برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
ورزشی

اولین حضور زنان پزشک ایرانی در مسابقات باشگاهی مردان

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
اولین حضور زنان پزشک ایرانی در مسابقات باشگاهی مردان

خبر ورزشي/ سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا در گفت‌وگويي با افسران پزشکي زن در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا (منطقه شرق) آنها را به عنوان اولين افسران پزشکي زن در مسابقات مردان ناميده است.
 دکتر زهره هراتيان و دکتر بهار حسن‌ميرزايي از ايران، دکتر جانيسآن فيگوئروا اسپينو از فيليپين و دکتر ليزل گيرتسما از نيوزيلند به کتاب تاريخ کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) پيوستند و تبديل به اولين افسران پزشکي زن در مسابقات باشگاهي مردان AFC شدند.
سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا با اين مقدمه به سراغ پزشکان زن مسابقات ليگ قهرمانان آسيا (منطقه شرق) رفته که اين مسابقات هم‌اکنون در قطر به صورت متمرکز برگزار مي‌شود. همچنين به اين مسئله اشاره شده است که ۹ افسر پزشکي و افسر کنترل دوپينگ در پشت صحنه مسابقات فعاليت مي‌کنند.
حضور زنان به عنوان افسر پزشکي در مسابقات ليگ قهرمانان در راستاي برنامه‌هاي برابري جنسيتي AFC و ايجاد فرصت برابر براي زنان جهت انجام فعاليت‌هاي تخصصي در فوتبال آسياست.
سال گذشته نيز يوشيمي ياماشيتا، داور زن ژاپني و دو کمک خود ماکوتو بوزونو و نائومي تشيروگي براي اولين بار در مسابقات مردان در AFC Cup قضاوت کردند.
در ادامه اين گزارش، سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا از دکتر زهره هراتيان به عنوان پزشکي پيشتاز در مبارزه با همه‌گيري ويروس کوويد ۱۹ (کرونا) در ايران نام برده و مصاحبه‌اي درباره حضور پزشکان زن به عنوان افسر پزشکي مسابقات مردان ترتيب داده است. هراتيان در اين خصوص گفت: از سال گذشته که داوران زن در مسابقات AFC Cup حضور يافتند، انقلابي در توسعه فوتبال ميان زنان ايجاد شد. به عنوان يک بازيکن سابق فوتسال، يکي از آرزوهاي هميشگي من، حضور در مسابقات مردان بوده و اکنون اين رويا محقق شده است. بسيار خوشحالم که يکي از اولين زنان پزشک در مسابقات مردان هستم.

همچنين دکتر بهار حسن‌ميرزايي اميدوار است که زنان بيشتري بتوانند از اين اتفاق الهام بگيرد تا راه آنها را دنبال کنند. وي در اين خصوص گفت: اولين بودن هميشه افتخار است. اينکه مي‌دانيد در گروهي حضور داريد که اولين هستند، اما آخرين نفر نخواهند بود. AFC اين شرايط را براي يادگيري بيشتر و نحوه برخورد در موقعيت‌هاي مختلف را براي متخصص شدن فراهم کرده است و آنها با دادن مسئوليت‌هاي مهم به زنان، از آنها حمايت مي‌کنند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد