logo
برگزیده
ورزشی

جنگ سهمیه و بقا زیر سایه دربی

منبع
فارس
بروزرسانی
جنگ سهمیه و بقا زیر سایه دربی

فارس/ ديدارهاي هفته بيست و نهم ليگ برتر روز شنبه با انجام 8 ديدار همزمان برگزار مي‌شود و تيم‌هاي بالانشين به مصاف تيم‌هاي در خطر سقوط مي‌ روند.
مسابقات هفته بيست و نهم ليگ برتر روز شنبه به صورت همزمان برگزار مي‌شود.در اين هفته شاهد جنگ سهميه آسيايي و سقوط هستيم. اکثر تيم‌هاي بالانشين به مصاف قعرنشينان مي‌روند و يک بازي حساس هم در اصفهان برگزار مي‌شود. جنگ سهميه آسيايي و سقوط تيم‌ها زير سايه دربي پايتخت که 5 شهريور قرار است برگزار شود قرار گرفته و شايد بازيکنان دو تيم سرخابي از هم اکنون در جو اين مسابقه قرار گرفته باشند.
نگاهي به اين مسابقات مي‌اندازيم؛
تراکتور- ماشين سازي؛ دربي حساس تبريز
دربي تبريز اين مرتبه مسابقه‌اي هيجان انگيز است. تراکتور تيم اول شهر تبريز به دنبال رسيدن به نايب قهرماني و کسب سهميه آسيايي است ولي ماشين سازي در خطر سقوط قرار دارد و سه امتياز مسابقه براي هر دو تيم ارزشمند و حياتي است. تراکتور در صورت برد و شانس رسيدن به رده دوم را دارد به شرطي که استقلال مقابل پيکان امتياز نگيرد. هومن افاضلي سرمربي ماشين سازي در اين مسابقه به دليل محروميت روي نيمکت حضور ندارد. ساکت الهامي سرمربي تراکتور هم  در مسابقه با شاهين بوشهر دچار حمله قلبي شده بود.
مسابقه رفت دو تيم را هم ماشين سازي 2 بر صفر برد تا خط بطلاني بر همه شايعه‌ها و شائبه‌ها کشيده شود. ماشين سازي در صورت برد شانس صعود تا رده نهم جدول را پيدا مي‌کند. ماشين سازي سه هفته است که برد نداشته و تراکتور هم سه مساوي متوالي را تجربه کرده است.

نساجي مازندران - ذوب آهن اصفهان؛ نبرد غول‌کش‌ها
دو تيم هفته گذشته توانستند تيم‌هاي پرمهره و قدرتمندي را در خارج از خانه شکست بدهند. نساجي با شوت ديدني ميري سه امتياز از سپاهان گرفت و ذوب آهن هم پرسپوليس قهرمان زودهنگام ليگ را در ورزشگاه آزادي شکست داد. با اين حال نساجي روي پله هشتم جدول است و در صورت پيروزي مقابل ذوب آهن يک پله در جدول ليگ صعود خواهد کرد.
شاگردان محمود فکري 9 هفته است که شکست نخورده اند و در شرايط خوبي قرار دارند. ذوب آهن هم با يک گل پرسپوليس را شکست داد تا از منطقه خطر فرار کند. ذوبي ها اگر در قائمشهر پيروز شوند ممکن است با يک پله صعود به رده نهم برسند. بازي رفت را 2 بر صفر ذوب آهن برده است.
سايپا - نفت مسجدسليمان؛ تقابل نارنجي‌پوشان پراسترس با حريف بي‌خيال
نفت مسجدسليمان با خيال راحت روي پله نهم جدول ليگ قرار گرفته و استرسي براي اين بازي ندارد. برعکس نارنجي‌پوشان تهراني هنوز در خطر سقوط هستند و براي بهتر شدن وضعيت‌شان در جدول هر سه امتياز مسابقه را مي‌خواهند. سايپا اگر در اين ديدار خانگي پيروز شود شانس دارد تا با دو پله صعود به رده دهم جدول برسد. بازي رفت دو تيم با نتيجه 2 بر يک به سود نفت به پايان رسيد. ابراهيم صادقي و مهدي تارتار هر دو از مربيان جوان ليگ محسوب مي‌شوند البته تجربه تارتار بيشتر است و تيمش به راحتي تسليم نخواهد شد.
صنعت نفت آبادان - شاهين شهرداري بوشهر؛ خداحافظي با شاهين؟
صنعت نفت هم در ميانه جدول با خيالي آسوده منتظر پايان ليگ است اما شاهين آخرين تيم جدول براي بقا بايد هر دو مسابقه پاياني خود را ببرد و اميدوار باشد که تيم‌هاي بالاتر امتياز از دست بدهند. بهنام سراج سرمربي نفت آبادان ظاهرا رابطه خيلي خوبي با باشگاه ندارد هفته گذشته در نشست‌هاي خبري قبل و بعد از مسابقه شرکت نکرد و حتي همراه تيم به تهران نيامده بود. طلايي پوشان آبادان هفته قبل سه امتياز به پيکان دادند و اگر بازهم به تيم‌هاي قعرنشين امتياز بدهند وضعيت در انتهاي جدول ليگ پيچيده‌تر خواهد شد. شاهين اگر بازنده شود سقوطش به ليگ يک قطعي خواهد شد. بازي رفت دو تيم با نتيجه مساوي يک بر يک به پايان رسيد.
سپاهان - شهرخودرو؛ جنگ سهميه بدون قلعه‌نويي
اولين مسابقه زردپوشان اصفهاني بعد از استعفاي قلعه‌نويي مقابل يکي از مدعيان کسب سهميه آسيايي برگزار مي شود. سپاهان که دو باخت متوالي مقابل استقلال در ليگ و جام حذفي متحمل شد سرمربي خود را از دست داد و در غياب قلعه‌نويي، تکسيرا تيم سپاهان را هدايت خواهد کرد. شهر خودرو هم 5 هفته است که رنگ برد نديده است و سپاهان هم دو باخت متوالي مقابل استقلال و نساجي را متحمل شده است. هر دو تيم براي برد انگيزه دارند. البته بايد ديد که بازيکنان سپاهان بدون قلعه‌نويي و در اخر ليگ انگيزه زيادي براي ادامه کار دارند يا سومين باخت متوالي در کارنامه زردپوشان ثبت خواهد شد. تيمي که گفته مي شود برانکو هم يکي ديگر از گزينه‌هاي سرمربيگري‌اش است. بازي رفت دو تيم با نتيجه مساوي يک بر يک به پايان رسيد.
پارس جنوبي - فولاد خوزستان؛ نبرد با فولاد براي بقا
اين بازي هم ديدني و جذاب است هر  دو تيم براي برد تلاش مي‌کنند پارس جنوبي براي بقا به سه امتياز بازي نياز دارد و فولاد براي کسب سهميه آسيايي، سيروس پورموسوي خوزستاني اکنون هدايت پارس جنوبي را برعهده دارد و جواد نکونام کاپيتان سابق تيم ملي فولاد را هدايت مي‌کند. پارس جنوبي اگر بازنده شود شايد سقوطش به ليگ يک قطعي شود و اين تيم هم به ليگ دسته يک بازگردد. فولاد هم شانس سهميه و نايب قهرماني دارد مسابقه رفت. دو تيم با نتيجه با نتيجه يک بر صفر به سود فولاد تمام شد.
گل گهرسيرجان -پرسپوليس؛ قهرمان بي‌انگيزه در کوير

پرسپوليس هفته گذشته با شکست مقابل ذوب آهن اين تيم را از منطقه خطر نجات داد و اکنون نيز به مصاف تيمي ديگر مي‌رود که احتمال سقوطش وجود دارد. گل گهر سيرجان هم مثل ذوب آهن بسيار با انگيزه است در حاليکه پرسپوليس قهرمان فقط منتظر پايان ليگ است و شايد بازيکنان اين تيم از هم اکنون در فکر دربي 5 شهريور 99 هستند. مسابقه‌اي که در نيمه‌نهايي جام حذفي برگزار مي‌‌شود. به همين دليل شايد گل‌گهر هم بتواند از پرسپوليس بي‌انگيزه امتياز بگيرد.
پرسپوليس با 14 گل خورده بهترين خط دفاع ليگ را در اختيار دارد و گل زدن به تيم قهرمان هم آسان نيست. گل‌گهر سيرجان اما وضعيتش فرق مي‌کند. گادوين منشا در اين تيم شايد انگيزه‌اي داشته باشد تا دوباره خودي در فوتبال ايران و مقابل تيم سابقش پرسپوليس نشان بدهد. مسابقه رفت دو تيم با نتيجه 2 بر يک به سود پرسپوليس به پايان رسيد.
استقلال - پيکان؛ پيش به سوي نايب قهرماني
استقلال هفته گذشته در مشهد با نتيجه مساوي 2 بر2 مقابل شهرخودرو متوقف شد با اين حال همچنان در رده دوم جدول ليگ قرار دارد. شاگردان مجيدي اگر در اين بازي خانگي پيروز شوند بخت اول نايب قهرماني خواهند بود و خيال‌شان از کسب سهميه در ليگ هم تا حدي راحت مي‌شود. آبي پوشان البته حريف راحتي پيش رو ندارند. پيکان در بازي رفت هم با نتيجه مساوي 2 بر2 استقلال را متوقف کرده بود. اکنون اما بازيکنان پيکان هم بسيار با انگيزه هستند زيرا آنها براي بقا تلاش مي‌کنند. شاگردان ويسي 5 هفته است که شکست نخورده‌اند ولي اين هفته نيز عبدالله ويسي سرمربي خود را به دليل انضباطي روي نيمکت ندارد. استقلال اما با پيروزي مقابل سپاهان در جام حذفي بسيار با روحيه و با انگيزه است. تيمي که بازي خوبي را مقابل سپاهان به نمايش گذاشت و اجازه عرض اندام به حريف اصفهاني و قدرتمند خود نداد. در اين مسابقه نيز جنگ سهميه و سقوط را شاهديم.
اسامي داوران و برنامه مسابقات هفته بيست و نهم:
*شنبه ۲۵ مرداد
 تمامي بازي‌ها ساعت 20:45 آغاز مي‌شود.
تراکتورسازي تبريز – ماشين سازي تبريز
ياسر همرنگ – محمدرضا منصوري – مهدي عاليقدر – اميرسامان سلطاني

ناظر: رحيم رحيمي مقدم
نساجي مازندران – ذوب آهن اصفهان
مرتضي منصوريان – جعفر مهاجر-  فرهاد فرهادپور – کيوان عليمحمدي
ناظر: فريدون اصفهانيان
استقلال تهران – پيکان تهران
پيام حيدري – محمدرضا ابوالفضلي – جليل شعراني – سعيد رحيمي مقدم
ناظر: حسين خانبان
گل گهر سيرجان – پرسپوليس تهران
مهدي سيدعلي –محمد هاشمي نسب – يوسف مغروري – يعقوب آشوري
ناظر: ابوطالب طاهريان
سايپا تهران – نفت مسجد سليمان
حسين زياري – محمدرضا مدير روستا – رضا حيدري – حسين زماني
ناظر: علي نقي مصطفي نژاد
صنعت نفت آبادان – شاهين شهرداري بوشهر
حميد حاج ملک – مهدي شفيعي – حامد صفايي – امير ايار
ناظر: مسعود مرادي
فولاد مبارکه سپاهان – شهرخودرو مشهد
رضا کرمانشاهي – حسن انتظاري – محمد عطايي – ميثم حيدري
ناظر: عليرضا يزداني
پارس جنوبي – فولاد خوزستان
اشکان خورشيدي – محمد راهي – حميد نادري – محمدرضا تارخ
ناظر: محمود رفيعي

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره