نماد آخرین خبر

شرط عجیب حدادی برای پزشکان ایرانی

منبع
مهر
بروزرسانی
شرط عجیب حدادی برای پزشکان ایرانی

مهر/ سرپرست فدراسيون پزشکي ورزشي با تاکيد بر پرداخت هزينه‌هاي کامل جراحي «خارپاشنه» احسان حدادي در خارج از کشور در مورد لزوم اعزام اين دووميداني‌کار و انجام نشدن جراحي‌اش در ايران توضيح داد.

پرونده مربوط به احسان حدادي و عمل «خارپاشنه» چپ وي در خارج از کشور با مخالفت هيات اجرايي کميته ملي المپيک در اين کميته بسته شد اما همين پرونده در فدراسيون پزشکي ورزشي به نتيجه مورد نظر اين المپين رسيد.
بر همين اساس و با موافقت صورت گرفته توسط فدراسيون پزشکي ورزشي قرار است به زودي احسان حدادي به آلمان اعزام شود تا خارپاشنه چپ خود را جراحي کند؛ عملي که انجام آن در داخل کشور هم امکان پذير است اما قرار است با پرداخت هزينه هاي يورويي قابل توجه خارج از کشور انجام شود.
محمد اسد مسجدي سرپرست فدراسيون پزشکي ورزشي در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد لزوم انجام اين جراحي در آلمان، چرايي عدم انجام آن در ايران و در کل موافقت صورت گرفته با درخواست احسان حدادي توضيح داد.
حدادي از ۵۰ جلسه فيزيوتراپي نتيجه نگرفته بود
وي گفت: جزئيات مربوط به پرونده پزشکي احسان حدادي و درخواست مطرح شده براي عمل خارج از کشور او، توسط دکتر ارديبهشت رئيس کميته پزشکي فدراسيون دووميداني با فدراسيون پزشکي ورزشي در ميان گذاشته شد. به گفته وي، حدادي بابت خارپاشنه خود ۵۰ جلسه فيزيوتراپي انجام داده اما هيچ نتيجه اي نگرفته است.
بررسي درخواست عمل در کميسيون درمان
وي ادامه داد: حدادي بابت خارپاشنه خود اذيت مي شود و مي خواهد از فرصت کرونا که باعث لغو تمام فعاليت ها شده براي جراحي و بهبود خود استفاده کند. اين مسئله در کميسيون درمان فدراسيون پزشکي ورزشي مطرح و مورد بررسي چندباره قرار گرفت.
حدادي اصراري به عمل در آلمان ندارد
سرپرست فدراسيون پزشکي ورزشي با تأکيد بر اينکه احسان حدادي هيچ اصراري براي عمل در آلمان ندارد، گفت: ظاهرا اين دووميداني‌کار تاکنون تمام کارهاي درماني خود را در آلمان و زير نظر يک پزشک واحد انجام داده و بابتِ تمام اقدامات وي هم رضايت کامل دارد. به همين دليل پيشنهادش براي جراحي خارپاشنه سفر به آلمان است اما در عين حال اصراري هم براي اعزام به اين کشور ندارد.
حدادي از پزشک معالجش ضمانت نامه مي خواهد
وي تصريح کرد: تأکيد احسان حدادي اين بود که پزشکي که قصد جراحي‌اش را دارد بايد به وي ضمانت دهد که او را براي رويدادهاي پيش رو به موقع آماده مي کند.
پزشکان داخلي ضمانتي به حدادي ندادند
به گفته اسدمسجدي، موضوع جراحي حدادي با لحاظ کردن اين ضمانت با چند نفر از پزشکان داخلي مرتبط در ميان گذاشته شد اما هيچ يک از آنها حاضر به ارائه ضمانت در اين زمينه و مطابق با خواسته احسان حدادي نشدند.
وي در توضيح تکميلي اين موضوع گفت: درست اين است که قهرمانان خودشان بر اساس شرايط و شناختي که دارند پزشک معتمد خود را انتخاب کنند. تاکيد پزشکاني که با آنها صحبت مي کرديم هم همين مسئله بود.
معاون وزير هم پيگير عمل حدادي بود
سرپرست فدراسيون پزشکي ورزشي با تأکيد بر اينکه مهدي علي‌نژاد معاون وزير ورزش هم مُصرانه و تقريبا يک روز درميان وضعيت احسان حدادي و تصميم گيري در مورد وي را از ما پيگيري مي کرد، تأکيد کرد: بر همين اساس و با توجه به مجموع جوانب با اعزام احسان حدادي به آلمان جهت انجام عمل خارپاشنه او در اين کشور موافقت لازم صورت گرفت.
حدادي فکرش را نمي کرد با اعزامش موافقت شود
وي با تاکيد دوباره بر اينکه فدراسيون پزشکي ورزشي مسئوليت اعزام حدادي به آلمان را بر عهده گرفته، خاطرنشان کرد: اين را هم بگويم خود احسان اصلا تصور نمي کرد که ما به اين سادگي با درخواست او موافقت کنيم. اين کار را هم انجام داديم، چرا که احسان حدادي جزو المپين ها است و ما تکليفي نسبت به اين دسته از ورزشکاران داريم که بايد انجام شود.

پزشک آلماني ضمانت موردنظر حدادي را داده است
«آيا پزشک معالج که قرار است احسان حدادي در آلمان توسط وي جراحي شود، ضمانت نامه مورد نظر را ارائه داده است؟»، وي به اين پرسش خبرنگار مهر پاسخ مثبت داد و گفت: ضمانتي که مورد نظر احسان حدادي بوده توسط اين پزشک داده شده است. او قول داده که احسان را در کوتاه ترين زمان ممکن و براي رويدادهاي آتي به بهبودي کامل برساند.
پرداخت وجه جراحي در آلمان به فدراسيون دووميداني
اسد مسجدي تصريح کرد: قرار است وجه لازم براي اين اعزام و درمان احسان حدادي در اختيار خزانه داري فدراسيون دووميداني قرار بگيرد و ساير اقدامات هم توسط اين مجموعه و خود حدادي انجام شود تا هر چه زودتر عمل وي به سرانجام برسد.
۹ هزار يورو هزينه جراحي حدادي در آلمان
به گفته مسجدي بين ۸ تا ۹ هزار يورو هزينه جراحي احسان حدادي در آلمان مي شود. وي گفت که البته رقم دقيق مشخص نيست اما با توجه به قيمت يورو و هزينه هاي لازم براي اعزام و جراحي، بين ۸ تا ۹ هزار يورو براي انجام اين کار لازم است.
اعلام زمان اعزام حدادي به آلمان
سرپرست فدراسيون پزشکي ورزشي همچنين در رابطه با زمان انجام سفر احسان حدادي به آلمان گفت: وظيفه ما پرداخت وجه است که هفته جاري انجام مي شود. انجام مقدمات سفر با خودِ حدادي است. خودِ احسان اين گونه عنوان کرده که براي دوشنبه آينده بليت سفر را مي گيرد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره