نماد آخرین خبر

پاسخ‌های کلی آرسن ونگر به سوالات مربیان ایرانی!

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
پاسخ‌های کلی آرسن ونگر به سوالات مربیان ایرانی!

خبر ورزشي/ حسين عبدي مي‌گويد «وبينار آرسن ونگر اتفاق خوبي بود اما بهتر است اين وبينارها با موضوع مشخصي برگزار شود تا به جزئيات بيشتري پرداخته شود».
برگزاري وبينار تخصصي فوتبال با حضور آرسن ونگر براي بيش از ۵۰۰ نفر از مربيان ايراني، تجربه متفاوتي به حساب مي‌آمد که روز چهارشنبه هفته گذشته انجام شد. ونگر به طرح برخي موضوعات کلي پرداخت و تعدادي از مربيان داوطلب، سؤالاتي را از او مطرح کردند. اين کلي‌گويي و نبودن محوري کلي براي طرح موارد مختلف باعث شد که مواردي مطرح شود در زمينه بهتر شدن وبينارهاي اين چنيني. مواردي مثل مطرح شدن سؤالات جزئي که بتواند بحث‌هاي مطرح شده را در مسيرهاي بهتري هدايت کند.
حسين عبدي، سرمربي تيم فوتبال نوجوانان ايران، يکي از افرادي است که در اين وبينار شرکت داشته و درباره مطالب مطرح شده در وبينار به خبرنگار ايران ورزشي مي‌گويد: «ببينيد برگزاري اين وبينار به طور کلي اقدام خوبي بود. بايد به اين نکته اشراف داشت که مطرح کردن همه مسائل در يکي، دو ساعت کار سختي است و نمي‌توان در يک وبينار دو ساعته، وارد جزئيات برخي مفاهيم شد چون مفاهيم متفرقه زياد است. موضوع خاصي براي وبينار مشخص نشده است و اگر مدرس بخواهد وارد جزئيات شود، بحث پراکنده مي‌شود. درست است که مفاهيم مطرح شده در اين وبينار بسيار کلي بود اما شروع اين حرکت در مجموع اتفاق خوبي به حساب مي‌آيد.»
عبدي در بخش ديگري از صحبت‌هايش درباره آن‌چه مي‌تواند اثرگذاري وبينارهاي اين‌چنيني را بيشتر کند، اين‌طور توضيح مي‌دهد: «در چنين وبينارهايي بهتر است موضوع خاصي در نظر گرفته شود تا درباره آن موضوع خاص، جزئيات بيشتري مطرح شود. اگر موضوع خاصي در نظر گرفته شود و در آن موضوع خاص ۱۰ وبينار برگزار شود، آن وقت مي‌توان به طور کامل و با جزئيات بيشتر به موضوع مطرح شده پرداخت. ضمن اين‌که مربيان هم معمولاً بيشتر به جزئيات علاقه‌مند هستند يا به عنوان مثال در يک موضوع خاص دوست دارند نظر شخصي مثل ونگر را بدانند نه کليت آن بحث را.» او همچنين به اين نکته اشاره مي‌کند: «به نظر من برگزاري چنين وبينارهايي مي‌تواند حتي با آدم‌هاي خيلي موفق هم نباشد. ما مي‌توانيم افراد شکست‌خورده را هم به برگزاري وبينار دعوت کنيم تا از تجربه شکست‌هايش بگويد و تجربه‌اي که در راستاي اين شکست‌ها کسب کرده است.
سرمربي تيم فوتبال نوجوانان معتقد است که هزينه‌هاي فدراسيون فوتبال براي برگزاري چنين وبينارهايي را بايد به چشم سرمايه‌گذاري ببينيم: «البته که فيفا و اي‌اف‌سي برنامه‌هايي براي توسعه فوتبال در منطقه دارند و اگر فدراسيون فوتبال گفته است که اين وبينار به صورت رايگان برگزار شده، احتمالاً در راستاي همين برنامه‌ها بوده است اما حتي اگر فدراسيون فوتبال براي برگزاري چنين برنامه‌هايي خرج کند، نبايد اين خرج را هزينه بدانيم، چون در واقع اين يک سرمايه‌گذاري است و هرچقدر براي اين موارد سرمايه‌گذاري کنيم، باز هم کم است.»
عبدي درباره سؤالي که خودش در اين وبينار مطرح کرده، مي‌گويد: «سؤال من از ايشان مربوط به موضوعي تکنيکال بود که شايد پاسخ آن را به طور کلي، خيلي از ما مي‌دانستيم اما من دوست داشتم در اين زمينه نظر ايشان را هم بدانم. خود من در انگليس تحصيل کرده‌ام و يک سال تمام درباره اين موضوع بحث مي‌کرديم. من از ايشان پرسيدم وقتي در يک هفته يک يا دو بازي داريم، روزهاي تمرين را بايد چگونه و با چه شدتي تنظيم کنيم؟ که در پاسخ به اين سؤال هم به مسائل کلي اشاره کردند. در مجموع اما اين وبينار اتفاق خوبي بود که اگر با موضوع خاصي پي‌گيري شود، بهتر هم مي‌تواند باشد.»


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره