برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قیام ژنرال از دل کویر

منبع
ايسنا
بروزرسانی
قیام ژنرال از دل کویر

ايسنا/ امير قلعه‌نويي بعد از جابه‌جايي‌هاي بسيار در تيم‌هاي با سابقه، راهي کوير شد تا از جنوب ايران براي بازپس‌گيري قهرماني قيام کند و ليگ را به سيطره خود در آورد.
ليگ برتر بيستم يک مدعي ديگر به نام گل‌گهر سيرجان دارد؛ تيمي که با وجود منابع مالي و امکانات زيرساختي مناسب فصل گذشته را با بحران به پايان رساند، در دومين سال حضورش در ليگ برتر با رهبري امير قلعه‌نويي شگفتي‌ساز شده و به نظر بايد حساب ويژه‌اي روي اين تيم باز کرد.
آبي‌پوشان سيرجاني که جزو تيم‌هاي صنعتي و متمول به شمار مي‌روند، با اضافه کردن امير قلعه نويي به تيمشان، شخصيت لازم براي موفقيت را به دست آورده‌اند و تاکنون از چهار بازي خود سه برد به دست آورده‌اند.
آن‌ها با در چهار ديدار اخير خود که بازي‌هاي آساني هم نبوده، ۳ پيروزي و يک تساوي را کسب کردند و با ۱۰ امتياز به تنهايي در صدرجدول هستند. زدن ۷ گل آن‌ها را تبديل به هجومي‌ترين تيم ليگ کرده و تنها ۲ بار گل خورده‌اند و کاملا مستحق جايگاه خود هستند.
*قلعه‌نويي از کوير برخاست
بعد از قهرماني‌هاي متوالي امير قلعه نويي در استقلال و سپاهان تا اوايل دهه ۹۰ شمسي، قلعه نويي همواره در تصاحب قهرماني ناکام بود ولي موفقيت‌هاي گذشته عاملي بود تا قلعه‌نويي يکي پس از ديگري، در تيم‌هاي صاحب نام فوتبال ايران مربيگري کند؛ تيم‌هايي که از شانس بالايي براي رقابت با استقلال و پرسپوليس برخوردار هستند.

او بعد از استقلال، در تراکتور، ذوب آهن و سپاهان مربيگري کرد و چند بار تا رتبه دوم و سوم خودش را بالا کشيد ولي اين مقدار هم براي قلعه نويي کافي نبود. بعد از سرآمدن دوران حضورش در اين تيم‌ها، او در بيستمين دوره ليگ راهي کوير شد تا کار درفضايي متفاوت را تجربه کند.
اگر چه گل‌گهر تيم تهي‌دستي به شمار نمي‌رود و شايد تا سال‌هاي آينده تبديل به يکي از متمول‌ترين تيم‌هاي ايران شود، اما از نظر سابقه و تجربه به گرد پاي رقبايي مانند استقلال، پرسپوليس، سپاهان، تراکتور، فولاد و ... نمي‌رسد. در نتيجه گل‌گهر بهترين انتخاب براي قيام ژنرال در فوتبال ايران بود تا با ترکيبي از بازيکنان باتجربه ولي مازاد در تيم‌هايي که بالاتر نام برده شد، براي شگفتي‌سازي در ليگ آماده شود.
از طرفي فضاي متفاوت سيرجان نسبت به شهرهايي مانند تهران، تبريز و اصفهان، انتظارات را از او پايين‌تر مي‌آورد و مي‌تواند در فضايي آرام‌تر، تمرکزش را روي موفقيت با اين تيم منعطف کند و تاثيرگذاري لازم را روي گل گهر براي تبديل شدن به تيمي در حد و قواره خودش داشته باشد.
*شواليه‌هاي قلعه‌نويي براي تصاحب ليگ
در ترکيب گل‌گهر بازيکنان شناخته‌ شده‌اي حضور دارند؛ بازيکناني که در کارنامه خود حضور در تيم‌هاي بزرگ را تجربه کردند. عليرضا حقيقي در درون دروازه يک مدعي تمام عيار براي پوشيدن پيراهن تيم ملي است. گادوين منشا، از مهاجمان باکيفيت خارجي در خط حمله در کنار يونس شاکري، عالي عمل کرده‌اند.
در خط هافبک بازيکناني مانند پيمان رنجبري، علي‌اصغر عاشوري، بهنام برازي و ... ديده مي شوند و در خط دفاعي هم بازيکنان صاحب نامي مانند ميلاد زکي‌پور، آرمين سهرابيان، عليرضا ابراهيمي و احمد زنده‌روح حضور دارند؛ بازيکناني که در اين جنگ حکم شواليه را براي قلعه‌نويي دارند.
همه اين بازيکنان سابقه بالايي در فوتبال ايران دارند و تجربه ميادين بين‌المللي از جمله ليگ‌قهرمانان آسيا را به دست آورده‌اند. با اين ترکيب انتظار مي‌رود قلعه نويي بتواند به شگفتي‌سازي خود در فصل جاري ادامه دهد و شايد با حفظ تمرکز و تنوع تاکتيکي در هفته‌هاي آينده، براي تصاحب سهميه ليگ قهرمانان آسيا و حتي در هدفي بلندپروازانه براي قهرماني ليگ هم خيز بردارند.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد