مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر گفت: در ساعت ١٧:١٣ امروز ۲۳ خرداد ماه، گزارشی مبنی بر انفجار کارخانه تولید کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد اعلام که بلافاصله یک تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شد.
وی ادامه داد: این حادثه در کیلومتر ٣٠ جاده فیروزآباد – جم استان فارس رخ داد که با توجه به شرایط و گسترش آتش سوزی فعلا از حضور عوامل امدادی (هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس و ...) ممانعت به عمل آمده و در حال حاضر هم یک تیم آنست و دو تیم از شهرستان های فیروزآباد و فراشبند اعزام شدند. هم اکنون حریق اطفا شده و نیروهای عملیاتی در تلاش برای جلوگیری از نشت گاز هستند.

آمار مصدومان به ۱۰۵ نفر رسید

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: مصدومان حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزاباد به ۱۰۵ نفر رسید.
دکتر محمد جواد مرادیان، از اعزام تیم ضربت برای ارزیابی منطقه حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد و تشکیل جلسه اضطراری خبر داد و اظهار داشت: این حادثه آتش سوزی تا کنون 112 مصدوم به دنبال داشته است.
وی افزود: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه 14 دستگاه آمبولانس 115 اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 1 بالگرد  به محل حادثه اعزام شده است.
مدیر مرکز مدیریت بحران استانداری فارس با اعلام اینکه بنده در محل حادثه حضور دارم، گفت: این کارخانه 1500 نیرو داشته است که بلافاصله نیرو‌ها سریعا از محل حادثه خارج شدند و حادثه سریعا توسط امدادگران کنترل شد.
خلیل عبداللهی تصریح کرد: این حادثه هیچ فوتی به دنبال نداشته است و شهروندان باید اخبار موثق و درست را به جای پیگیری کردن از فضای مجازی از منابع رسمی دنبال کنند و به شایعات در فضای مجازی توجه‌ای نکنند.

جزئیات حادثه از زبان مدیر روابط عمومی کارخانه کربنات سدیم فیروزاباد

مدیر روابط عمومی کارخانه کربنات سدیم فیروزاباد در گفتگو با فارس اظهار داشت: به دلیل نشت گاز نیتروژن، یکی از خودروها در محل کارخانه طعمه حریق شده که پس از آن چند مخزن دیگر نیز دچار آتش‌سوزی شد.
حسن الغونه افزود: گروه های امداد و نجات اعم آتش نشانی اورژانس بلافاصله در کارخانه کربنات سدیم و محل حادثه حضور پیدا کرده و با کمک نیروهای امدادی کارخانه محل حادثه تخلیه شده است.

در پی انفجار و انتشار گازهای سمی در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد و ناایمن بودن مسیر جم به فیروزآباد، این جاده تا اطلاع ثانوی مسدود شد و رانندگان باید از مسیر جم، فراشبند، فیروز آباد استفاده کنند

به دلیل وجود گازهای سمی تیم‌های ایمنی به منطقه اعزام و در حال بررسی میزان آلایندگی هوا هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: به دنبال وقوع حادثه انفجار و حریق یکی از مخازن آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد و نشتی شدید مخازن آمونیاک، شماری از کارکنان این کارخانه دچار مسمومیت شده و نیروهای امدادی این محل در حال تلاش برای رفع خطر نشت گاز خطرناک آمونیاک هستند. این مقام مسئول از مهار شدن آتش سوزی خبر داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar