برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
ورزشی

شاید لیگ باز هم به تعویق بیفتد اما لغو نمی‌شود!

منبع
ايران ورزشي
بروزرسانی
شاید لیگ باز هم به تعویق بیفتد اما لغو نمی‌شود!

ايران ورزشي/ غلامرضا بهروان مي‌گويد: «ممکن است ما در هفته‌هاي بعدي مسابقات باز هم تعويق داشته باشيم اما ليگ لغو نمي‌شود.»
شکسته شدن رکورد تعداد مبتلايان ويروس کرونا، اعمال محدوديت‌هاي بهداشتي را بار ديگر در کشور افزايش داده است. به دنبال همين موضوع با اينکه تاريخ 10 آبان براي شروع ليگ برتر مشخص شده بود اما با درخواست فدراسيون پزشکي ورزشي، ليگ برتر فوتبال با تعويق 6 روزه برگزار خواهد شد. با اينکه گفته مي‌شد تصميم نهايي درباره تعويق مسابقات را ستاد مبارزه با کرونا بايد اعلام کند اما فدراسيون پزشکي ورزشي به عنوان نماينده اين ستاد در بخش ورزش با توجه به شرايط فعلي، پيشنهاد تعويق در زمان برگزاري مسابقات را مطرح کرد که اين درخواست با موافقت سازمان ليگ همراه شد.
موضوع قابل توجه اما اين است که ليگ پيش‌رو که از همان هفته اول با تعويق و تأخير به خاطر شيوع ويروس کرونا شروع شده است، بدون شک ليگ سخت و نفسگيري خواهد بود. ضمن اينکه اين آخرين تعويق در برنامه ليگ نخواهد بود و اين چيزي است که غلامرضا بهروان، مشاور رئيس کميته مسابقات سازمان ليگ مطرح مي‌کند.
او درباره وضعيت برگزاري ليگ بيستم در شرايط شيوع ويروس کرونا توضيح مي‌دهد: «ستاد مبارزه با کرونا، تصميم‌گيري درباره برگزاري ليگ‌هاي ورزشي مثل ليگ فوتبال را به فدراسيون پزشکي ورزشي واگذار کرده است و همه ما درباره برگزاري ليگ، تابع نظرات آنها هستيم. اين آخرين تعويقي نيست که در برگزاري مسابقات به وجود مي‌آيد و ما بايد انتظار تعويق‌هاي ديگري را هم در زمان برگزاري هفته‌هاي بعدي ليگ داشته باشيم. همه اينها اما بستگي به شرايطي دارد که پيش مي‌آيد و در همه جاي دنيا وضعيت همين است.»
افزايش شمار مبتلايان به ويروس کوويد 19 اما علاوه بر تعويق رقابت‌ها، الزام‌هايي براي اعمال سختگيري‌هاي بيشتر به وجود آورده است که بهروان هم به آن اشاره مي‌کند: «علي‌رغم تمام تلاش‌هايي که انجام شده اما ما همچنان اين ويروس را خيلي جدي نمي‌گيريم. سازمان ليگ، فدراسيون فوتبال و تيم‌ها پروتکل‌هاي بهداشتي را خيلي رعايت مي‌کنند اما به نظر من بايد قوانين سختگيرانه‌اي هم درباره افرادي که طي بازي‌ها به داخل ورزشگاه‌ها مي‌آيند يا در کنار تيم‌ها قرار مي‌گيرند، در نظر گرفته شود. ما نبايد در طول برگزاري مسابقات شاهد هيچ آدم اضافه‌اي در اطراف تيم باشيم. رفت و آمدها بايد به طور جدي کنترل شود. البته در همين راستا خانم هراتيان پروتکلي را نوشته‌اند و پيش‌بيني‌هاي خوبي داشته‌اند که اگر اجرايي شود، مشکلات زيادي را حل خواهد کرد.»
غيرقابل پيش‌بيني بودن وضعيت شيوع بيماري و احتمال تعويق‌هاي ديگر در مسير برگزاري ليگ، آيا ممکن است مسئولان برگزاري مسابقات يا فدراسيون پزشکي ورزشي و ستاد مبارزه با کرونا را به اين نتيجه برساند که ليگ بيستم فوتبال به طور کلي لغو شود؟ بهروان اين احتمال را خيلي بعيد مي‌داند و درباره‌اش به خبرنگار ايران ورزشي مي‌گويد: «ممکن است ما در هفته‌هاي بعدي مسابقات باز هم تعويق داشته باشيم اما ليگ لغو نمي‌شود. يعني بهتر است اين اتفاق نيفتد چون تيم ملي فوتبال ما رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني را در پيش دارد و تعطيلي ليگ مي‌تواند لطمه‌اي جدي به تيم ملي وارد کند.»

درست است که در حال حاضر ليگ برتر به مدت 6 روز به تعوق افتاده است اما در صورت وخيم بودن اوضاع، ممکن است اين تعويق طولاني‌تر هم باشد. بدون شک اين شکل از برگزاري ليگ، تغييرات و مشکلاتي هم در روند آماده‌سازي تيم‌ها و تمرينات مربيان به وجود مي‌آورد که همه اينها نشان مي‌دهد، فوتبال ما هنوز بعد از گذشت 8 ماه از آغاز فراگيري بيماري در کشور، نتوانسته خود را با شرايط جديد سازگار کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره