برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اقدام تراکتورسازی در بلیت‌فروشی الکترونیکی خودسرانه است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اقدام تراکتورسازی در بلیت‌فروشی الکترونیکی خودسرانه است
تسنيم/ باشگاه تراکتورسازي با قراردادي متفاوت از پرسپوليس و استقلال، ورزشگاه يادگار امام (ره) را به دومين ورزشگاه مجهز به بليت‌فروشي الکترونيکي تبديل کرده اما هيئت فوتبال آذربايجان شرقي اين اقدام را خودسرانه مي‌داند. روز جمعه بليت‌فروشي ديدار تراکتورسازي - پارس جنوبي جم پارس به صورت الکترونيکي انجام مي‌شود؛ اتفاقي که پيش از اين تنها در ديدارهاي استقلال، پرسپوليس و تيم ملي رخ مي‌داد. تراکتورسازي که سال‌ها پيش براي نخستين بار بليت‌فروشي الکترونيکي را در فوتبال ايران باب کرد، حالا پس از دو سال، وارد چرخه بليت‌فروشي شده است که فدراسيون فوتبال آن را طي قراردادي با شرکت «برهان مبين» در ورزشگاه آزادي اجرايي کرد. فدراسيون فوتبال ابتدا با قراردادي عجيب بليت‌فروشي الکترونيکي را در ديدارهاي استقلال و پرسپوليس به همين شرکت سپرد و سهم اين شرکت از بليت فروشي 35 درصد بود، اما بعدها اين قرارداد به شيوه بهتري اجرايي شد تا سهم شرکت متولي بليت‌فروشي الکترونيکي کمتر شود و به 12.5 درصد برسد. کل پول حاصل از بليت‌فروشي به باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس واگذار خواهد شد؛ موضوعي که رئيس فدراسيون هم آن را تاييد کرد. پس از اين اتفاقات، حالا باشگاه تراکتورسازي هم قصد دارد ديدارهاي خانگي خود را به‌صورت الکترونيکي بليت‌فروشي کند؛ البته بليت‌فروشي که متفاوت‌تر از استقلال و پرسپوليس خواهد بود. قراردادي که باشگاه تراکتورسازي با شرکت برهان مبين امضا کرده، کمي از قراردادي که سرخابي‌هاي پايتخت زيربار آن رفته‌اند، متفاوت است. در اين قرارداد همان 12.5 درصدي از بليت‌فروشي ديدارهاي خانگي تراکتورسازي در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز به برهان مبين مي‌رسد که استقلال و پرسپوليس تاکنون زيربار پرداخت آن نرفته‌اند. از طرفي ديگر، فدراسيون فوتبال به سرخابي‌هاي پايتخت اعلام کرده بود که اگر صددرصد پول بليت‌فروشي به آنها برسد، خودشان هم بايد غرامت شکايت احتمالي برهان مبين‌ را بدهند. اين مورد شامل تراکتورسازي نمي‌شود، چون آنها طبق قراردادي که منعقد کردند، 12.5 درصد از بليت‌فروشي را مي‌دهند و برهان مبين هم به همان مبلغ راضي است. در واقع برهان مبين فقط مجري اين طرح در ورزشگاه يادگار امام (ره) است و خودش هم بليت‌فروشي را در تبريز انجام مي‌دهد. با اين اوصاف، به‌نظر مي‌رسد عقد قرارداد باشگاه تراکتورسازي با برهان مبين قدم مثبتي است که پس ورزشگاه آزادي، بليت‌فروشي الکترونيکي در دومين ورزشگاه ايران هم راه‌اندازي شود. اين اتفاق در حالي رخ داده که هيئت فوتبال استان آذربايجان شرقي مي‌گويد در جريان اين موضوع نيست. محمدرضا تقيون مدير روابط عمومي هيئت فوتبال استان آذربايجان شرقي در اين‌باره به خبرنگار ورزشي خبرگزاري تسنيم گفت: ابتدا بايد بگويم ما مخالف هرگونه افزايش قيمت بليت هستيم. آقاي ششگلاني (رئيس هيئت فوتبال استان آذربايجان شرقي) هم بارها در همه جلساتي که در فدراسيون فوتبال بوده، اين موضوع را با توجه به وضعيت معيشت مردم اعلام کرده است. ما به هيچ وجه راضي نيستيم که قيمت بليت‌ها افزايش پيدا کند. وي با اشاره به قرارداد باشگاه تراکتورسازي با شرکت برهان مبين، خاطرنشان کرد: کار باشگاه تراکتورسازي يک اقدام خودسرانه است و ما از آن اطلاعي نداريم. سازمان ليگ هم از آن اطلاعي ندارد. هرگونه افزايش قيمت بليت هم بايد از طريق سازمان ليگ اعمال شود که ما مخالف آن هم هستيم. ديگر اقدامي که باشگاه تراکتورسازي انجام داده، اين است بليت‌هاي جايگاه ويژه را هم با قيمت 20 هزار تومان به فروش مي‌رساند. در جايگاه ويژه معمولاً مسئولان و پيشکسوتان مي‌نشينند، اما باشگاه تراکتورسازي بليت‌هاي آنجا را هم مي‌فروشد که اين غير قانوني است. اداره ورزش و جوانان و هيئت فوتبال هيچ اطلاعي از اين موضوع ندارند. حتي سازمان ليگ هم در جريان اين موضوع نيست. مدير روابط عمومي هيئت فوتبال استان آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: باشگاه تراکتورسازي چهار سال پيش بليت‌فروشي الکترونيکي را وارد ايران کرد، اما آنها حالا به شرکت متولي اين موضوع بدهي‌هايي دارند که لازم است آن را پرداخت کنند. کاري نداريم که تراکتورسازي با چه شرکتي قرارداد بسته، آنها بايد به تعهدات‌شان عمل کنند. ما با برهان مبين يا جاي ديگر هيچ مشکلي نداريم. به هيئت فوتبال هم ربطي ندارد که باشگاه بليت‌فروشي خود را به چه شرکتي مي‌دهد، آنها فقط بايد بدهي خودشان را صفر کنند. باشگاه تراکتورسازي نزديک چهار سال است که تجهيزات آن شرکت هم استفاده مي‌کند و آنها هم از طريق سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال پيگير هستند. باز هم مي‌گويم که ما مشکلي با بليت‌فروشي الکترونيکي نداريم، فقط مي‌گوييم قيمت بليت‌ تحت هيچ شرايطي نبايد افزايش پيدا کند. الان استقبال از بازي‌هاي ما کمتر شده و اگر قيمت بليت هم افزايش پيدا کند،‌ مردم عملاً از ورزشگاه‌ها دور مي‌شوند. ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد