برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حذف تمام تیم‌های دوم از لیگ قهرمانان آسیا

منبع
طرفداري
بروزرسانی
حذف تمام تیم‌های دوم از لیگ قهرمانان آسیا

طرفداري/ هر چهار تيمي که به عنوان تيم دوم گروه خود به مرحله حذفي رسيده بودند، از صعود به يک چهارم باز ماندند.
با حذف التعاون عربستان در تقابل با هموطن خود، النصر، هر چهار تيمي که به عنوان تيم دوم به مرحله حذفي آسيا رسيده بودند، از دور رقابتها کنار رفتند.
 در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در منطقه غرب قاره، چهار تيم اول گروه هاي چهارگانه غرب، با چهار تيم دوم گروه ها بازي کردند و از اين بازي ها، تيم هاي سرگروه و صدرنشين برنده بيرون آمدند. النصر عربستان که در گروه السد و سپاهان و العين، صدرنشين شده بود، ديشب التعاون را برد و با غلبه بر هموطن خود، به يک چهارم نهايي رسيد. پرسپوليس هم که در گروه التعاون، الدحيل و الشارجه سرگروه شده بود، امروز السد، تيم دوم گروه النصر را شکست داد و خود را به يک چهارم رساند. شنبه شب نيز الاهلي عربستان صدرنشين گروه استقلال در اولين بازي يک هشتم، در ضربات پنالتي، تيم دوم گروه پاختاکور يعني شباب الاهلي امارات را شکست داد و پاختاکور هم مقابل استقلال تهران برنده شد. با اين حساب هر چهار تيم استقلال، السد، التعاون و شباب الاهلي که به عنوان تيم دوم صعود کرده بودند، از دور رقابتها خارج شدند.
 حالا چهار صدرنشين مرحله گروهي، يعني پرسپوليس ايران، پاختاکور ازبکستان، النصر و الاهلي عربستان در يک چهارم نهايي هستند و چهارشنبه دو برنده از جمع خود را به نيمه نهايي مي فرستند. آن هم در حالي که دنباله بازي هاي مرحله گروهي شرق آسيا هنوز برگزار نشده است. پرسپوليس منتظر قرعه کشي امروز است تا از جمع پاختاکور ازبکستان، النصر يا الاهلي عربستان حريف خود را بشناسد. هر سه تيم به عنوان تيم سرگروه درست مثل خود پرسپوليس، مرحله گروهي را پشت سر گذاشتند.
 البته فراموش نکنيم الهلال عربستان در گروه پاختاکور تيم اول بود و اگر به خاطر کرونا، تعداد بازيکنانش از حدنصاب پايين تر نمي آمد و حذف نمي شد، شرايط فرق مي کرد. شايد در اين صورت الان پاختاکور در اين مرحله نبود.
 فلسفه بازي هاي ضربدري ميان تيم هاي اول گروه ها با تيم هاي دوم گروه ها اين است که اگر بر حسب گروه بندي دو تيم قوي تر از ساير تيم هاي ديگر در يک گروه قرار گرفتند و تيمي به خاطر قدرت برتر همگروهي اش در جاي دوم ايستاد، در مرحله حذفي اين شانس و فرصت را داشته باشد که تيم اول گروه ديگر را شکست بدهد و در دور رقابتها باقي بماند. چنين اتفاقي در غرب آسيا و در ليگ قهرمانان 2020 قاره رخ نداد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره