برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آشنایی بیشتر با سپاهان مدل نویدکیا

منبع
ايلنا
بروزرسانی
آشنایی بیشتر با سپاهان مدل نویدکیا

ايلنا/ طلايي پوشان با دو ترکيب کامل از بازيکنان مطرح و توانمند به ليگ بيستم پا مي گذارند.

تيم فوتبال سپاهان که نسبت به فصل گذشته دچار تغييرات زيادي هم در سطح مديريت و هم کادر فني شده با مديرعاملي محمدرضا ساکت و هدايت محرم نويدکيا آماده شروع فصل جديد مي‌شود و در اين راستا تغييراتي هم در جمع نفرات اين تيم تا کنون رخ داده که در راستاي تفکرات کادرفني و تغيير شکل بازي اين تيم صورت گرفته و با وجود اينکه جابجايي‌ها در اين تيم به نسبت  زياد نبوده ولي انتظار مي‌رود طلايي پوشان را با چهره متفاوتي در ليگ بيستم ببينيم.
سپاهان تا کنون با محمد ايرانپوريان، محمد طيبي، سعيد آقايي، عليرضا نقي‌زاده، ولاديمير کومان و علي قرباني قطع همکاري کرده و به جاي اين 6 بازيکن موفق شده دانيال اسماعيلي فر، محمد نژادمهدي، محمدرضا خلعتبري و روح الله باقري را به خدمت بگيرد. به بررسي تغييرات اين تيم تا اينجاي کار مي پردازيم:
دروازه: به دنبال تمديد با پيام
سپاهان در حال حاضر بدون اغراق مي‌شود گفت بهترين گلر ايران را در اختيار دارد. پيام نيازمند که فصل گذشته رکورد کلين شيت تاريخ ليگ برتر را هم شکست حالا به نظر مي‌رسد گزينه اصلي اسکوچيچ براي دروازه تيم ملي هم محسوب مي‌شود و از همين رو مهره ارزشمندي براي طلايي پوشان است. نيازمند يک سال ديگر با سپاهان قرارداد دارد ولي باشگاه به دنبال توافق با او براي تمديد آن است. علي کيخسروي، گلر جوان سپاهان هم روي نيمکت حضور دارد.
خط دفاع: تغييرات جزئي به سمت بهبود
سپاهان در پست دفاع راست با جذب دانيال اسماعيلي فر به نوعي شاه ماهي نقل و انتقالات را جذب کرد و اين بازيکن که مورد توجه پرسپوليس و تراکتور هم قرار داشت را خيلي زود به خدمت گرفت و در سوي مقابل محمد ايرانپوريان که تقريبا کل فصل گذشته را مصدوم بود و نتوانست زياد براي اين تيم به ميدان برود را در فهرست مازاد قرار داد. حالا در پست دفاع راست سپاهان با حضور اسماعيلي فر و منصوري دو بازيکن آماده دارد و در صورت لزوم محمدرضا مهديزاده هم توانايي به ميدان رفتن در اين پست را دارد و همچنين رضا ميرزايي را هم مي‌توان در اين پست به کار گرفت.
طلايي پوشان با اضافه شدن زوج طلايي خط دفاع خود يعني پورقاز و گولسياني که مصدوميتي طولاني مدت داشتند خيالشان از اين پست راحت است و محمد نژادمهدي هم جانشين محمد طيبي شده تا خيال نويدکيا از اين پست هم راحت باشد. مهديزاده که توانايي بازي در چند پست خط دفاع را دارد هم مي‌تواند گزينه ديگر اين پست باشد.
در سمت چپ خط دفاع، طلايي پوشان با جدايي سعيد آقايي بازيکني در اين پست جذب نکردند ولي حضور شايان مصلح و مهدي ترکمان آنها را بي نياز از بازيکن جديد مي‌کند. ضمن اينکه نويدکيا نشان داده به استفاده از نورافکن در اين پست هم اعتقاد دارد.
خط هافبک: تغييراتي که انجام نشد
به جز جدايي نقي‌زاده و کومان تغيير خاصي در خط هافبک سپاهان شاهد نبوديم. طلايي پوشان چند گزينه براي اضافه شدن به خط هافبک داشتند که توافق با آنها حاصل نشد. ابتدا به سراغ رضا اسدي رفتند که اين بازيکن به دليل تمايل به لژيونر شدنش آن را قبول نکرد و بعد از آن پيشنهاد قابل توجهي به علي کريمي دادند تا او را از چنگ استقلال در بياورند و در اين مورد هم ناکام بودند و کريمي در قطر مشغول مذاکره با تيم جديدش است. سپاهاني‌ها قصد داشتند با جذب يک هافبک دفاعي، مهدي کياني را به فولاد خوزستان بدهند که اين امر ميسر نشد و کاپيتان سپاهان فصل آينده هم در اين تيم مي‌ماند. با اين وجود نفراتي مثل نورافکن، مسلمان، رفيعي، کريمي، رسول نويدکيا و بعضاً محمدرضا حسيني که قابليت حضور در يک خط عقب تر از پست اصلي خود يعني وينگر را دارد نويدکيا را از بازيکن جديد در اين پست تا حدي بي نياز مي‌کند.
خط حمله: تقويت و اصلاح
سپاهان خيلي زود در خط حمله به همکاري با علي قرباني پايان داد چرا که اين بازيکن از لحاظ روحي در اين تيم دچار مشکل شده بود و اين موضوع روي عملکرد فني او تاثير گذار بود. آنها روح الله باقري را به جاي قرباني جذب کردند که با خصوصيات سبک بازي جديد سپاهان سازگارتر است. در کنار او سپاهان خلعتبري را هم به خدمت گرفت که به عنوان وينگر توانايي بازي دارد و از فصل قبل هم محسن الغساني، محمد محبي، کي روش استنلي، محمدرضا حسيني، رضا ميرزايي و سجاد شهباززاده را در اختيار دارد تا يک تيم کامل و پر مهره در خط حمله باشد.
جوان‌هاي جوياي نام
سپاهان در کنار حفظ شاکله اصلي تيم خود و همچنين جذب نفرات مورد نظر کادرفني تيم کاملي جمع کرده ولي در کنار آن نبايد از نفرات جواني که از تيم‌هاي پايه جذب شدند يا بازيکناني که به صورت قرضي به تيم‌هاي ديگر رفته بودند و برگشتند غافل شد و اين نفرات هم مي‌توانند پديده فصل جديد ليگ برتر باشند.
حامد بحيرايي، سبحان پسنديده، محمد پاپي، رضا دهقاني، عليرضا صادقي، آرين جانقربان، ياسين سلماني، محمدرضا عسگري، مهدي رحيمي، مهران کاظمي، محمدرضا نوري و سعيد فولادي هم نفراتي هستند که در فهرست سپاهان حضور دارند و هرکدام از آنها مي‌توانند در صورت فرصت بازي در ترکيب سپاهان بدرخشند.
سپاهان با 2 ترکيب کامل
سپاهان در حال حاضر دو ترکيب کامل و پر از مهره‌هاي با تجربه و با کيفيت در اختيار دارد و شايد از اين نظر بهترين شرايط را رد ليگ برتر داشته باشد. ضمن اينکه به نفرات حاضر در اين ترکيب ها بايد رضا دهقاني، روح الله باقري، مهدي رحيمي،  علي کيخسروي، حامد بحيرايي و... را هم اضافه کرد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره