برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مقصد مورد علاقه ساموئل اومتیتی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
مقصد مورد علاقه ساموئل اومتیتی

ورزش 3/ ساموئل اومتيتي مدافع فرانسوي بارسا فاش ساخت که با ليون وارد مذاکره شده بود.
 ساموئل اومتيتي تابستان 2016 و پس از نايب قهرماني با فرانسه در رقابت هاي يورو از ليون به بارسلونا پيوست. مدافع سيه چرده تنومند فرانسوي در دو سال اول حضورش در بارسا نمايش هايي درخشان داشت و در 50 بازي لاليگا براي آبي اناري ها به ميدان رفت. به او لقب کارلس پويول جديد دادند و هواداران در نوکمپ براي او شعار مي ساختند اما در انتهاي فصل 18-2017 بود که از ناحيه زانوي چپ دچار مشکل شد. همان ناحيه اي که در 17 سالگي برايش مشکل ساز شده بود.

اومتيتي به دليل در پيش بودن جام جهاني 2018 حاضر به جراحي نشد و پس از فتح اين رقابت ها مشکلات زانوي او شدت پيدا کرد. کار به جايي رسيد که اومتيتي نيم فصل اول فصل گذشته را از دست داد و مجبور شد براي درمان به قطر برود.
مدافع فرانسوي از آن پس در چند مقطع به ميادين برگشته و دوباره مصدوم شده است. او که تابستان امسال به ويروس کرونا نيز مبتلا شد و بسيار دير به تمرينات پيش فصل بارسا اضافه شد، در فهرست مازاد رونالد کومان قرار داشتو باشگاه در تلاش بود تا به هر نحوي او را واگذار کند.
فصل 20-2019 او 18 بازي انجام داد؛ 13 بازي در لاليگا، سه بازي در ليگ قهرمانان، يک بازي در کوپا دل ري و يک بازي در نيمه نهايي سوپرکاپ اسپانيا. آخرين بازي او براي بارسا برابر سلتا(تساوي 2-2) بود که 90 دقيقه در ميدان حضور داشت.

پس از حذف تحقيرآميز بارسا از ليگ قهرمانان به دست بايرن، اين باشگاه دستخوش تحولات بسياري شد که مهمترينش اخراج کيکه ستين و آمدن رونالد کومان به جاي او بود. سرمربي هلندي بلافاصله 4 بازيکن را در فهرست مازاد قرار داد که ساموئل اومتيتي يکي از آنها بود. 
تابستان شايعات زيادي در مورد احتمال بازگشت اومتيتي به ليون شنيده مي شد اما او در نهايت در بارسلونا ماند.
اومتيتي در مصاحبه با کانال پلاس و در مورد شايعات پيوستنش به ليون گفت:« ليون خانه من است. اين باشگاه به من فرصت حضور در سطح اول اروپا را داد و ملي پوش شدنم و پيوستن به بارسا را مديون ليون هستم. بله تابستان با ليون مذاکراتي داشتم ولي در نهايت قدمي جدي از سوي آنها برداشته نشد. اگر قرار به ترک بارسا باشد، دوست دارم به ليون برگردم اما در حال حاضر تمام تمرکزم روي بهبودي و بازي براي بارسلوناست. در آينده ببينيم چه مي شود.»
گفته مي شود ليون زمستان يا تابستان 2021 بار ديگر براي جذب اومتيتي تلاش خواهد کرد و اين بار بازگشت او جدي است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر