برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
ورزشی

بررسی تمام معادلات گروه عجیب پرسپولیس

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بررسی تمام معادلات گروه عجیب پرسپولیس

ايرنا/ در گروه سوم مسابقات ليگ قهرمانان آسيا که پرسپوليس هم در آن حاضر است، همه تيم‌ها شانس صعود دارند و از سويي خطر حذف شدن را هم حس مي‌کنند.
مسابقات گروه سوم با انجام ۲ بازي هفته پنجمش به شرايط بسيار خاصي رسيده است. هر چهار تيم شانس صعود دارند و هر چهار تيم ممکن است از گروه بالا نروند و حذف شوند. هر ۲ بازي باقي‌مانده اين گروه که بايد پنجشنبه شب از ساعت ۲۱:۳۰ دقيقه آغاز شود، مملو از حساسيت است.
در حال حاضر تيم الدحيل قطر با ۹ امتياز صدرنشين اين گروه است. اين تيم با بردي که برابر پرسپوليس به دست آورد، از رده سوم به رتبه نخست آمد و حالد شانس اصلي صعود است. شاگردان رکراکي در هفته پاياني در صورت پيروزي سرگروه خواهند شد. اگر مساوي کنند به مرحله بعدي مي‌روند اما سرگروهي‌شان بستگي به عدم موفقيت الشارجه برابر پرسپوليس دارد. باخت الدحيل هم مي‌تواند اين تيم را حذف کند و هم مي‌تواند آنها را به مرحله بعدي برساند. چطور به دور يک هشتم مي‌رسند؟ در صورتي که بازي پرسپوليس و الشارجه برنده نداشته باشد.
الشارجه امارات سورپرايز گروه سوم است. اين تيم با برد ۶ بر صفر برابر التعاون هفت امتيازي شد و از رده چهارم به رتبه دوم آمد. آنها در صورت پيروزي مقابل پرسپوليس صعود مي‌کنند اما براي سرگروهي بايد منتظر لغزش الدحيل باشند. اگر به تساوي برسند هم ممکن است صعود کنند و هم احتمال دارد حذف شوند. اگر الدحيل بتواند التعاون را متوقف کند، شاهد صعود تيم اماراتي هستيم اما اگر التعاون از سد الدحيل بگذرد، اين تيم اماراتي در گروه سوم مي‌شود. باخت الشارجه هم يعني حذف اين تيم اماراتي.
اما پرسپوليس. نماينده شايسته کشورمان بعد از اينکه هفته چهارم سرگروه شد خيلي زود با قبول دومين شکست در برابر الدحيل به رده سوم سقوط کرد. تيم تهراني در صورتي که بتواند در هفته پاياني الشارجه را شکست دهد قطعا راهي مرحله بعد مي‌شود اما براي سرگروهي نيازمند شکست تيم الدحيل است؛ حتي تساوي تيم قطري هم پرسپوليس را دوم خواهد کرد. کسب نتيجه مساوي و يا شکست طبق هر حالي دستور به حذف پرسپوليس خواهد داد. پس شاگردان يحيي براي صعود همه چيز به دست خودشان خواهد بود اما براي سرگروهي احتياج به پيروزي التعاون برابر الدحيل دارند که کمي سخت و بعيد به نظر مي‌رسد.
به تيم قعرنشين گروه مي‌رسيم. تيمي که پيش از کرونا صدرنشين بود و حالا با سه باخت پياپي به قعر جدول آمده است. با اين حال مردان کارتينو، در صورت پيروزي مقابل الدحيل بدون ترديد صعود خواهند کرد اما براي سرگروهي بايد منتظر تساوي در بازي پرسپوليس و الشارجه باشند. آنها در اين صورت به خاطر عملکرد بهتر در بازي رو در رو برابر الدحيل صدرنشين مي‌شوند. هر نتيجه‌اي به غير از پيروزي حکم به حذف نماينده عربستان خواهد داد. آنها به نوعي تنها تيم عربستاني هستند که هنوز به مرحله بعدي نرسيده‌اند. الهلال، النصر و الاهلي راهي دور بعدي شده‌اند.

حال بايد ديد پرسپوليس تهران در هفته پاياني چه کار مي‌کند و کدام ۲ تيم به مرحله بعدي مي‌رسند. در گروه چهارم النصر و السد صعود کرده‌اند اما همچنان وضعيت سرگروهي مشخص نشده است. تيم‌هاي صعود کرده از گروه سوم بايد به مصاف اين ۲ تيم قدرتمند بروند.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره