logo

سرلک و انصاری جانشین سیدجلال و کنعانی‌زادگان

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/ مصدوميت دو مدافع مياني پرسپوليس به صورت همزمان باعث نگراني بزرگي براي کادرفني اين تيم در جدال مقابل آلومينيوم اراک شده است.
در شرايطي که بعد از جدايي محمد نادري و شجاع خليل زاده و همچنين محسن ربيع خواه، اين تيم در فاز دفاعي با خلا بزرگي خصوصا در نيمکت مواجه شده است، دردسر بزرگ براي سرخپوشان با مصدوميت همزمان دو مدافع مياني تخصصي اين تيم شکل گرفته است.
سيدجلال حسيني و محمدحسين کنعاني زادگان در 10 دقيقه پاياني ديدار مقابل فولاد خوزستان با مصدوميت مواجه شدند تا تعويض شوند و جاي خود را به احسان حسيني و آرمان رمضاني بدهند. هرچند سرخ‌ها موفق شدند دقايق باقيمانده را با دو مدافع بي تجربه و غيرتخصصي به سلامت عبور کنند، اما دغدغه اصلي کادرفني مربوط به ديدار هفته آتي اين تيم مقابل آلومينيوم اراک خواهد بود.
کاپيتان پرسپوليس به دليل کشيدگي همسترينگ احتمالا سه هفته دور از ميادين خواهد بود. اين البته تشخيص ابتدايي در خصوص مصدوميت وي محسوب مي‌شود و نظر نهايي امروز و بعد از بررسي جواب آزمايش و عکس ناحيه مصدوم او خواهد رسيد. کنعاني زادگان نيز مدعي شده که از همين ناحيه دچار مصدوميت شده است. در صورتي که مصدوميت اين دو بازيکن مانع از همراهي آنها در جدال برابر آلومينيوم اراک شود، بايد ديد يحيي گل محمدي براي پوشش اين ضعف و خلا بزرگ چه برنامه‌اي خواهد داشت.
سيدجلال حسيني در 38 سالگي تمام تلاش خود را داشته که بتواند با توجه به خلا تيم در پست مدافع مياني در ديدارهاي بيشتري به ميدان برود اما اين صحنه و مصدوميت او اکنون شرايط را عليه تيم کرده و بايد ديد يحيي چه تصميمي براي جانشين وي خواهد گرفت.
در ليست کنوني پرسپوليس تنها محمد انصاري قابليت حضور در پست دفاع مياني را برخوردار است. مدافع چپ سرخ‌ها که در چند بازي نيز در پست دفاع مياني به کار گرفته شد و در زمان کارلوس کي‌روش نيز با همين فلسفه چپ پا و سرعتي بودن، تجربه حضور در اردوي تيم ملي را به دست آورد. با اين حال نگراني بزرگ در خصوص دوري طولاني مدت اين بازيکن از ميادين است. انصاري بعد از عمل جراحي دوم خود از ناحيه رباط صليبي، اکنون نزديک به يک سال است که به طور کامل از بازي‌ها دور بوده است. 

آخرين بازي رسمي محمد انصاري در ليگ برتر مربوط به ديدار اين تيم در دربي مقابل استقلال در هفته نوزدهم فصل نوزدهم است که با تساوي 2-2 همراه شد. او بعد از اين بازي نيمکت نشين شد و در ادامه نيز در شروع دور جديد تمرينات بعد از شيوع کرونا، در تمرينات اين تيم دچار آسيب ديدگي رباط صليبي شد و مدتي از ميادين دور بود. با اين شرايط اين مدافع چپ پا که آخرين بازي خود را 17 بهمن 98 به انجام رسانده، نزديک به يک سال بعد احتمالا بار ديگر به ترکيب باز خواهد گشت تا جانشين يکي از دو مدافع مياني تخصصي و مصدوم تيمش شود.
اين آخرين صحنه از حضور محمد انصاري در ترکيب پرسپوليس است. دربي فصل گذشته و گلزني ارسلان مطهري. او بعد از 351 روز بار ديگر به ترکيب باز خواهد گشت؟
ديگر بازيکن اين پست اما چه کسي خواهد بود؟ از ميان گزينه‌هاي مطرح شده نام احسان حسيني، آرمان رمضاني، ميلاد سرلک و کمال کاميابي نيا به چشم مي‌خورند. بازيکناني که شانس همراهي اين تيم در پست دفاع مياني در جدال با آلومينيوم را برخوردار خواهند بود و از اين جمع البته احتمال اينکه ميلاد سرلک با توجه به قد و قامت مناسب و بازي فيزيکي کمتر که عليرغم هافبک دفاعي بودن با کمترين خطا از سوي وي همراه بوده، در اولويت به نظر مي‌رسد.
تمرين پرسپوليس امروز تعطيل اعلام شده است. با شروع تمرينات اين تيم براي ديدار مقابل آلومينيوم اراک، قطعا يکي از برنامه‌هاي يحيي گل محمدي اين است که گزينه‌هاي خود را براي حضور در اين پست خصوصا بر اساس توانايي مهاجمان حريف بسنجد و در نهايت تصميمي مناسب براي اين بازي بگيرد. بايد ديد از بين اين گزينه‌ها در نهايت کدام بازيکنان جانشين سيدجلال حسيني و محمد حسين کنعاني زادگان خواهند شد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره