برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

6 برد و یک مساوی تا قهرمانی نیم فصل

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
6 برد و یک مساوی تا قهرمانی نیم فصل

ورزش 3/ پرسپوليس تا کنون از 8 بازي خود فقط 12 امتياز به دست آورده. تيم يحيي فقط دو بازي را برده و در شش بازي ديگر تن به تساوي داده است.
پرسپوليس به عنوان مدافع قهرماني ليگ برتر و تيمي که چهار فصل پياپي قهرمان اين مسابقات شده وارد ليگ حرفه‌اي بيستم شد اما تحت تأثير حضور در فينال آسيا، از دست دادن 5 بازيکن مهم فصل قبل، محروميت يکي از بازيکنان تازه‌وارد، شرايط نامناسب آب و هوايي و زمين طي چند مسابقه و البته برخي اتفاقات حاشيه‌اي تا الان نتايج جالبي نگرفته و نگراني‌هايي براي دوستدارانش در خصوص اينکه آيا تيم فعلي مي‌تواند به پنجمين قهرماني متوالي هم برسد يا نه، به وجود آورده است.
پرسپوليس تا کنون از 8 بازي خود فقط 12 امتياز به دست آورده. تيم يحيي فقط دو بازي را برده و در شش بازي ديگر تن به تساوي داده آن هم در شرايطي که در 8 بازي فقط 8 گل به ثمر رسانده يعني به طور ميانگين يک گل در هر بازي.
اما شرايط امتياز از وضعيت ميانگين گل هم بدتر است. تيم يحيي 12 امتياز از 8 بازي گرفته و همين‌قدر امتياز هم از دست داده است. يعني تنها نيمي از امتيازات ممکن بازي‌هاي برگزار شده‌اش را کسب کرده است.
تيم فعلي پرسپوليس به صورت ميانگين از هر مسابقه 5/1 امتياز گرفته در حالي که براي قرار گرفتن در جمع مدعيان بايد از هر بازي به صورت ميانگين دو امتياز کسب کند.
کادر فني پرسپوليس با وجود از دست دادن نيمي از امتيازهاي ديدارهاي خود طي اين 8 هفته به اين نکته اشاره مي‌کنند که تاکنون باخت نداشته‌اند و اين مي‌تواند يک نکته مثبت براي تيم‌شان باشد در حالي که تيم کالدرون در فصل گذشته که تا همين جاي فصل سه باخت تلخ داده بود از همين تعداد بازي سه امتياز بيشتر کسب کرده بود؛ يعني اينکه تيم يحيي همين حالا سه امتياز از تيم کالدرون عقب‌تر است.فصل قبل تيم کالدرون در 8 هفته ابتدايي، پارس جنوبي جم، صنعت نفت، استقلال، پيکان و شاهين بوشهر را شکست داد اما مقابل تراکتور، سپاهان و شهرخودرو شکست خورد تا از 8 بازي 15 امتياز بگيرد و تنها يک امتياز از ميانگين لازم براي حضور در جمع مدعيان قهرماني عقب بماند.

تيم يحيي اما در اين فصل در مقطع 5 هفته‌اي نخست 9 امتياز گرفت که يک امتياز کمتر از ميانگين لازم براي قرار گرفتن بين مدعيان بود اما شرايط در 5 بازي دوم بدتر شده چرا که با سه تساوي به دست آمده حتي اگر تيم يحيي دو بازي بعدي مقابل فولاد و آلومينيوم اراک را ببرد باز هم در اين بازه زماني 9 امتياز کسب خواهد کرد.
اگر قرار بر مقايسه با فصل قبل باشد تيم کالدرون با تساوي مقابل ماشين‌سازي و برد مقابل فولاد در بازي‌هاي نهم و دهم خود از 10 بازي ابتداي فصل 19 امتياز گرفته بود اما تيم يحيي در صورت پيروزي در دو مسابقه بعدي از 10 بازي صاحب 18 امتياز خواهد شد.
تيم کالدرون در پايان هفته پانزدهم فصل گذشته يعني پايان نيم فصل اول هم 31 امتياز جمع کرد و به قهرماني نيم فصل رسيد. در واقع اگر پرسپوليس بخواهد به همين عدد در پايان نيم فصل اول برسد بايد از 7 بازي باقيمانده‌اش در نيم فصل نخست 19 امتياز بگيرد؛ يعني 6 برد و يک مساوي که کار بسيار دشواري خواهد بود.
نکته ديگر اينکه تيم کالدرون در مقايسه با تيم برانکو در سه فصل قبل‌تر از آنکه قهرمان شده بود در 8 هفته ابتدايي امتيازهاي کمتري به دست آورده بود. تيم برانکو در ليگ هجدهم 16 امتياز از هشت بازي اول گرفته و در رتبه سوم قرار داشت، در ليگ هفدهم از همين تعداد بازي 17 امتياز گرفته و در رتبه دوم قرار داشت اما در ليگ شانزدهم از 8 مسابقه 18 امتياز گرفته و در اين مقطع صدرنشين بود.
البته شرايط بدتري در هشت هفته ابتدايي داشته‌ايم. در فصل اول حضور برانکو يعني ليگ پانزدهم پرسپوليس از 8 بازي اول فقط 8 امتياز گرفت و در رتبه سيزدهم قرار داشت اما آخر فصل براي قهرماني فقط دوتفاضل گل کم آورد.
در ليگ چهاردهم که 7 هفته ابتدايي‌اش تيم توسط علي دايي هدايت مي‌شد و بعد در اختيار حميد درخشان قرار گرفت سرخ‌ها از 8 بازي نخست 9 امتياز گرفته بودند و در رده نهم قرار داشتند.
در ليگ سيزدهم که پرسپوليس با هدايت علي دايي در نهايت نايب قهرمان شد از 8 بازي نخست 14 امتياز به دست آمده بود و تيم در رده پنجم جدول قرار داشت.
در فصل دوازدهم ليگ حرفه‌اي هم که خود يحيي در کادرفني بود و دستيار مانوئل ژوزه به حساب مي‌آمد شرايط وخيم‌تر بود و تيم از 8 بازي نخست فقط 7 امتياز گرفت و در رده چهاردهم جا داشت هر چند آن فصل ليگ 18 تيمي بود و 34 هفته برگزار مي‌شد.
اما پرسپوليس با برانکو در پايان نيم فصل هر چهار فصلي که او هدايت تيم را به عهده داشت امتيازهاي خوبي جمع کرده بود. تيم برانکو در سه فصل متوالي که به قهرماني رسيد در پايان نيم فصل يا قهرمان شد يا با تفاصل گل در رتبه سوم جاي گرفت. پرسپوليس در ليگ هجدهم و هفدهم 31 و در ليگ شانزدهم 32 امتياز در پايان نيم فصل جمع کرد. حتي در ليگ پانزدهم و فصل اول حضور برانکو هم که او در شروع کار نتايج ضعيفي گرفت، در نهايت در پايان نيم فصل اول 25 امتياز جمع کرده بود يعني بيشتر از دو برابر امتياز فعلي تيم يحيي.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره