برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وقتی پول نیست، چه قراردادی ببندیم؟!

منبع
تسنيم
بروزرسانی
وقتی پول نیست، چه قراردادی ببندیم؟!

تسنيم/ سرمربي تيم ملي فوتسال ايران گفت: بهتر بود کنفدراسيون فوتبال آسيا، زودتر جام ملت‌هاي فوتسال را در اين قاره لغو مي‌کرد.
محمد ناظم‌الشريعه درباره لغو جام ملت‌هاي فوتسال آسيا در کويت گفت: اين مسابقات قرار بود در سال 2020 برگزار شود که به دليل شيوع کرونا عقب افتاد. AFC بايد خيلي زودتر و با فاصله اين کار را (لغو بازي‌ها) مي‌کرد، نه اينکه بازي‌ها را هر دو ماه به تعويق بيندازد. بحث بودجه و اسپانسر مطرح شد، اما شرايط بازي‌ها بايد زودتر تعيين تکليف مي‌شد تا تيم‌ها تکليف خودشان را بدانند. عدم برگزاري مسابقات از لحاظ ورزشي خوب نيست، اما با شرايط سختي که به‌‌خاطر کرونا با آن مواجه بوديم، تصميم خوبي گرفته شد.
رده‌بندي جهاني به‌تنهايي براي صعود به جام جهاني موثر نيست
وي با اشاره به دشوار بودن پروتکل‌هاي بهداشتي جام ملت‌هاي آسيا اظهار داشت: تدارک پروتکل‌هاي بهداشتي، هزينه‌هاي سنگيني دارد و کسي زير بار قبول اين هزينه‌ها نرفته است. تنها قطر مي‌تواند از پس اين پروتکل‌ها بربيايد که اين کشور در جام ملت‌هاي آسيا شرکت نمي‌کند. مسابقات به همين خاطر لغو و به سال 2022 موکول شد. اين رقابت‌ها، مرحله مقدماتي جام جهاني ليتواني بود و موارد ديگر براي انتخاب نمايندگان قاره آسيا براي جام جهاني در نظر گرفته مي‌شود. فقط رده‌بندي جهاني مهم نيست و معيارهايي چون ديدارهاي دوستانه و فعاليت تيم‌ها اهميت دارد. ما که مشکلي از آن نداريم و ساير کشورها در اين باره بحث دارند.
در سال‌هايي که قهرمان آسيا شديم، بازي‌هاي تدارکاتي بسيار خوبي پشت سر گذاشتيم
سرمربي تيم ملي فوتسال درخصوص لغو ديدارهاي تدارکاتي اين تيم و اينکه تعويق يک ساله بازي‌ها به سود ايران شد، خاطرنشان کرد: يکي از دلايلي که لغو جام ملت‌هاي آسيا را خوب مي‌دانيم، همين موضوع است. خواستيم چند ديدار تدارکاتي برگزار کنيم که نتوانستيم اين کار را انجام دهيم. در سال‌هاي 2016 و 2018 که قهرمان آسيا شديم، تمرينات منظم و چندين ديدار تدارکاتي بسيار خوب با تيم‌هاي خوب اروپايي پشت سر گذاشتيم تا به هماهنگي رسيديم. اکنون تيم‌هاي اروپايي را فراموش کرديم و فقط چند هفته پيش به مصاف ازبکستان رفتيم.

شايد ليگ برتر فوتسال را پس از فيفادي اسفند ادامه دهيم
ناظم‌الشريعه در مورد برنامه تيم ملي ايران در فيفادي بهمن و اسفند و نيز احتمال ادامه مسابقات ليگ برتر در اين دو ماه عنوان کرد: بايد وضعيت فدراسيون فوتبال هم مشخص شود، اما روز سه‌شنبه جلسه‌اي در فدراسيون فوتبال با اعضاي کميته فوتسال داريم. از قبل براي فيفادي برنامه‌ريزي کرديم و بايد از آن استفاده کنيم. بايد نشستي با مديران سازمان ليگ جلسه بگذاريم و شايد ليگ برتر را پس از فيفادي اسفند ادامه دهيم.
نگران خداحافظي نسل طلايي فوتسال نيستيم
وي درباره احتمال لغو جام جهاني ليتواني و اينکه نسل طلايي فوتسال ايران ديگر نمي‌تواند در بزرگترين رويداد فوتسالي جهان به ميدان برود، يادآور شد: کرونا در اروپا هم تبديل به معضلي شده و شايد جام جهاني هم دستخوش تغييراتي شود. بايد بپذيريم که تيم بايد تمرين کند و بازيکنان بايد شرايط تمريني خوبي داشته باشند. به‌خوبي پشتوانه‌سازي کرده‌ايم و از اين بابت نگران نيستيم. بازيکنان جواني چون مهدي کريمي، سعيد عباسي و مسعود محمدي را آماده کرده‌ايم و آنها بسيار باارزش هستند. نسل طلايي اخلاق‌مدار و فني داريم. بارها گفته‌ام بازيکناني مي‌توانند پيراهن تيم ملي را بپوشند که شرايط لازم را داشته باشند.
قرارداد ندارم، اما نداشتن قرارداد بدون پول فرقي نمي‌کند!
ناظم‌الشريعه درخصوص پايان قرارداد اعضاي کادر فني تيم ملي فوتسال به تسنيم گفت: قرارداد برخي از مربيان از جمله خودم به پايان رسيده و قرارداد بعضي از آنها هم هنوز تمام نشده است. اين اتفاق قبلاً هم رخ داده است. وقتي پول نيست، چه قراردادي ببنديم؟!


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد