logo

زورشان به ما نمی‌رسد حرف از حمایت وزیر می‌زنند

منبع
تسنيم
بروزرسانی

تسنيم/ هافبک تيم فوتبال پرسپوليس با حضور در خبرگزاري تسنيم گفت‌و‌گوي مفصلي درباره شرايط اين باشگاه در فصل جاري ليگ برتر و مسائل مختلف داشت.
باشگاه پرسپوليس در فصل نوزدهم مسابقات ليگ برتر نيز مانند سه فصل گذشته به مقام قهرماني رسيد و حالا در مرحله نيمه نهايي جام حذفي هم بايد به مصاف استقلال برود. پرسپوليس در اين سال‌ها در حالي در راه موفقيت قدم برمي‌دارد که کمال کاميابي‌نيا هافبک جنگنده اين تيم نقش انکارناپذيري در موفقيت‌هاي اين تيم داشته و در تمام اين فصل‌ها يکي از مهره‌هاي مؤثر سرخ‌هاي پايتخت محسوب بوده است.
کاميابي‌نيا به همين بهانه و پس از قهرماني پرسپوليس در ليگ برتر، ميهمان خبرگزاري تسنيم بود و درباره مسائل مختلفي از جمله قهرماني‌هاي پياپي اين تيم، حاشيه‌هاي مربوط به کمک وزير ورزش به اين باشگاه، ديدار با استقلال در جام حذفي و موارد ديگر صحبت کرد که مشروح اين گفت‌و‌گو را در زير مي‌خوانيد و مي‌توانيد بخش‌هايي از مصاحبه‌ را هم به صورت تصويري مشاهده کنيد.
گزيده‌ صحبت‌هاي کاميابي‌نيا به شرح زير است:
* سخت است پس از قهرماني انگيزه‌ات را حفظ کني
* پا قدم دخترم براي پرسپوليس خوب بود

* فوتبالي‌ها پيش وجدان‌شان ما را آناليز کنند
* صحبت از حمايت وزير پوچ است
* زورشان به ما نمي‌رسد حرف از حمايت وزير مي‌زنند
* بله! برخي بازيکنان با کالدرون اختلاف داشتند
* درخواست رسول‌پناه براي بخشش 30 درصد مطالبات فصل گذشته را پذيرفتيم
* طلبم از نفت را نگرفتم، اما مالياتش را دادم
* استاديوم شهيد کاظمي خرابه بود، برانکو آبادش کرد
* از قهرماني سير نمي‌شويم، مي‌خواهيم دبل کنيم
* بازيکنان بي‌کفيت خارجي پول‌شان را مي‌گيرند و پشت سر ما مي‌خندند
* جونيور در حد ليگ دو و سه هم نبود،‌ استوکس فاجعه بود
* در جذب استوکس پشت پرده‌هايي در کار بود
* زمان مشخص مي‌کند کدام مديرعامل کار کرده، کدام مديرعامل فقط وعده داده است

* صد درصد اميدوارم در ليست تيم ملي باشم
* از پرتغال پيشنهاد دارم، ولي نمي‌روم
* تسنيم: ابتدا از چهارمين قهرماني پياپي شروع کنيم، پرسپوليس براي چهارمين بار متوالي قهرمان ليگ شد و يک اتفاق تاريخي را رقم زد.
خدا را شکر توانستيم چهارمين قهرماني پياپي را به دست بياوريم و هواداران را خوشحال کنيم. فصل خيلي سختي بود و فراز و نشيب‌هاي زيادي داشتيم. در ابتداي فصل کتفم را جراحي کردم و اواخر نيم‌فصل نخست به تيم اضافه شدم و خدا را شکر در نيم‌فصل دوم در همه مسابقات بازي کردم. خيلي خوشحالم که توانستيم چهارمين جام را به دست بياوريم و اميدواريم همين روند را سال‌هاي سال ادامه دهيم.
* تسنيم: در بازي آخر با ذوب‌آهن احساس مي‌شد انگيزه و تمرکز لازم در تيم نبود.
هم در بازي با نساجي و هم در ديدار مقابل ذوب‌آهن خوب بازي کرديم. موقعيت‌هاي زيادي هم داشتيم، ولي روي يک سهل‌انگاري گل خورديم. به‌هرحال خيلي سخت است که شش هفته مانده به پايان ليگ قهرمان شوي و انگيزه‌ات را حفظ کني، ولي بچه‌هاي ما تا الان خيلي خوب کار کردند. حتي در بازي با نساجي هم در قائمشهر موقعيت‌هاي زيادي داشتيم و به حريف اصلاً موقعيت نداديم. در بازي با ذو‌ب‌آهن روي يک اتفاق گل خورديم و سخت بود به بازي برگرديم، ولي اميدوارم در دو بازي باقيمانده شش امتياز کامل را بگيريم.
* تسنيم: شايد نبود هواداران در جشن قهرماني باعث شده بود، حس و حال متفاوتي داشته باشد. 
جشن قهرماني مثل سال‌هاي قبل نبود. مهم‌ترين انگيزه ما هواداران هستند که در ورزشگاه نبودند و واقعاً جاي آنها خالي بود. شما نگاه کنيد در فصل‌هاي گذشته حدود 100 هزار نفر در استاديوم بودند و واقعاً جو لذتبخش و خاطره‌انگيزي بود، اما امسال متأسفانه هواداران نبودند و مراسم خيلي مختصر برگزار شد.
* تسنيم: تو رابطه نزديکي با شجاع خليل‌زاده داري. شجاع در پايان هر فصل جام قهرماني را به خانه مي‌برد و عکس مي‌گيرد. چطور اين اتفاق مي‌افتد و آيا بازيکنان ديگر هم مي‌توانند اين کار را انجام دهند؟

بله، همه بازيکنان مي‌توانند جام را ببرند، ولي شجاع چون سال قبل در شهر جم، جام را برده بود، امسال هم از پيرواني اجازه گرفت و اين بار جام را به خانه برد (با خنده). فرداي آن روز هم جام را آورد و در تمرين تمام بچه‌هاي تيم با هر چهار جام به همراه خانواده عکس گرفتند و خيلي صحنه‌هاي جالبي رقم خورد. اميدوارم اين صحنه‌ها ماندگار باشد.
تسنيم: يک عکس خيلي جالب هم در تمرين پرسپوليس همراه با دخترت با چهار جام قهرماني انداختي که در آن کمند (دختر کاميابي‌نيا) عدد چهار را نشان مي‌دهد.
به‌هرحال از زماني که کمند به دنيا آمده براي پرسپوليس پا قدمش خيلي خوب بوده است. اين هشتمين جام من با پرسپوليس است. در سال اولي که ما قهرمان شديم دخترم يک سالش بود و الان چهار جام دارد. بعد از قهرماني هم خيلي دوست داشت به استاديوم بيايد و کاغذ رنگي‌ها را جمع کند و مدال بگيرد، ولي امسال به خاطر کرونا اين اجازه را ندادند، ولي فرداي قهرماني دخترم را سر تمرين بردم و آقا شجاع هم زحمت کشيد جامي که به خانه برده بود را آورد و ما هم اين عکس را گرفتيم که ماندگار شد.
به دخترم هم قبل از اينکه جشن قهرماني برگزار شود گفتم از اين به بعد چهار را با دست نشان بده! الان هم ياد گرفته است و هر جا مي‌رويم با دستش چهار را نشان مي‌دهد. کمند چند دست لباس پرسپوليس هم دارد که هر روز براي آنها گريه مي‌کند و بايد حداقل چند ساعت در روز آنها را بپوشد. دخترم صد درصد پرسپوليسي تير است و بعضي جاها که به شوخي مي‌گويند پدرت آبي است، ناراحت مي‌شود.
تسنيم: به‌هرحال باز هم پس از قهرماني چهارم پرسپوليس صحبت‌هايي درباره حمايت وزير ورزش از شما مطرح شد، با اين تفاوت که اين بار برخي از پيشکسوتان استقلال نيز به حاشيه‌ها دامن زدند. نظرت در مورد اين حرف‌ها چيست؟
به‌هرحال هر تيمي در ايران قهرمان مي‌شود، دشمنان زيادي دارد. شما مي‌گوييد پيشکسوتان تيم‌هاي ديگر هم اين حرف را مي‌زنند، اما به نظرم کساني که فوتبالي هستند اگر تيم ما را پيش وجدان خودشان آناليز کنند، متوجه مي‌شوند در اين چهار سال خيلي زحمت کشيده‌ايم. اسکلت‌بندي تيم هم حفظ شده است و بچه‌هاي خوبي کنار هم هستند. من سال اولي هم که به پرسپوليس آمدم مي‌توانستيم قهرمان شويم، ولي به خاطر تفاضل گل اين اتفاق نيفتاد. در آن سال در هفته‌هاي ابتداي شرايط تيم خوب نبود، اما مانديم و جنگيديم. برانکو هم ماند و با شناختي که از تيم داشت و بازيکناني که اضافه کرد، تيم خوبي شکل داد و توانستيم اين نتايج را رقم بزنيم.
به نظرم اين حرف‌ها واقعاً پوچ است. اگر بخواهند به همين راحتي درباره قهرماني ما صحبت کنند، پيشکسوتان ما هم مي‌توانند خيلي راحت‌تر عليه آنها صحبت کنند، چون رابطه بهتري با فضاي رسانه‌اي دارند.
تسنيم: اصلاً اين بحث‌ها و حاشيه‌ها از چه زماني شروع شد؟
من فکر مي‌کنم استارت اين موضوع از زماني زده شد که تيم‌ها زورشان به ما نرسيد و خواستند با اين حرف‌ها در تيم ما اختلاف بياندازند، اما مجموعه و بازيکنان باشگاه خيلي باهوش هستند. من هميشه مي‌گويم کساني که اين همه اسم آقاي سلطاني‌فر را مي‌آورند، بروند و تلاش کنند و جام بياورند، هر سال هم وزير ورزش جام را تقديم آنها مي‌کند! من تشکر مي‌کنم از آقاي سلطاني‌فر که هر سال با احترام جام را به تيم ما داده است. به‌هرحال آقاي سلطاني‌فر وزير ورزش است و ما به او احترام مي‌گذاريم.
تسنيم: برگرديم به ابتداي فصل، پس از رفتن برانکو و حاشيه‌هايي که به وجود آمد، کالدرون آمد و همان ابتدا هم گفته مي‌شد اختلافاتي با برخي از بازيکنان داشت.
بعد از سه دوره قهرماني، کمتر مربي اين ريسک را مي‌کرد که هدايت تيمي را بپذيرد که همه از آن انتظار قهرماني دارند. بازيکناني که در تيم ما بودند همه ستاره و مدعي بازي کردن بودند. با اين توصيف، شرايط در ابتدا خيلي سخت بود و کالدرون هم با ليگ و فرهنگ ايران آشنايي نداشت. به مرور وضعيت بهتر شد، اما اختلافاتي با باشگاه به وجود آمد که ديگر نماند.
من تا هفته‌هاي دوازدهم، سيزدهم مصدوم بودم و با تيم تمرين نکردم. فقط در ابتداي فصل اردوي خيلي خوبي در ترکيه داشتيم که کالدرون هم از من خيلي راضي بود. حتي زماني که با من صحبت مي‌کرد، مي‌گفت، سبک بازي تو به نحوي است که کمتر مربي مي‌تواند از تو بگذرد و خيلي روي تو حساب مي‌کنم،  ولي متأسفانه يک هفته مانده به شروع ليگ، دست من دو بار در رفت و با مشورتي که با پزشک تيم و کالدرون داشتم، مجبور شدم عمل کنم. طبق صحبتي که با کالدرون هم داشتم او گفت من از نيم‌فصل دوم و بازي با تراکتور به بعد و ليگ قهرمانان آسيا روي تو حساب مي‌کنم. من رابطه‌ام با کالدرون بد نبود، ولي به‌هرحال در 12، 13 هفته‌اي که کنار تيم نبودم خيلي حرف‌ها از بچه‌ها در مورد اختلافات شنيدم، ولي به نظرم مهم اين بود که تيم نتيجه گرفته بود و صدر جدول بوديم.
تسنيم: پس بحث اختلافات بين کالدرون و بازيکنان جدي بود.
بله، اختلافاتي بود. به‌هرحال بعد از رفتن برانکو هدايت بازيکنان سخت بود، ولي به نظرم اگر کالدرون مي‌ماند به مرور زمان اين ارتباط بين او و بازيکنان برقرار مي‌شد، اما او با باشگاه به مشکل خورد و رفت. فکر مي‌کنم اگر کالدرون مي‌ماند شرايطش بهتر و با بچه‌ها بيشتر آشنا مي‌شد.
تسنيم: شايد مشکلات مالي باعث رفتن کالدرون شد. در ابتداي فصل هم مشکلات زيادي براي بازيکنان ايجاد شده بود، ولي الان احساس مي‌شود شرايط بهتر شده است. 
در اين چهار پنج سال که من در پرسپوليس بودم، نه تنها در تيم ما، بلکه مشکلات مالي گريبان‌گير تمام تيم‌هاي ايراني بوده است، ولي خدا را شکر با نتايجي که گرفتيم اسپانسرهاي خوبي سمت تيم ما آمدند. باشگاه هم درست است دير، ولي به تعهداتش عمل کرد. الان وضعيت بهتر شده است و خدا را شکر اسپانسر خوبي داريم که اميدوارم به تعهداتش عمل کند.
ما مشکلات زيادي مثل بدهي برانکو و دستيارانش را داريم که شرايط مالي باشگاه را کمي سخت کرده است. اميدوارم هيئت مديره و مديران باشگاه برنامه‌ريزي خوبي کنند و ان‌شاءالله بدهي‌ها پرداخت شود تا هيچ استرسي هواداران و بازيکنان را اذيت نکند. تا الان هم حدود 70 تا 75 درصد پول بچه‌ها پرداخت شده است و اميدوارم تا پايان جام حذفي هم باشگاه به مابقي تعهداتش عمل کند. ما در قراردادمان آپشن قهرماني هم داريم و همه اينها در آخر فصل اگر جمع شود، دوباره مثل سال‌هاي قبل مي‌شود.
تسنيم: بحثي هم در مقطعي درباره اختلاف برخي بازيکنان با باشگاه پرسپوليس درباره آپشن‌هاي قراردادشان مطرح و گفته شد از قرار معلوم رسول‌پناه با پرداخت بخشي از آپشن‌هاي قرارداد بازيکنان که مربوط به فصل قبل و همچنين زمان انصاري‌فرد بوده،‌ مخالفت کرده است.
خير، زمان انصاري‌فرد نبود. ما سال قبل وقتي قرارداد بچه‌ها بسته شد، تمام بچه‌ها به جز هفت بازيکن، قراردادهاي کامل خود را به همراه آپشن‌ها دريافت کردند. اين هفت بازيکن هنوز از باشگاه طلب داشتند، ولي اوضاع به خاطر بدهي به بازيکنان و مربيان خارجي خيلي پيچيده شده بود. آن زمان آقاي رسول‌پناه از سيدجلال حسيني که خودش يکي از اين بازيکنان بود، خواست تا اگر امکانش است ما 30 درصد از طلب‌مان را ببخشيم تا باشگاه بتواند آن را پرداخت کند. سيدجلال هم با ما صحبت کرد و به‌هرحال ما شرايط باشگاه را در نظر گرفتيم و در نهايت 30 درصد از طلب‌مان را بخشيديم.
تسنيم: يعني هر هفت بازيکن با اين پيشنهاد رسول‌پناه موافقت کرديد، چون گفته مي‌شد برخي بازيکنان مخالف هستند.
اکثر بچه‌ها با اين موضوع موافقت کردند و فقط دو سه بازيکن مخالف بودند که فکر مي‌کنم مشکل آنها هم حل شود.
تسنيم: مطالبات برانکو و دستيارانش هم پرداخت شده و گويا اين مشکل هم برطرف شده است و ديگري خطري باشگاه را تهديد نمي‌کند. 
اميدوارم مثل زمان آقاي عرب نباشد که بگويند دوشنبه بيايد پولش را ببرد! بالاخره بايد پول برانکو را بدهند تا خداي نا کرده اتفاق بدي نيفتد. اميدوام هر چه زودتر اين پول هم به طور کامل پرداخت شود تا خيال هواداران و بازيکنان راحت شود.
تسنيم: وضعيت مطالبات‌تان از باشگاه نفت تهران به کجا رسيد؟
طلب‌مان از باشگاه نفت همان‌طور مانده است و ما ماليات آن طلب را هم داديم! حدود 160 ميليون تومان از آن زمان طلب داريم. جالبش اين است که فدراسيون حکمش را هم داده و رأي به نفع ما صادر شد، اما الان فقط حکم داريم و باشگاه هم منحل شده است. جالب است در اداره ماليات من مي‌گفتم اين پول را نگرفتم،‌ اما آنها گفتند به ما ارتباطي ندارد و اگر مالياتت را ندهي، حسابت بسته مي‌شود و ممنوع‌الخروج مي‌شوي!
تسنيم: خيلي‌ها شايد هنوز معتقدند قهرماني اين فصل پرسپوليس نيز حاصل تفکرات برانکوست. نظر تو در اين مورد چيست و آيا پرسپوليس مي‌تواند با گل‌محمدي فصل‌هاي بعد هم همين راه را ادامه دهد. 
برانکو از سال اولي که به پرسپوليس آمد خيلي زحمت کشيد. ما استاديوم شهيدکاظمي را داشتيم که مثل يک خرابه بود. برانکو آمد و آنجا را آباد کرد. واقعاً مثل خانه خودش به آنجا رسيدگي کرد. ما الان امکانات خوب،‌ استخر و جکوزي در ورزشگاه شهيدکاظمي داريم. فکر مي‌کنم همه اينها حاصل زحمات برانکوست که الان رفته، ولي اين امکانات براي باشگاه مانده است.
برانکو واقعاً زحمت کشيد و باشگاه پرسپوليس را از نو ساخت. مهم‌ترين فاکتوري که باعث نتيجه‌گيري اين چند سال شد اين است که بچه‌ها چند سال است کنار هم بازي مي‌کنند. کالدرون هم در نيم‌فصل اول زحمت کشيد و در نيم‌فصل دوم واقعاً اعضاي کادر فني يحيي‌ گل‌محمدي توان زيادي را به کار گرفتند و توانستيم نتايج خوبي بگيريم. هميشه بازي‌ها در نيم‌فصل دوم سخت‌تر است، ولي ما شش هفته مانده به پايان ليگ قهرمان شديم. اميدوارم همه هواداران و باشگاه از گل‌محمدي حمايت کنند. اگر اين حمايت صورت بگيرد، چندين سال مي‌شود از يحيي در پرسپوليس استفاده کرد. به نظرم بايد قدر او را بدانيم، چون زحمات زيادي براي پرسپوليس کشيده است.
تسنيم: قرعه‌کشي مرحله نيمه نهايي جام حذفي هم که برگزار شد. نظرت در مورد دربي جام حذفي و رويارويي با استقلال چيست؟
جذابيت بازي‌هاي حذفي به همين است که رقبا قابل پيش‌بيني نيستند و احتمال رويارويي با هر تيمي وجود دارد. براي ما هم فرقي نمي‌کرد با چه تيمي در اين مرحله روبه‌رو شويم. تيمي که مي‌خواهد قهرمان شود بايد همه بازي‌ها را ببرد و ما هم قطعاً در دربي براي برد و صعود به فينال و قهرماني بازي مي‌کنيم.
تسنيم: شايد بعد از قهرماني پرسپوليس در ليگ برتر، اين مسئله پيش بيايد که انگيزه کافي براي جام حذفي وجود ندارد و شايد برخي‌ها در پشت پرده مانع قهرماني پرسپوليس در جام حذفي شوند، صحبتي که تقريباً سال گذشته نيز از سمت هواداران مطرح مي‌شد.
سال گذشته هم صحبت‌هاي زيادي مي‌شد. اصلاً بحث انگيزه نيست و ما از قهرماني سير نمي‌شويم. ما تازه يک راه جديد را آغاز خواهيم کرد و جام حذفي و ليگ قهرمانان را در پيش داريم. بايد در جام حذفي نتايج خوبي بگيريم و مهم‌ترين دغدغه ما هم ليگ قهرمانان است و تلاش مي‌کنيم نماينده خوبي براي کشورمان باشيم. همان‌طور که گفتم سال گذشته هم اين صحبت‌ها بود، ولي ما با تمام قدرت به زمين مي‌رويم و مي‌خواهيم مثل سال گذشته دبل کنيم.
تسنيم: ولي در ليگ قهرمانان کار خيلي سخت است و از دو بازي فقط يک امتياز گرفته‌ايد. ضمن اينکه برگزاري متمرکز مسابقات در قطر کار را خيلي سخت‌تر مي‌کند. 
در ليگ قهرمانان شرايط ما خيلي سخت شد و کمي هم بدشانسي آورديم. آن زمان آقا يحيي هم تازه به جمع ما اضافه شده بود و به نظرم اگر ليگ قهرمانان الان برگزار مي‌شد، مي‌توانستيم نتايج بهتري بگيريم. به‌هرحال الان بايد برنامه‌ريزي و تمرکز خوبي براي اين مسابقات داشته باشيم. مسابقات مثل يک تورنمنت متمرکز شده است و تيم ما اين پتانسيل را دارد تا آنجا هم نتايج خوبي بگيرد.
تسنيم: مي‌توانيد از بازيکنان جديد در ليگ قهرمانان استفاده کنيد و شايد اين موضوع به نفع پرسپوليس باشد.
قطعاً همين‌طور است. کادر فني حتماً بازيکناني را که مدنظر دارد به تيم اضافه خواهد کرد و اميدوارم که قدرتمندتر از سال گذشته جلو برويم و بتوانيم نتايج خوبي بگيريم.
تسنيم: بحثي هم درباره تمديد قرارداد بازيکنان خارجي پرسپوليس به خصوص بشار رسن بود، اينکه گفته مي‌شد برخي از بازيکنان پرسپوليس مخالف تمديد قرارداد بازيکنان خارجي اين تيم هستند و معتقدند به جاي تمديد قرارداد آنها بايد مطالبات بازيکنان داخلي پرداخت شود.
خير، اصلاً اين‌طور نيست. به‌عنوان بازيکن به ما ارتباطي ندارد که در کار مديريت دخالت کنيم. به نظر من، بازيکن خارجي که وارد ايران مي‌شود بايد 20 تا 30 درصد بالاتر از بازيکنان ايراني باشد و بتواند به ليگ و تيم‌هاي ايراني کمک کند. به نظر من بشار هم يکي از اين بازيکنان است که سطح خوبي دارد. به‌هرحال در گذشته بازيکناني به پرسپوليس آمدند که از نظر فني اصلاً خوب نبودند، اما بيشتر از بازيکنان ايراني تاپ پول مي‌گرفتند. نه تنها در پرسپوليس، در استقلال و ساير تيم‌ها هم همين است. در آخر هم فصل هم مي‌روند و پول‌شان را مي‌گيرند و پشت سر ما هم مي‌خندند!
تسنيم: مثل جونيور براندائو!
يک نمونه‌اش همين جونيور، به نظر من در اين مورد در حق علي عليپور اجحاف شد. اگر جونيور از عليپور بهتر بود،‌ پول نوش جانش، ولي به نظرم او حتي از بازيکنان اميد ما هم ضعيف‌‌تر بود. بايد کارشناسي شود تا هر بازيکني نتواند به باشگاه بزرگ پرسپوليس بيايد و قرارداد آنچناني ببندد. بايد رسيدگي و نظارت شود که اين بازيکن را اصلاً چه کسي، چگونه و با چه رزومه به باشگاه آورده است. اينها مشکلات فوتبال ماست. من الان شرايط زندگي بعضي از بازيکنان‌مان را در تيم مي‌بينم و ناراحت مي‌شوم. بعضي از بازيکنان ايراني با اين شرايط تلاش‌ مي‌کنند تا براي خانواده‌شان پول دربياورند، قرارداد کم مي‌بندند و با تمام توان زحمت مي‌کشند، ولي خيلي راحت برخي‌ها بازيکني را مي‌آوردند که در حد ليگ دو، سه ما هم نيست و وحشتناک‌ترين پول‌ها را مي‌گيرد. اگر هم ندهيم مي‌رود به فيفا شکايت مي‌کند و جريمه‌اش را هم مي‌گيرد.
تسنيم: بعد از جونيور مديران پرسپوليس استوکس را آوردند که بدتر هم بود.
استوکس که فاجعه بود. بعضي‌ها هم مصاحبه مي‌کردند و مي‌گفتند ما قراردادي بستيم که هر بازي 50 هزار دلار بگيرد و اين بهترين قرارداد تاريخ فوتبال ايران است! الان هم خيلي راحت شکايت کرده است. به نظرم اگر دستگاه‌هاي نظارتي وجود دارند بايد الان از اين افراد سؤال و جواب کنند. خيلي راحت بازيکني را جذب کردند که شش ماه بود بازي نکرده بود. جالب اينجاست که در بعضي از رسانه‌ها هم اين بازيکن حمايت مي‌شد. من فکر مي‌کنم پشت پرده‌اي در کار بود. شما عقبه اين بازيکن را نگاه کنيد و ببينيد چه مشکلاتي داشته است. به نظرم جذب او کمي مشکل داشت!
بحث قرارداد استوکس به کنار، آن زمان مهم‌ترين مشکل اين بود که کالدرون مي‌گفت من بازيکن خارجي نمي‌خواهم و اگر مي‌خواهيد بازيکن خارجي بگيريد،‌ پولش را به بازيکنان داخلي بدهيد. متأسفانه يک اتفاقاتي مي‌افتد که ما بازيکنان از آن بي‌خبريم. ما در نيم‌فصل اول فقط رسن و رادوشويچ را داشتيم،‌ رادو که بازي نمي‌کرد و بشار هم مصدوم بود و فقط چند بازي کنارمان بود. ما با بازيکنان ايراني به صدر جدول آمده بوديم و کالدرون مي‌گفت من بازيکن خارجي نمي‌خواهم و اين پول را به بازيکنان ايراني بدهيد که تا آن مقطع پولي نگرفته بودند.
تسنيم: به نظرت وقتي سرمربي تيم مي‌گفت بازيکن خارجي نمي‌خواهم اصرار به جذب استوکس به خاطر چه بود؟
اينها در چارچوب وظايف ما نيست، ولي بايد ديد در هيئت مديره و بين مديران چه گذشته است. چيزي که ما مي‌دانيم کالدرون حتي در جلسه‌اي هم گفت که بازيکن خارجي نمي‌خواهد.
تسنيم: در زمان انصاري‌فرد هم وعده‌هاي زيادي به بازيکنان داده شد، ولي عملي نشد که ناراحتي آنها را به دنبال داشت.
به‌هرحال همه چيز به مرور زمان مشخص مي‌شود. معلوم مي‌شود کدام مديرعامل زحمت کشيده و کدام مديرعامل هم فقط وعده داده است. به نظرم هواداران باهوش هستند و همه متوجه مي‌شوند چه کسي در اين‌ سال‌ها کار کرده و چه کسي کار نکرده است.
تسنيم: برويم سراغ تيم ملي، تو در مقطعي که کي‌روش هدايت تيم ملي را برعهده داشت چندين مرحله به اردوها دعوت شدي. الان نظرت درباره انتخاب اسکوچيچ به‌عنوان سرمربي چيست؟
خيلي حيف شد که کي‌روش و برانکو از ايران رفتند. آنها به فوتبال ايران کمک مي‌کردند و سطح فني بالايي داشتند. قطعاً اگر بازيکن و مربي باکيفيت به ايران بيايد، کيفيت مسابقات بالا مي‌رود و بازيکن ايراني خيلي چيزها از مربي ياد مي‌گيرد. من با کي‌روش و برانکو کار کردم و خيلي چيزها از آنها ياد گرفتم. به‌هرحال آنها رفتند و فدراسيون هم انتخاب خوبي کرد و اسکوچيچ را به‌عنوان سرمربي تيم ملي معرفي کرد. به نظرم در اين مقطع بهترين گزينه اسکوچيچ بود. اسکوچيچ چند سال است در ايران حضور دارد و تمام بازيکنان را مي‌شناسد و اين شناخت به او کمک مي‌کند. مثل برانکو که چند سال ايران بود و بازيکنان را خيلي خوب مي‌شناخت. قطعاً اسکوچيچ از برانکو هم مشورت مي‌گيرد و به نظر من انتخاب خيلي خوبي بود. اميدوارم تيم ملي هم در چهار بازي پيش رو موفق باشد.
تسنيم: حتماً اميدواري که در ليست جديد تيم ملي نام تو هم باشد.
صد درصد اميدوارم. در زمان کي‌روش هم اين مربي مستقيم به من گفت که به خاطر شرايط دستم خيلي نمي‌تواند روي من حساب کند. به‌هرحال کپسولي مفصل دست من پاره بود، ولي با همان دست بازي مي‌کردم. خدا را شکر جراحي خوبي داشتم و اميدوارم در ليست جديد تيم ملي باشم. در خودم مي‌بينم که مي‌توانم به تيم ملي کمک کنم و تمام تلاشم را مي‌کنم که جزو نفرات دعوت شده باشم. اگر هم در ليست جديد تيم ملي نبودم براي تيم ملي آرزوي موفقيت مي‌کنم.
تسنيم: چهار بازي پيش روي تيم ملي را چطور مي‌بيني، ما بايد تمام بازي‌ها را ببريم.
کادر فني تيم ملي الان تمام بازي‌ها را رصد مي‌کند و اميدوارم بازيکناني را که مدنظر دارد، به تيم ملي دعوت کند و اين بازيکنان بتوانند به تيم ملي کمک کنند. بايد برنامه‌ريزي خوبي از سمت فدراسيون شود و دست به دست هم دهيم تا به تيم ملي کمک کنيم. به‌هرحال هر چقدر تيم ملي ما قوي‌تر باشد، مي‌توانيم لژيونرهاي بيشتري داشته باشيم و فوتبال‌مان شناخته‌ شده‌تر مي‌شويم. بدون شک بايد همه کمک کنيم تا تيم ملي اين چهار بازي را با موفقيت پشت سر بگذارد و به جام جهاني صعود کنيم.
تسنيم: در چند ساله گذشته بارها بحث پيشنهادات خارجي براي تو مطرح شده است، آيا امسال هم پيشنهادي داري؟
واقعيتش من يک پيشنهاد از پرتغال دارم، ولي شرايط مالي خوبي ندارد. يک سال ديگر با باشگاه پرسپوليس قرارداد دارم و خيلي دوست دارم که بمانم. در پرسپوليس راحتم.
تسنيم: و صحبت پاياني..
خيلي ممنون از دعوت‌تان و تشکر مي‌کنم. اميدوارم بيماري کرونا تمام شود و سال آينده همه هواداران را در استاديوم ببينيم. زيبايي فوتبال به هواداران است و اميدوارم شرايطي فراهم شود که هواداران را در استاديوم ببينيم و از فوتبال لذت ببريم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره