برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

از پرونده استراماچونی تا درگیری حسینی و مظاهری!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
از پرونده استراماچونی تا درگیری حسینی و مظاهری!

ايسنا/ سرپرست باشگاه استقلال مي‌گويد کارگزار جديد اين باشگاه توانسته به تعهدات خودش پايبند باشد و به آن عمل کند.
باشگاه استقلال در اين مدت، روزهاي پرفراز و نشيبي را پشت سر گذاشته است و با هدايت محمود فکري در تلاش است تا بتواند در رقابت‌هاي ليگ برتر عملکرد موفقي داشته باشد و هواداران خود را راضي نگه دارد.
يکي از مباحث مهمي که همچنان از زاويه‌هاي مختلفي مورد بررسي قرار مي‌گيرد. مسائل مديريتي باشگاه است، احمد مددي سرپرست باشگاه استقلال در خصوص اتفاقات خير باشگاه استقلال صحبت‌هاي مختلفي را به ميان آورد.
احمد مددي در اين گفت‌وگو درباره پرونده‌هاي مالي باشگاه که مي‌تواند براي استقلال دردسرساز شود و مسائل و مشکلات آبي‌پوشان صحبت کرد که در گفت‌وگوي زير مي‌خوانيد:
*روز گذشته به تمرين استقلال رفتيد و با بازيکنان صحبت کرديد، محورهاي اصلي اظهارات شما چه بود؟
بعد از هفته سوم رقابت‌هاي ليگ برتر، مجالي دست داد خدمت کادر فني و بازيکنان استقلال در مجموعه زمين تهرانسر برسيم. در آنجا با کادر فني و بازيکنان تيم صحبت‌هاي خوبي داشتيم و مسائل و مشکلات‌شان در اين صحبت‌ها مطرح شد. تمام تلاش مجموعه مديريتي باشگاه اين است که مشکلات و چالش‌هاي ريز و درشت بازيکنان را حل کنيم تا از اين حيث تيم مشکلي نداشته باشد و فقط به پيروزي و تداوم موفقيت‌ها فکر کنند.

*بازيکنان در مورد مطالبات‌شان با شما صحبت کردند؟
بازيکنان مطالبات مختلفي داشتند که هر کدام را قرار است با يک ديدگاه مثبت، انجام بدهيم و مي‌خواهيم از اين نظر بازيکنان مشکلي نداشته باشند و نگراني ذهني براي بازيکنان وجود نداشته باشد. دغدغه اول و اصلي ما، حل و فصل و مرتفع کردن مسائل تيم است و تا اينجاي کار خوشبختانه کارهاي خوبي انجام شده است و اميدوارم در ادامه راه هم با يک ظرافت و دقت نظر، کارها را جلو ببريم.
*تجربه باز شدن پنجره نقل و انتقالات براي شما چگونه پيش رفت؟
به راستي در اين کمتر از دو ماه، دوران سختي را سپري کردم. ما چالش‌هاي زيادي را قبل از آغاز ليگ داشتيم و اين چالش‌ها استقلال را تهديد مي‌کرد. از دهه اول مهر ماه که فرصت خدمتگزاري براي بنده ايجاد شد، تا همين چندي پيش، در خصوص باز کردن پنجره نقل و انتقالات و طلب‌هاي ارزي طلبکاران چالش هاي زيادي وجود داشت و باعث بروز مشکلاتي براي استقلال شد که تمام اين موارد را با کمک همه ارکان باشگاه و با يک تلاش شبانه روزي به سرانجام رسانديم و خوشبختانه موفق شديم با پرداخت همه طلب هاي ارزي که به خاطر آن پنجره نقل و انتقالات بسته شده بود، اين پنجره را باز کرده و بتوانيم از بازيکنان جديدمان در ليگ برتر استفاده نماييم.
*وضعيت مطالبات آندره‌آ استراماچوني و شکايت او از فيفا به کجا رسيد؟
ما درباره پرونده استراماچوني و دستيارانش درخواست گراندز داده‌ايم و اين را به فيفا اعلام کرده ايم و منتظر هستيم فيفا اقدامات لازم را در اين خصوص انجام دهد. بعد از اينکه گراندز به دست ما رسيد، اقدامات بعدي را در دادگاه CAS پيگيري خواهيم کرد تا ببينيم در آينده چه اتفاقاتي خواهد افتاد.
*چقدر به عوض شدن نتيجه راي پرونده استراماچوني در دادگاه CAS اميدوار هستيد؟
مستندات خوب و محکمه‌پسندي درباره پرونده استراماچوني وجود دارد و اميدوارم در دادگاه CAS بتوانيم در احقاق حقوق استقلال موفق باشيم و اين راي را در دادگاه CAS بشکنيم.
*مجوز حرفه‌اي باشگاه استقلال در چه مرحله‌اي است؟
کليه مستنداتي که در رابطه با کسب مجوز حرفه‌اي از AFC بود، در سامانه مربوط به AFC تحت عنوان Clas بارگزاري شده است. اين مستندات در خصوص بدهي‌هاي داخلي و خارجي باشگاه بوده است و مستنداتي در خصوص ساير موارد مثل بحث ورزشگاه‌ها و آکادمي باشگاه بوده است که اين‌ها در چند پرونده ترجمه، تاييد و بارگزاري شده است. کليه اين مستندات به سهيل مهدي و همکاران عزيزشان در کميته صدور مجوز حرفه اي سازمان ليگ فوتبال فرستاده شده است و سازمان ليگ پيگير است تا اقدامات لازم را براي کسب مجوز حرفه‌اي انجام دهند. ارسال تمامي مدارک و اسناد مربوطه از طرف باشگاه استقلال به نحو مقتضي انجام شده است و سازمان ليگ بايستي کارهاي نهايي اين مجوز را انجام دهد. در اينجا بسيار شايسته است از همکاري خوب آقاي مهدي و همکارانشان کمال تشکر را داشته باشم.
*آيا کارگزار جديد باشگاه استقلال به تعهدات خود عمل کرده است؟
براي اولين بار در تاريخ دو باشگاه استقلال وپرسپوليس مزايده‌اي به صورت قانوني انجام شد و در اين مزايده درخواست کرديم شرکت هايي که تمايل به همکاري دارند، در اين مزايده شرکت کنند. اين مزايده برگزار شد و در نهايت «شرکت داده گستر عصر نوين»، مالک دو برند «پارس آنلاين» و «هاي وب» برنده اين مزايده شد. ما در مزايده طوري برنامه‌ريزي و سخت گيري کرده بوديم که شرکت‌هاي بي‌نام و نشان نتوانند در اين مزايده شرکت کنند و براي اين مزايده حد مشخصي را تعيين کرده بوديم که شرکت‌هاي با اصالتي شرکت کنند. خوشبختانه کارگزار جديد استقلال به تمامي تعهدات خود پايبند بوده و به همه تعهدات خويش عمل کرده است و جا دارد که بنده از آقاي دکتر ميري، مديرعامل اين شرکت تقدير و تشکر کنم. اکنون ارتباط بسيار خوب و حرفه‌اي ميان باشگاه استقلال و اين شرکت وجود دارد و اميدوارم با اين تعامل خوب، منطقي و موثر، تيم فوتبال استقلال در فصل پيش‌رو با قدرت به کار خودش ادامه دهد و نتايج دلچسبي کسب نمايد.

*شرايط زمين تمرين استقلال چگونه است؟
ببينيد! ما فقر شديد زمين تمرين استاندارد در تهران داريم. در اين مدت ما مجموعه‌هاي زيادي را بازديد کرديم اما کيفيت لازم را نداشتند. با پيگيري‌هاي انجام شده، با مجموعه ورزشي نفت در تهرانسر قرارداد بستيم و با توجه به شرايط خاص کرونا و مقررات جاري صنعت نفت، اجاره اين مجموعه مجهز بسيار سخت بود که جا دارد از شرکت ملي نفت ايران بابت همکاري‌شان تشکر ويژه‌اي داشته باشم. اين مجموعه، امکانات و چمن خوبي دارد و مي‌توانيم بگوييم با گرفتن اين زمين تمرين، باشگاه استقلال در خصوص زمين تمرين ديگر مشکلي ندارد. ما سه زمين تمرين را در اختيار داريم اما اولويت ما استفاده از زمين تمرين تهرانسر است.
*در اين مدت، درگيري لفظي که ميان دو دروازه‌بان استقلال شکل گرفته‌ بود، براي آبي‌ها حاشيه‌ساز شد. نظر شما در اين رابطه چيست؟
بنده اين اتفاق را يک مساله کاملا درون خانوادگي مي‌دانم. البته از ويژگي‌ تيم‌هاي بزرگ، وجود اين حواشي است و بازيکنان استقلال بايد بدانند در چه تيم بزرگي بازي مي‌کنند. هواداران عزيز استقلال از اين تيم آرامش، انسجام و پيروزي مي‌خواهند. البته اين موضوع مساله خاصي نبود و اين دو دروازه‌بان با رفتار حرفه اي که از خود نشان دادند، به شايعات پايان دادند.
*هرويه ميليچ علاقه‌اي زيادي براي تمديد قرارداد خود دارد. باشگاه چه برنامه‌اي براي اين بازيکن دارد؟
آقاي ميليچ بازيکن بسيار حرفه‌اي است و روز گذشته خانواده‌اش به ايران آمد و در يکي از آپارتمان‌هايي که باشگاه براي ايشان تدارک ديده بود، سکونت يافتند. ميليچ در جلسه‌اي که با بنده داشت، براي تمديد قرارداد ابراز تمايل کرده است و اميدوارم با نظر سرمربي استقلال و هماهنگي با هيات مديره باشگاه، بتوانيم قرارداد اين بازيکن را تمديد کنيم.
*درباره مديرعاملي باشگاه استقلال صحبت‌هاي مختلفي مطرح مي‌شود. برنامه شما در اين رابطه چيست؟
بنده از روزي که اين مسئوليت خطير را پذيرفتم، سعي کردم با تمام قدرت کارم را به پيش ببرم. در اين دو ماه اخير کارهاي بزرگي انجام شده است که هواداران عزيز کم و بيش از آن مطلع هستند. استقلال روزهاي سختي را سپري کرد و ما به همراه هيات مديره محترم باشگاه، تلاش کرديم چالش‌ها را به حداقل برسانيم. بنده تلاش کردم در اين مدت هيچکدام از کارهاي استقلال عقب نيفتد و هميشه گفته‌ام خدمتگذار استقلال هستم. ما داريم تمام امور را به نحو احسن جلو مي‌بريم. جا دارد از هيات مديره محترم باشگاه استقلال تشکر کنم که در اين مدت همکاري و تعامل خوبي داشتند.  
*کلام آخر؟

با تلاش هاي صورت گرفته و اقدامات خوبي که انجام شده و کادر فني متعهد و مجربي که در اختيار داريم، به قهرماني تيم فوتبال استقلال در ليگ برتر امسال خيلي اميدواريم. ما داريم امکانات لازم را فراهم مي‌کنيم تا تيم استقلال کمترين چالش و مشکلات را داشته باشد و با قدرت به کار خودش ادامه دهد. ما از تمام ظرفيت هاي موجود کمک مي‌گيريم تا امور استقلال به درستي پيش برود. شما اگر به عقب نگاه کنيد، متوجه خواهيد شد که اتفاقات خوبي براي استقلال افتاده است. ما با کمک هيات مديره محترم و همه ارکان باشگاه، پنجره بسته نقل و انتقالات را باز کرديم و موفق شديم بازيکنان باارزشي همچون ميليچ و دياباته را حفظ کنيم. همچنين بازيکنان خوبي هم جذب باشگاه شده اند که مي توانند به استقلال در قهرماني ليگ کمک شايان توجهي کنند. در حال حاضر پرونده‌هاي ديگري روي ميز استقلال است، پرونده‌هايي همچون پرونده آقاي ميگوئل کولي و لکيچ در دست بررسي باشگاه است. پرونده بودوروف به دادگاه CAS رفته است و براي پرونده آقاي لکيچ درخواست گراندز داده‌ايم و تلاش مي‌کنيم تا بهترين نتيجه براي اين پرونده‌ها رخ دهد. تمام تلاش بنده به عنوان خادم استقلال اين است که استقلال روزهاي درخشاني داشته باشد و با هر پيروزي، لبخند رضايت را به لب هواداران هديه دهد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره