نماد آخرین خبر

عکس‌های اینستا را بخاطر تیم دیگری آرشیو کردم!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
عکس‌های اینستا را بخاطر تیم دیگری آرشیو کردم!

ورزش 3/ هافبک سابق پرسپوليس مي‌گويد آرشيو کردن عکس‌هايش اين سوء تفاهم را ايجاد کرده که او قصد پيوستن به استقلال را دارد، ولي تاکيد دارد هيچ مذاکره‌اي با مديران استقلال نداشته است.
فرشاد احمدزاده هافبک سابق تيم فوتبال پرسپوليس که از بازيکنان مورد علاقه برانکو ايوانکوويچ به شمار مي‌رفت، در صفحات مجازي تا پاي مذاکره با مديران باشگاه استقلال هم پيش رفت ولي آنطور که خودش توضيح مي‌دهد اين موضوع يک سوء تفاهم بوده و هيچ مذاکره‌اي براي حضور در استقلال نداشته است. 
گفتگويي با بازيکن فانتزي تيم فوتبال فولادخوزستان داشته‌ايم، که در ادامه مي‌خوانيد.
*قراردادت را با فولادخوزستان در شرايطي تمديد کردي که مذاکراتي با تيم‌هاي ديگر هم داشتي و باعث ايجاد وقفه اي شد. اين وقفه به چه دليل اتفاق افتاد؟
احمدزاده – بالاخره فوتبال حرفه‌اي است و طبيعي است که در فصلي که خيلي خوب بازي مي‌کنيد، پيشنهادات خيلي خوبي داشته باشيد و مدير برنامه‌هايتان با خيلي از باشگاه ها صحبت کنند. شايد بعضي باشگاه‌ها هم بخواهند براي تمديد بازارگرمي کنند و خيلي حرف هاي ديگر ولي وقتي يک بازيکن خيلي خوب يک فصل را تمام مي کند، طبيعتا پيشنهاداتي دريافت مي کند که مي تواند به تمام آنها فکر کند. 
*موضوع بعدي بحث مذاکراتي بود که با استقلال انجام دادي. در اين مورد توضيح بده که روند مذاکراتت چطور پيش رفت و چرا مذاکراتي که انجام دادي به سرانجام نرسيد؟

احمدزاده- پرسپوليس و استقلال تيم‌هايي هستند که طرفداران زيادي دارند. من خودم پرسپوليسي هستم و در اين تيم بوده‌ام. به هر حال احترام خاصي براي هواداران استقلال قائلم و هميشه به آنها احترام مي گذارم. در مورد اين مسئله تا حالا سکوت کرده‌ام و چيزي نگفته‌ام ولي اگر شما عکس‌ها را ببينيد، متوجه مي‌شويد که اصلا عکسي که از من گرفته شده، اطراف هتل آزادي نيست. بالاخره همه خبرگزاري‌ها آنجا بودند و مي‌توانستند، زماني که براي مذاکره مي روم، عکس بگيرند. شايد مديربرنامه هايم براي خيلي از کارهايي که مي کند، آنجا رفته و شايد به نفع من هم کاري کرده ولي هيچ گاه با تمام احترامي که براي استقلال قائل هستم، بحثي در مورد حضور من در اين تيم نبوده است.
*طي همين مدت بود که عکس هايت با لباس پرسپوليس را در اينستاگرام آرشيو کردي؟
احمدزاده- بله عکس هايم را آرشيو کردم ولي هدفم رفتن به استقلال نبود و شايد يک تيم ديگر بود. متاسفانه اما اين برداشت شد که مي‌خواهم به استقلال بروم. البته با تمام احترامي که براي استقلالي‌ها قائلم. تا الان هم سکوت کرده بودم و با هيچ رسانه‌اي صحبت نکردم تا با خود شما مصاحبه کنم و اين موضوع را بگويم.
*مسئله بعدي پرسپوليس است. تو در يک دوره طلايي در اين تيم بودي و نقش مهمي در تيم داشتي. در نيم فصل پارسال برگشتي و نمايش خوبي هم داشتي ولي در پايان فصل کنار گذاشته شدي. تمايل داري در اين مورد صحبت کني؟ 
احمدزاده-من وقتي از لهستان برگشتم، شرايط خيلي خوبي از نظر فوتبالي داشتم ولي يک سري اشتباهاتي کردم که سبب شد محروميت‌هايي ايجاد شود. صد در صد مقصرشان خودم هستم و هيچ بحثي در اين نيست. به هر حال من بازيکني بودم که در پرسپوليس زحمت کشيده ام و اين حق را هم به تمام مربيان مي دهم که با توجه به تفکرات خودشان تصميم بگيرند ومن هم احترام مي گذارم. شکي در اين نيست ولي اينکه دو ساعت مانده به پايان فصل نقل و انتقالات با شما تماس مي گيرند و مي گويند براي فسخ بياييد، از نظر من خيلي حرفه‌اي نيست. وقتي شما در باشگاه پرطرفداري مثل پرسپوليس بازي مي کنيد که کاملا حرفه‌اي است و در فينال آسيا بازي کرده، اين رفتار اصلا حرفه‌اي و خوب نيست. حتي پول من را ندادند و بعد از اينکه برگه فسخ‌ام را امضا کردم، ديگر تلفن هايم را هم جواب ندادند. من به خاطر پرسپوليس قراردادم را فسخ کردم و هدفم خوشحالي هواداران تيم بود. مي خواستم مربي محترم تيم تفکر خودش را پياده کند. هيچ دلخوري‌اي نيست. فوتبال حرفه‌اي همين است و نبايد دلخور شد.
* پرسپوليس هم سال گذشته و امسال در پستي که تو بازي مي‌کني، اقدام به جذب بازيکن کرد ولي خبري از بازگشت تو نبود. اين موضوع را چطور ارزيابي مي‌کني. يعني بحث سليقه است يا موضوعات ديگر؟
احمدزاده – صد در صد آقاي گل‌محمدي خيلي مربي خوب و با دانشي است و خود من هم وقتي جوان بودم، ايشان به من اعتماد کرد و به من بازي مي‌داد. خيلي از ايشان ممنونم به خاطر اعتمادي که در آن مقطع به من داشتند و به من بازي دادند. صد در صد اين انتخاب سليقه‌اي بوده و هيچ شکي در آن نيست. فوتبال همين است و سليقه‌ها خيلي چيزها را مشخص مي کنند. اصلا چيز ديگري نبوده است. به هر حال سليقه مربي نبوده‌ام. براي آقاي گل‌محمدي در بازي‌هاي آسيايي آرزوي موفقيت مي‌کنم و همينطور براي هواداران پرسپوليس که هر چه دارم از آنها دارم.
* به هر حال تو قرار شد که امسال فوتبالت را در فولادخوزستان ادامه بدهي و حفظ تو براي باشگاه با توجه به اينکه پنجره نقل و انتقالاتي تيم هم بسته است خيلي مهم بود. مي خواهم به اين سوال هم پاسخ بدهي که کار کردن در فضاي فولاد خوزستان زير نظر جواد نکونام چه تفاوتي با کارکردن با ساير تيم‌ها و مربيان تيم‌هاي ايراني دارد؟
احمدزاده- صد در صد آقاي نکونام از نظر ملي و هم از نظر جهاني، همه جوره جواب پس داده‌اند و نياز به تعريف من ندارند. ولي در عرصه مربيگري در اين شش ماه خيلي چيزها از ايشان ياد گرفته‌ام. خيلي از نظر رواني به من کمک کرد. خودتان مي دانيد وقتي از پرسپوليس و استقلال جدا مي شويد، يک مقدار بازي کردن سخت مي‌شود ولي خيلي خوب از نظر روحي و رواني من را به شرايط بازي رساندند و فکر مي‌کنم در بازي ها هم نتيجه‌اش را ديدند. همانطور که خودتان مي‌دانيد، اين تيم فولاد خوزستان شايد خيلي از تيم‌هاي ديگر کم مهره‌تر بود ولي جوان‌هاي خيلي خوبي داشتيم. مهم اين بود که با هم کار کنيم و يک تيم بشويم. آقاي نکونام اين موضوع را در تيم جا انداخت. از هواداران هم بايد تشکر کنيم که با وجود ويروس کرونا هر بازي مقابل هتل مي‌آمدند و ما را تشويق مي‌کردند. دمشان گرم. اميدوارم امسال هم بتوانيم دلشان را شاد کنيم و خدا را شاکرم که امسال هم به من اعتماد شده است.
*اگر از کشورهاي ديگر پيشنهادي داشتي، آيا حتما مي‌رفتي يا خير؟ تو تجربه لژيونر شدن هم داري. در واقع شايد خيلي رفتن به لهستان به نفع تو نشد. نمي دانيم که از نظر مالي اين انتقال به نفع تو شده يا نه. از تجربه‌ات در اين زمينه بگو. به نظرت به هر قيمتي بايد لژيونر شد يا نه؟ شايد يک مقدار براي تو که يکي از بهترين بازيکنان فوتبال ايران در چند سال اخير بوده‌اي خوب نبود؟
احمدزاده- به هر حال لژيونر شدن کاري است که همه فوتباليست‌ها دوست دارند انجام بدهند و فکر مي‌کنم خيلي هم خوب باشد و در اين شرايط جامعه از نظر مالي و فوتبالي مي تواند خيلي به سود فوتباليست باشد. ولي خب طريقه جدا شدن، طريقه رفتن و زمان رفتن خيلي مهم است. مخصوصا انتخاب تيم. اينکه به جايي برويد که جاي پيشرفت داشته باشد و پول خوبي بگيريد. از نظر من لژيونر شدن خيلي اتفاق خوبي است ولي در زمان و مکان مناسب. آن زماني که شما بايد ترانسفر بشويد، خيلي مهم است. من شخصا اشتباه کردم و در زمان نامناسبي ترانسفر شدم و به تيمي رفتم که نبايد مي رفتم. آن ليگ اصلا با ساختار فوتبالي من همخواني نداشت. به هر حال قسمت اين بود و ضررش را هم خودم ديدم؛ کسي جز من ضررش را نديد. خدا را شکر برگشتم به فوتبال ايران. بعد هم به فولاد آمدم و در اين تيم خيلي از من حمايت شد. دست تک‌تکشان را مي بوسم. خيلي از من حمايت کردند. مخصوصا آقاي نکونام که خيلي از من حمايت کرد. اميدوارم فصل خيلي خوبي در کنار آقاي نکونام، آقاي آذري و مهندس محمدي داشته باشيم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره