برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سنگ‌اندازی برای عنابی‌پوشان!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
سنگ‌اندازی برای عنابی‌پوشان!

آخرين خبر/ تيم فوتبال شهرخودرو خراسان در اولين سال حضورش در ليگ قهرمانان آسيا نتوانست عملکرد خوبي از خود به نمايش بگذارد و بر‌اساس آمار اعلام شده در بين 4 نماينده ايراني، ‌بدترين عملکرد را داشت. شهرخودرويي‌ها در اين آوردگاه نه تنها هيچ امتيازي کسب نکردند، بلکه حتي يک گل هم به ثمر نرساندند‌ تا هواداران مشهدي از حالا نگران بازي‌هاي اين تيم در فصل جديد رقابت‌هاي ليگ برتر باشند و اين‌که شايد رحمتي نتواند از عهده مسئوليت سنگين سرمربي‌گري شهرخودرو بر بيايد و تيم به حاشيه کشيده شود.‌ به دنبال همين نتايج ضعيف به‌دست آمده که برخلاف انتظارات بود، انتقادهاي زيادي نسبت به شهرخودرو وارد شده‌ و خيلي‌ها از آينده اين تيم اظهار نگراني کرده‌اند. هرچند‌ شهرخودرو در 2 سال اخير جزو تيم‌هاي خوب ليگ برتر بوده، اما از نيم‌فصل دوم ليگ قبل مسابقات دچار تغييرات زيادي شد و باشگاه نتوانست در اين زمينه مديريت خوبي داشته باشد‌. حالا باشگاه شهرخودرو به مشهد بازگشته و قرار است از چهارشنبه اين هفته تمرينات خود را براي حضور در ليگ بيستم با بازيکنان جديد آغاز کند. اما گلايه‌ها و انتقادها از اين تيم همچنان وجود دارد که اين مسئله فشار زيادي را هم به بازيکنان وارد کرده و در ‌انگيزه آن‌ها تاثيرگذار بوده‌. در اين زمينه با کاپيتان شهرخودرو هم‌کلام شديم که ماحصل آن را در ادامه مي‌خوانيد.

 بدون قرارداد
‌اکبر صادقي‌ مدت زيادي است که براي تيم‌هاي فوتبال مشهدي در رقابت‌هاي ليگ برتر بازي مي‌کند و شناخت خوبي از اين شهر دارد. اين هافبک دفاعي که اين روزها‌ پا به سن گذاشته، اما همچنان با قدرت در ميانه مستطيل سبز توپ مي‌زند، قراردادش با شهرخودرو تمام شده و وضعيتش هنوز به طور کامل مشخص نشده‌. او در اين باره به خبرنگار ما مي‌گويد: «قراردادم با تيم شهرخودرو قبل از بازي‌هاي ليگ آسيا تمام شده بود، اما به خاطر تعهدي که به اين تيم داشتم، شهرخودرويي‌ها‌ را در آسيا همراهي کردم. براي حضور در فصل جديد ليگ برتر هم صحبت‌هايي با رحمتي و حميداوي داشته‌ام و ان‌شاا... به توافق‌ مي‌رسيم که در ليگ جديد هم براي شهرخودرو به ميدان بروم.» وي در پاسخ به اين سوال که تا چند سالگي‌ مي‌خواهد به فوتبالش ادامه دهد، مي‌افزايد: «هنوز به اين مسئله فکر نکرده‌ام و همچنان قصد دارم به فوتبالم ادامه دهم؛ چرا‌که هنوز آمادگي بدني‌ام بالا‌ست.»
 نگراني از آينده 
يکي از‌ ‌نگراني‌هايي که در بين هواداران و علاقه‌مندان مشهدي وجود دارد، اين است که آيا مهدي رحمتي مي‌تواند با شهرخودرو در ليگ برتر موفق باشد و يا اين‌که همانند بازي‌هاي ليگ آسيا ضعيف عمل خواهد کرد‌ که صادقي در اين‌باره خاطرنشان مي‌کند: «سيد‌مهدي رحمتي‌ يک سال است که در شهرخودرو‌ حضور دارد و با او همبازي بوده‌ام. او شناخت خوبي‌ از بازيکنان و ساختار باشگاه دارد. از طرفي بازيکنان خوبي هم جذب شده‌اند و قطعا مي‌توانيم بازي‌هاي خوبي را در ليگ برتر به نمايش بگذاريم. البته بايد همه خراساني‌ها همدل شوند و از هواداران گرفته تا مسئولان استاني پاي کار باشند و از اين تيم حمايت کنند. اگر تيم شهرخودرو موفق شود، قطعا نام خراسان هم مي‌درخشد و از فوتبال اين استان به خوبي ياد مي‌کنند. شهرخودرو 2 سال است که در ليگ برتر نتايج خوبي کسب کرده و مقام چهارمي را هم در کارنامه خود دارد. لذا نياز است‌ همه مسئولان از جمله استاندار، شهردار و اعضاي شوراي شهر‌ بيشتر از قبل‌ از اين تيم حمايت کنند.»
 تيم ناقص
اکبر صادقي معتقد است که شهرخودرو با تيمي ناقص روانه رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا شده ‌و دست کادر فني از نظر بازيکنان بسته بوده و به خاطر اين نتوانسته موفق عمل کند. وي در تشريح دلايل عملکرد ضعيف شهرخودرو خاطر‌نشان مي‌کند: «شرايط تيم شهرخودرو در ليگ آسيا خيلي سخت بود. با وجود اين که تيم کاملي نبوديم، اما با جان و دل بازي کرديم و سعي داشتيم که فوتبال قابل قبولي ارائه دهيم. شرايط به شکلي بود که از بازيکناني استفاده کرديم که در ليگ برتر هم بازي نکرده بودند؛ چرا‌که در پايان فصل گذشته ليگ برتر، برخي از بازيکنان از شهرخودرو جدا شدند و از طرفي بازيکنان جديد هم مجوز حضور در ليگ آسيا را نداشتند. براي همين کادرفني در انتخاب بازيکن دستشان باز نبود. تا حدي که بازيکنان ذخيره ما‌ 4‌ نفر بودند و تيم نصف و نيمه‌اي روانه مسابقات شده بود.» وي با بيان اين‌که بازي‌هاي ليگ آسيا خيلي سخت است و تيم‌هاي قوي روانه اين رقابت‌ها مي‌شوند، خاطرنشان مي‌کند: «در اين سطح از مسابقات بايد برنامه‌ريزي بلند‌مدت داشته باشيم. از تيم‌هاي آسيايي خيلي فاصله داريم و براي حضور در ليگ آسيا بايد خيلي متفاوت‌تر از ليگ برتر ظاهر شويم مانند تيم پرسپوليس که بهترين بازيکنان را جذب کرد و با تيمي قوي روانه اين مسابقات شد و توانست موفق شود. اما شهرخودرو به خاطر شرايطي که داشت نتوانست با تيمي کامل به اين مسابقات اعزام شود.»
 شيطنت برخي افراد
يکي از انتقادهايي که به تيم شهرخودرو وارد مي‌شود، اين است که چرا وقتي از چند ماه قبل مي‌دانسته‌ بايد در ليگ آسيا به ميدان برود‌، تيمي قوي را روانه اين مسابقات نکرده که صادقي با تاييد اين موضوع، اظهار مي‌دارد: «بله، اين انتقاد وجود دارد. ما از ماه‌ها قبل مي‌دانستيم مسابقات ليگ آسيا را در پيش داريم، اما متاسفانه در اين مسير با توجه به تغييرات ‌و يک‌سري بي‌لطفي‌هايي که وجود داشت‌ شرايط شهرخودرو تغيير کرد و اين مسائل باعث دلسردي بازيکنان شد و درنهايت همه آسيب‌ديدند و مردم مشهد هم از اين وضعيت ناراحت شدند. طي 10 روز، 4 بازي انجام داديم، آن هم در شرايطي که بازيکن ذخيره خوبي نداشتيم، هرچند مي‌توانستيم قوي‌تر ظاهر شويم.» کاپيتان شهرخودرو در ادامه صحبت‌هايش به يک سري شيطنت‌هايي که در اطراف شهرخودرو وجود دارد، اشاره مي‌کند و مي‌گويد: «تيم شهرخودرو در ظاهر شايد خصوصي باشد و متعلق به يک شخص‌، اما تيمي براي استان خراسان رضوي است و اگر افتخاري به‌دست بيايد، قطعا براي اين استان است. لذا در اين اوضاع اقتصادي که هزينه‌ها سرسام‌آور است و با اين وجود فردي ميلياردي براي فوتبال هزينه مي‌کند، نبايد او را تنها گذاشت. تمام استان بايد همدل شوند و اين تيم را از آن خود بدانند تا موفق شود. اما متاسفانه يک‌سري افراد که انگشت‌شمار هم هستند، شيطنت‌هايي انجام مي‌دهند و نمي‌خواهند تيم شهرخودرو نتيجه بگيرد. يک عده افراد مشهدي سنگ‌اندازي مي‌کنند، اما مردم مشهد و هواداران هوشيار هستند و قطعا از تيم شهرشان حمايت مي‌کنند.» وي در ادامه به مشکل زمين تمريني اشاره مي‌کند و مي‌افزايد: «متاسفانه الان زمين تمريني خوب نداريم و هميشه با اين موضوع مشکل داريم. مگر مشهد زمين تمريني کم دارد که نماينده اين شهر در ليگ برتر به خاطر زمين تمريني مشکل داشته باشد. خيلي دوست دارم‌ همه مسئولان پاي کار بيايند و از تيم شهرشان حمايت کنند. بايد سعي کنيم در همه‌حال، چه مواقعي که تيم نتيجه مي‌گيرد و چه مواقعي که شکست مي‌خورد، در‌کنار تيم شهرخودرو باشيم.»


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد